Resultaat : Blijkbaar werkt het VVC mechanisme niet. Dit euvel wordt asap herstelt.
Voorlopig dus, met te weinig vulling in de cilinders en zonder VVC, toch al 176 pk. Ik vermoed tussen de 30 en 50 pk minimaal bij te krijgen met een werkende VVC als ik een normale VVC curve, over de curve van vandaag leg. Anyway, de wagen voelt zelfs zonder VVC, al verschrikkelijk bruut snel aan, toen ik er even mee reed, en dat met slechts dat vermogen. Het gewicht speelt hier duidelijk parten. Als alle paardjes vrij komen, wordt dit een monstertje !
Ik ga het vastzittende VVC mechanisme echter niet losmaken, en zo de inrijsessies gaan doen op zolder. Reden is dat de wagen dan veiliger kan ingereden worden. T'zou zelfs kunnen dat het mechanisme loskomt tijdens deze rondjes circuit. De laatste stint gaan we voluit op het gas. Als we dan nog niet de 220 a 230 pk wakker gemaakt hebben, doen we het nadien, door de kop even open te halen.
Ondanks het niet gewenste resultaat, ben ik toch blij te weten, dat het mengsel goed zit, en de motor draait als een klokje. Ja hoor, dit wordt een K-engine om in te kaderen.
@ Carl en Sander, bedankt voor de hulp en ondersteuning.






