Bruno schreefColonok, doen we dus !

Ik denk dat mijn bron het werkplaatshandboek was ... best dat ik het nog eens opfris.Nokkenasfase sensor
Uiteraard ter hoogte van de nokkenas te vinden en zoals de vorige sensor van het inductieve type.
Aangezien de VVC geen stroomverdeler met rotor heeft, maar met het wasted spark systeem werkt, moet het management weten in welke takt de cilinders zitten voor de sequentiele inspuiting. Voor de rotatie van een nokkenas worden er twee pulses gegenereerd.
Verder is de sensor ook belangrijk voor de offset of dwell van het VVC mechanisme.
Bij het falen van deze sensor zal de inspuiting gegroepeerd verlopen en zal het toerental beperkt worden tot 5000rpm
mgfcar.de schreefColonDer Nockenwellensensor hat zwei Funktionen.
Erstens soll er dem ECM die Steuerung der sequentiellen Einspritzung ermöglichen.
Zweitens soll er die eigentliche Nockenphase ermitteln; die Messung dieses Betriebsparameters wird durch Zähne an den
Nockenwellen ermöglicht, die anzeigen, wann ein Ventil öffnet und schließt.
Falls der Nockenwellensensor bei laufendem Motor ausfällt, arbeitet der Motor mit sequentieller Einspritzung normal weiter. Sollte der Sensor ausfallen, bevor der Motor angelassen wird, springt der Motor an, läuft dann aber mit gruppenweiser Kraftstoffversorgung. Dieser Betriebszustand ist an einer Drehzahlbegrenzung erkennbar: 5500/5800/min anstelle der normalen 7000/7300/min. Der Ausfall des Nockenwellensensors lässt sich mit Hilfe von TestBook erkennen."

Gebruikers op dit forum: 2 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.