En weer een update vandaag :
Aangezien er uitlaatgassen in het koelwater terecht kwamen en de wagen toch nog niet lekker liep, hebben we de kop er af gehaald. Roest tussen de liners en de fire rings van de pakking bleek de oorzaak of gevolg te zijn van alle ellende. Alles terug weer blinkend gemaakt (incl. zuigers voor de foto), en hij draait nu voor de eerste keer echt top. Ook de inlaat pakking (de welke de speciaal teflon is), was te heet geworden, waardoor er valse lucht continu werd aangezogen. Een klein kind snapt dat dat uiteraard niet gunstig is voor prestaties en betrouwbaarheid.
Bedankt, Sander, Remco en Dave. T'was een gezellige dag met af en toe een speelkwartier op de Quads !
Deze week komt ook de piper 1320 nokkenas binnen, dewelke we met offset dowels gaan monteren. We kunnen op deze manier de timing nog wat beinvloeden. Benieuwd naar dat resultaat, maar eerst wil ik even gaan rijden met zijn huidige opzet, zodat een verschil al dan niet kan worden gevoeld! Begin Augustus wordt de nokkenas geplaatst, samen met Sander ...
Ook Dave kwam aanwaaien en had nieuwe veren bij voor de ophanging. Deze worden een dezer geplaatst, zodat ook deze ophanging eindelijk gaat fungeren zoals het moeten zou. Bedankt Dave !
Kortom : Racen is leuk, maar zonder een team van vrienden is het een onmogelijke zaak, en veel minder leuk uiteraard !