Zowel de ZR als de nieuwe 114 had ik ingeschreven om demolaps te rijden tijdens de qualify van de 24h. van Zolder.
Ik zou met de ZR de eerste stint rijden en de "nieuwe" 114 zou de avondstint rijden met Frank en Peter als piloten. Het waren sessies van 70 minuten, dus waar Zolder al een aanslag is zonder meer op remmerij en de rest van de machaniek, waren 70 minuten na elkaar hier uiteraard een extra factor die het de wagens zwaar kon maken (laat staan wat 24h een wagen kunnen aandoen). T'is dan ook algemeen geweten dat de 24h van Zolder veel zwaarder zijn dan de 24h van Francorchamps.
De eerste stint verliep vlekkeloos voor de ZR. De wagen gaf geen krimp, en liet dan ook toe constante tijden te rijden van 2.02 to 2.04 gemiddeld, met nog redelijk wat reserve onder het pedaal. De reserve was ook de reden dat er foutloos en constant kon gereden worden. De wagen was dus redelijk top te noemen. En toch is al het vermogen nog niet daar, ondanks het VVC mechanisme toch OK lijkt te zijn. Anyway, vlot genoeg om bij de snellere op track te zijn. Thanks team voor de hulp om deze wagen mee klaar te maken. T'was leuk !
De tweede stint, met de 114, ging minder vlekkeloos. 2 volle ronden tegen een slakkegang volstonden om de achterste lager in vlammen te laten opgaan. Tegen volgende keer laat ik deze auto uitwegen en de schokdempers stellen door Proflex en krijgt de 114 uiteraard nieuwe lagers.
De komende dagen posten we nog wat extra foto's hier en onboard footage.
Bedankt team nogmaals, voor de hulp !





