Er komt in de loop van volgende week een 2e kindje bij en heb op dit moment sowieso al weinig tijd om met de F door te brengen. De laatste jaren beperkten de ritten zich tot de rit van en naar het werk (1 à 2x per week) + een tochtje maken bij mooi weer. Voor andere verplaatsingen heb ik een andere wagen. De F heeft steeds in een overdekte garage gestaan, zowel toen mijn vader eigenaar was als toen ik dat was.
Foto's zijn te vinden in mijn topic viewtopic.php?f=16&t=10277
en nog deze recente foto's viewtopic.php?f=16&t=10277&start=105
Een korte geschiedenis van mijn wagen:
Hij werd gloednieuw aangekocht door mijn vader in 1999 (factuur beschikbaar). Destijds had hij ook al een MGB (cabrio, staat ook te koop), en een MGB GT. De MG microbe zat er goed in thuis!
Een jaartje of 5 later schakelde mijn vader over op een BMW Z4 en toen kreeg ik de kans om de F over te nemen. Met veel plezier heb ik dat gedaan en heb er sindsdien (+-2004) veel aangename kilometers mee gedaan.
Toen ontdekte ik het forum en stak de drang om de F wat sportiever te doen ogen de kop op.
Volgende modificaties zijn uitgevoerd:
-trophy voorspoiler
-trophy headlight inserts
-witte pinkers
-lowering pins
-smoked lexus style achterlichten (originele lichten tevens nog beschikbaar)
-Sony X-plod radio cd/mp3 + idem luidsprekers vooraan
-korte antenne
-zwarte 11-spoke velgen (geen krasje op te bespeuren)
-K&N 57i sportluchtfilter
-52mm TB
-Magnecor bougiekabels
-de achterruit (hardtop) is getint
Er is steeds met respect met de wagen gereden, d.w.z altijd rustig gereden tot de motor warm was. Daarna werd er indien nodig wel eens gas gegeven. De onderhoudshistorie staat zoals het hoort in het boekje. Deze wagen is ook meermaals op 'De Berg' bij Bruno geweest voor een klein onderhoud en voor sommige van bovenstaande aanpassingen.
Grote kosten hebben mijn vader of ik nooit aan de wagen gehad. De radiator is 1x vervangen omdat hij lekte. Ook is de 'wish bone' vanvoor links als ik mij goed herinner vervangen. Er was wat corrosie ontstaan en op aanraden van Bruno heb ik dit onderdeel bij hem ter plaatse laten vervangen. Een arbeidsintensieve klus die hij zich misschien nog herinnert.
Km-stand is momenteel bijna 124.000
Er liggen nieuwe achterbanden op die nog geen 1.000km gedaan hebben.
De wagen is momenteel 14 jaar oud dus enige gebruikssporen zijn aanwezig:
Enkele onopvallende krasjes in de achterbumper. Een handige Harry werkt deze zo weg. Aan de linker luchtinlaat is er lichte roestvorming ontstaan. Dit is een item om in de toekomst misschien bij te werken door een eventuele nieuwe eigenaar. Het interieur is in goede staat, de lederen zetels zijn dat ook. In het stuurwiel is er een scheurtje (cm of 3). Heb ik er eens ingeslagen in een kwade bui
Maandag wordt de wagen gekeurd met Car Pass. In feite is het een herkeuring want het identificatieplaatje met chassisnummer enz... zat niet meer vast op de carosserie. Dat had ik hier thuis liggen en daar mag ik helaas nog eens voor terug gaan. Voor de rest was de F goedgekeurd!
Ik zou graag voor de wagen, op dit forum, 5000 euro vragen met hardtop en 4500 zonder.
Hij gaat ook nog op de gekende 2e handssites komen, maar ik wil het forum de eerste kans gunnen.
Bij vragen is een PM altijd welkom!















