door ErikB » do aug 11, 2011 7:28 am
heel leuk.
Een beetje aan de late kant aangekomen (uitz. Remco), maar onze eerste sessie kunnen verschuiven naar het volgende uurtje. Zo kregen we voor de eerste maal 2 aaneensluitende sessies van een uur.
Relaxt kunnen starten aan de eerste sessie. De usual stuff voor de pit crew: tijden opnemen als de auto buiten is, temperatuur en druk van de banden checken als ie binnenkomt. In vele gevallen is het de druk wat laten zakken omdat de temperatuur oploopt. Vaak was er behoorlijk wat verkeer op de weg waardoor echt snelle rondjes uitbleven. Jos probeerde tijdens z'n eerste stint zo regelmatig mogelijk te rijden, maar ook dat lukte niet echt.
Bruno vertrok voor zijn eerste stint met de boodschap dat 2'06 en 2'07 goed genoeg waren ... in de wetenschap dat we nog nooit 2'07 hebben gereden en dat er geen wijzigingen aan de auto waren uitgevoerd die de tijden kunnen verbeteren.
Bruno zette dan ook 2'07.13 neer. Een nieuw record voor onze ZR op Zolder. Well done.
Een beetje jammer dat de sessie nog voor 15u50 afgelopen was, terwijl je tot 16u00 plant en betaalt.
Voor de laatste sessie (17u00 - 18u00) werden er vooraan slicks gemonteerd (een reeds gebruikt Dunlop setje uit de Exige-tijd). Weer afwachten wat deze knapen presteren (grip, temperatuur, druk en slijtage). Klein detail, het gaat hier om 16"-ers. Jos kwam als eerste buiten met deze setup en draaide in no time 2'08 tijden. Hij was enorm te spreken over deze bandjes maar vindt de achterkant van de auto behoorlijk licht aan het worden. De bochtensnelheid en de snelheid waarmee men uit de bocht komt is duidelijk hoger. Slicks, 16" of de combo van beiden ? Bruno kreeg de laatste kans om wat tijden neer te zetten, maar mocht al snel z'n pogingen staken wegens een benzine tekort in de snellere en langere bochten.
Ook al meldde Ronald dat het volboekt was, het voelde een stuk minder druk aan dan vorige maand toen de auto's dubbel geparkeerd stonden in de pitlane. Het was een aangenaam weertje met verschrikkelijk veel wind.
Bedankt aan beide piloten, Remco en zij die even langs kwamen.
§uiteindelijk zaten we in box nr. 20)
MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)