Mede dankzij het feit dat "het PR'en" van deze wedstrijd bij de opdrachten , naast het rijden zelf, van de deelnemers hoort, maak ik met graagte dus ook gebruik van dit forum om jullie dan ook op de hoogte te stellen hiervan.
De Yokohama Race acedemy, is een wedstrijd in het leven geroepen door Skylimit events (de organisator van trackdays, driftcups en racewedstrijden) om piloten te selecteren, die na het winnen van de wedstrijd een zitje aangeboden krijgen in de Race promotion Night, een Endurance wedstrijd op Circuit Zolder. (Zie : http://www.circuit-zolder.be/en/events/ ... on-night-1). De race zal door de finalisten tijdens deze Race Promotion night worden gereden met een BMW3 Clubsport Trophy gesponsord door Yokohama.
Men kon zich hiervoor inschrijven, mits men een Skylimit licentie had en op deze manier waren er elke trackday tussen 10 en 15 deelnemers, waarvan er telkens 2 konden worden geselecteerd om door te gaan naar de finale. Er waren 6 trackdays in totaal waar piloten hun kans konden wagen. Uit meer dan 75 piloten werden er uiteindelijk 14 finalisten (2 meer dan voorzien) gekozen, die verder gingen in de selectie procedure.
Het geheel krijgt heel wat aandacht via de sociale media, en vanaf heden vind je onder #YRA15, alles wat hierover daarop verschijnt.
Maar goed, wat heeft dit nu te maken met Eight on Track en met mij in het bijzonder, zullen jullie jezelf afvragen ?
Wel Eight on track heeft 2 van zijn piloten laten deelnemen, waaronder Frank Lambrechts en mijzelf en het fijne is dat we beiden dan ook als finalist samen met 12 anderen gekozen zijn om de finale proef te rijden.
Meer info omtrent wat de proef in zal houden en met welke wagen dit zal gebeuren is nog niet geweten, maar de finale vindt alvast plaats op 2 september.

We houden jullie uiteraard verder op de hoogte hiervan onder deze rubriek.





