door Bruno » do apr 23, 2015 10:34 pm
Als je spreekt over een people carrier heb je gelijk. In het geval van een hobby wagen gelden er veelal andere regels, en zeker op termijn als ze de status van young timer en dergelijke hebben bereikt.
Ik heb er hier al menig boompje over opgezet en om in de "face it"-termen te blijven : Een wagen van 1500 euro vraagt nog veel 1000 euro's extra aan investering om er een goeie van te maken (hoe dikwijls heb ik dat al niet meegemaakt). Ik weet niet waar jouw eisen liggen, maar om te fungeren als hobby wagen liggen die van mij veel hoger dan wat de meeste voor ogen houden als eis, indien men in een zogenaamde people carrier slechts 1500 euro wil investeren.
Ik kan me dus mateloos ergeren indien men hier een 2 zitter cabrio steeds blijft vergelijken met een normale wagen. De verwachte waarden en toestand en de vereiste staat van beiden zijn compleet anders, de prijs mag en moet dan ook gewoon van een andere orde grootte zijn. Ouderdom en km-stand doet in het geval van de MG dan ook niet ter zake.
Als mensen die niet auto-minded zijn zo'n uitspraken doen, tot daar aan toe, maar op een forum dat de desbetreffende wagen als onderwerp voert, vind ik het toch redelijk krom zo'n postings te moeten lezen.
MG's :
- VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
Non-MG's :
- Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
Racecars :
- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer