BUTTON_POST_REPLY 707 berichten
[Project : 8 On Track] MG/ZR vgk 200+ Racer
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: [Project : Bruno] MG/ZR 160 Racer

    door ovi » wo jun 08, 2011 3:18 pm

    Bruno schreefColongaat nog steeds door inderdaad.

    En kan je wat hulp gebruiken of heb je al volk genoeg?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: [Project : Bruno] MG/ZR 160 Racer

    door Bruno » wo jun 08, 2011 3:28 pm

    Voorlopig volk genoeg, maar je bent altijd welkom uiteraard.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: [Project : Bruno] MG/ZR 160 Racer

    door ovi » wo jun 08, 2011 3:36 pm

    Bruno schreefColonVoorlopig volk genoeg, maar je bent altijd welkom uiteraard.

    Dan ga ik nu eerst mijn gras afrijden maatje! :wink:
    Ik kom straks wel af met Jeffry dan kunnen degene die het beu zijn naar huis.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: [Project : Bruno] MG/ZR 160 Racer

    door Bruno » wo jun 08, 2011 4:00 pm

    Je moet je niet haasten, want voor 19u beginnen we toch niet, omdat dan iedereen pas stilletjes aan binnen valt, tenzij je hier ook gras wil maaien, want mijn tuin is een wildernis geworden.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: [Project : Bruno] MG/ZR 160 Racer

    door ovi » do jun 09, 2011 9:14 am

    Bruno schreefColonJe moet je niet haasten, want voor 19u beginnen we toch niet, omdat dan iedereen pas stilletjes aan binnen valt, tenzij je hier ook gras wil maaien, want mijn tuin is een wildernis geworden.

    :devil-(
    En dat berichtje had ik dus niet gelezen dus kwamen we daar toe en er was NIEMAND aan het werken!!! :roll:
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: [Project : Bruno] MG/ZR 160 Racer

    door RemcovanKuilenburg » do jun 09, 2011 9:33 am

    Na een aardig avondje sleutelen kunnen wij de schade opmaken.

    Een koppakking vervangen van de Racer.
    Ophanging rond om vervangen voor echte veerpoten.

    Het was een drukke avond met veel gezelligheid. Om 19.00 was ik bij Bruno na een D tour langs Damen en Kroes om nog wat onderdelen voor de Racer te halen. Al snel kwam er een camper de oprit oprijden. Ovi met Jeffry maakte hun entree. Gelijk de racer naar binnen en de kop getrokken. Goed gelachen en sorry Jeffry voor het los maken van dat ene boutje en daarna weer vast omdat het toch niet los moest (nadat jullie weg waren moest hij toch weer los :oops: )

    Daarna liep het snel vol met mensen. Carl kwam even langs om te kijken en ging gelijk toch aan de slag en Erik stak zich gelijk in zijn overal om de veerpoten te vervangen samen met Jos. Bruno, Ovi, Jeffry en ik gingen verder met het monteren van de kop.

    Dank jullie wel voor de gezelige avond en de input. Bruno en ik hebben ondekt dat een koppakking vervangen geen probleem is maar een uitdaging. Zeker als het preventief is :shock: :lol:

    Om half 3 rolde ik mijn auto in aangezien ik nog 2 uurtjes moest sturen. En om kwart over 4 kon ik mijn vrouw een kus geven en in een dieppe slaap vallen.

    Het was nog lang onrustig op den Berg :lol:

    Foto's komen morgen.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: [Project : Bruno] MG/ZR 160 Racer

    door ovi » do jun 09, 2011 9:42 am

    Nadat ik jullie dan toch aan het werk gekregen had hebben we toch nog goed werk geleverd! :wink:
    Gelukkig was Jeffry er voor de moeilijke boutjes en ik was u nog vergeten te zeggen dat we dat moeilijk boutje waar Remco een uur aan zitten knoeien had :devil-( al terug gemonteerd hadden voor we gisteren vertrokken! 8)
    Jeffry dacht er ineens aan dat hij dat beter er nog vlug :wink: even terug op monteerde zodat jullie geen depressie zouden krijgen. :mrgreen:

    Ik had v/d mechanieker van BCC en ook van die Nederlander waar ik mijn hard-top van gekocht heb gehoord dat één v/d oorzaken v/d vele HGF op deze motor was dat de kopbouten te lang waren en je dus bij vervanging v/d koppakdichting er gewoon een stukje moet afslijpen. Blijkbaar had ook hier er niemand al iets van gehoord maar doordat Bruno nieuwe kopbouten had liggen hebben we dus inderdaad kunnen vaststellen dat deze een 3 a 4 mm korter waren! :P Weer iets bijgeleerd dus. :wink:

    In ieder geval is zo'n cullaske van een ZR demonteren een makkie omdat alles goed bereikbaar is dus in een MGF of TF zal het ondanks het wat minder plaats toch ook nog meevallen hoop ik? :?


    Was nog eens zalig om met een hoop gelijkgezinde te bricoleren en leut te maken. :thumbsup:
    Het was al 23H00 door voor we het wisten dus spijtig dat we de laatste onderdelen niet meer mee hebben kunnen monteren en de motor konden horen draaien wat toch altijd weer de kroon op het werk is.

    Moet ik die veerspanners nu nog meebrengen Bruno of zijn ook de veringen er nog onder geraakt?
  • Avatar gebruiker
    em-gee-efke
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1277
    GeregistreerdCOLON di feb 06, 2007 11:46 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen-op-Zoom

    Re: [Project : Bruno] MG/ZR 160 Racer

    door em-gee-efke » do jun 09, 2011 9:56 am

    Goed bezig allemaal :thumbsup: :mrgreen:
    MGF Co-pilote
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: [Project : Bruno] MG/ZR 160 Racer

    door ovi » do jun 09, 2011 10:00 am

    RemcovanKuilenburg schreefColon Goed gelachen en sorry Jeffry voor het los maken van dat ene boutje en daarna weer vast omdat het toch niet los moest (nadat jullie weg waren moest hij toch weer los :oops: )


    :lol: Da meent ge toch niet hoop ik??? :roll:
    Je heb deze keer toch den techniek van ovi gebruikt met het ratelsleutelke en het verlengstukje met kniegewricht want Jeffry was het ook weer aant monteren met een ringsleutelke en dan ben je vertrokken voor een half uurtje! :devil-(

    Draait de motor?
    En moet ik die veerspanners nog meebregen?
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    Re: [Project : Bruno] MG/ZR 160 Racer

    door Ronald MG TF » do jun 09, 2011 11:48 am

    Allè, dan kunnen de anderen beginnen bibberen, volgende woensdag!
    Nu maar hopen op droog weer, maar 't ziet er goed uit denk ik.
    Succes :thumbsup:
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    [Project : Bruno] MG/ZR 160 Racer

    door RemcovanKuilenburg » do jun 09, 2011 12:19 pm

    Hey ovi, motor loopt nog niet. Nog wat kleine dingen. Veerspanners ook niet nodig want de Zr staat weer op het rubber!

    En het boutje, gewoon met de flex en weg was hij!
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: [Project : Bruno] MG/ZR 160 Racer

    door ErikB » do jun 09, 2011 1:04 pm

    Ja, super leuke avond gehad.

    Kers op de taart was wanneer ie weer met z'n vier wielen en nieuwe coilovers op de grond stond .... Nog wat schroeven aan het schroefsetje (AVO) zodat ie lager komt te staan, maar dat is geen probleem (enkel lastig omdat het relatief traag gaat).

    Bedankt Carl voor de helpende hand en leuke babbel. Bedankt Remco om zo de handen uit de mouwen te steken :thumbsup: Ook bedankt Ovi en Jeffry, want zonder jullie was de LED-lamp zeker gevallen :wink:
    Jos en Bruno, 'k bent zeer benieuwd naar de eerste reacties op woensdag. Bedankt voor 't werk en 't speelgoed waar we gisteren mee mochten spelen.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: [Project : Bruno] MG/ZR 160 Racer

    door ovi » do jun 09, 2011 1:52 pm

    ErikB schreefColon Bedankt Remco om zo de handen uit de mouwen te steken :thumbsup: Ook bedankt Ovi en Jeffry, want zonder jullie was de LED-lamp zeker gevallen :wink:

    Als je een paar uur vroeger daar geweest was had je gezien dat wij al de moeilijke bouten gedemonterd hebben hé! :evil: :devil-(
    Goed nieuws dat de vering er dan toch onder geraakt is! :thumbsup:

    Hoe komt het dat de motor nog niet draait? :-s
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: [Project : Bruno] MG/ZR 160 Racer

    door ovi » do jun 09, 2011 1:56 pm

    RemcovanKuilenburg schreefColonHey ovi, motor loopt nog niet. Nog wat kleine dingen. Veerspanners ook niet nodig want de Zr staat weer op het rubber!

    En het boutje, gewoon met de flex en weg was hij!


    Haha, dat boutje...... :lol:
    Elke keer dat je een motor uit elkaar haalt zit er altijd wel één klote boutje tussen. :wink:
    Ik verdenk de heren ingenieurs ervan dat ze dat met opzet doen om de gewone mechaniekerkes te plagen! :devil-(
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: [Project : Bruno] MG/ZR 160 Racer

    door Sander » do jun 09, 2011 2:21 pm

    Zat er een randje gefreesd rond de kleppen ?
    Stond er 160 op de zuigers gegraveerd ?

    M.a.w. was het een originele 160 ?
    Building >200BHP K-series
BUTTON_POST_REPLY 707 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1 en 0 gasten