BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1
Demo laps 24h. Zolder
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Demo laps 24h. Zolder

    door Bruno » za sep 07, 2013 10:08 pm

    Even een update voor de "niet-Facebookers", want we hebben met het team vorige week een leuke dag meegemaakt.
    Zowel de ZR als de nieuwe 114 had ik ingeschreven om demolaps te rijden tijdens de qualify van de 24h. van Zolder.

    Ik zou met de ZR de eerste stint rijden en de "nieuwe" 114 zou de avondstint rijden met Frank en Peter als piloten. Het waren sessies van 70 minuten, dus waar Zolder al een aanslag is zonder meer op remmerij en de rest van de machaniek, waren 70 minuten na elkaar hier uiteraard een extra factor die het de wagens zwaar kon maken (laat staan wat 24h een wagen kunnen aandoen). T'is dan ook algemeen geweten dat de 24h van Zolder veel zwaarder zijn dan de 24h van Francorchamps.

    De eerste stint verliep vlekkeloos voor de ZR. De wagen gaf geen krimp, en liet dan ook toe constante tijden te rijden van 2.02 to 2.04 gemiddeld, met nog redelijk wat reserve onder het pedaal. De reserve was ook de reden dat er foutloos en constant kon gereden worden. De wagen was dus redelijk top te noemen. En toch is al het vermogen nog niet daar, ondanks het VVC mechanisme toch OK lijkt te zijn. Anyway, vlot genoeg om bij de snellere op track te zijn. Thanks team voor de hulp om deze wagen mee klaar te maken. T'was leuk !
    De tweede stint, met de 114, ging minder vlekkeloos. 2 volle ronden tegen een slakkegang volstonden om de achterste lager in vlammen te laten opgaan. Tegen volgende keer laat ik deze auto uitwegen en de schokdempers stellen door Proflex en krijgt de 114 uiteraard nieuwe lagers.

    De komende dagen posten we nog wat extra foto's hier en onboard footage.

    Bedankt team nogmaals, voor de hulp !

    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Demo laps 24h. Zolder

    door Bruno » zo sep 15, 2013 8:54 pm

    Eerste "warm up" laps van de stint ...

    GoPro HD3 onboard footage :

    https://www.facebook.com/photo.php?v=54 ... 7689622032
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Demo laps 24h. Zolder

    door Rob » ma sep 16, 2013 7:58 pm

    Ziet er goed uit Bruno. thumbsup
BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1 en 0 gasten