2011-07-27: Zolder
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: 2011-07-27: Zolder

    door Rob » do jul 21, 2011 12:51 am

    Bruno schreefColontop, krijgen we dan een vervolg op de film ? :D


    Yep
  • Sir Charles
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 84
    GeregistreerdCOLON ma apr 03, 2006 10:04 pm
    WoonplaatsCOLON Lille, B

    Re: 2011-07-27: Zolder

    door Sir Charles » ma jul 25, 2011 8:50 pm

    Bruno,
    Ik kom woensdag misschien ook wel effe een kijkje nemen (niet om te rijden; k rijd vrijdag al mee met Lotus-on-Track ook op Zolder).

    Trouwens op de volgende circuits rijd ik met dezelfde organisatie in de komende maanden: 19/8 Zandvoort, 29/9 Spa
    Misschien een ideetje voor jullie? ik weet dat ze niet-Lotus deelnemers toelaten. dit zijn telkens open pitlane dagen aan schappelijke prijzen.
    present: Lotus Elise S2 111S - VVC 160pk - Storm Titanium metallic - colorcoded hardtop - Yokohama Advan Neova AD07 - Lotus Motorsport triple-pass alloy radiator - Nitron NSS suspension
    past: MGTF 135 BRG - TF160 velgen - Goodyear Eagle F1 GSDS3 - ChromDesign windstop - chrome TF grilles - ...
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: 2011-07-27: Zolder

    door Bruno » wo jul 27, 2011 12:16 am

    Hey Carl,

    Dat lijkt me een super idee. We hebben het er morgen even over.

    De ZR is alvast klaar. De rijdende garage ook (al het materiaal is ingeladen). De ZS gaat morgen nog niet mee, dus dat wordt nog even wachten, maar we hopen alvast de kleine broer serieus de sporen te kunnen geven morgen.

    Iedereen welkom !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Weertske
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 16
    GeregistreerdCOLON ma jul 18, 2011 1:45 pm
    WoonplaatsCOLON Alken

    Re: 2011-07-27: Zolder

    door Weertske » wo jul 27, 2011 5:23 pm

    Net terug van Zolder en de ZR zien rijden, was knap om te zien :thumbsup:
    Op de parking ook een rode F, met de uitlaten in het midden ?

    Grtz

    Gregory
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    Re: 2011-07-27: Zolder

    door Remieme » wo jul 27, 2011 5:33 pm

    Klinkt als de F van Rob ;)
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: 2011-07-27: Zolder

    door etienne » wo jul 27, 2011 5:57 pm

    ja dat is de mgf van de cameraman Rob .... ik kon helaas niet op zolder aanwezig zijn jammer :(
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    Re: 2011-07-27: Zolder

    door Rick » wo jul 27, 2011 10:41 pm

    Vandaag toch nog even naar Zolder gegaan en het was zeker de moeite waard.
    Het was er leuk om de mannen in actie te zien. Het begint er steeds professioneler uit te zien. Helaas kan ik er de volgende keer niet bij zijn, maar hopelijk de keer daarna wel.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: 2011-07-27: Zolder

    door Bruno » do jul 28, 2011 11:34 am

    T'was me het bewogen dagje wel :
    Heel druk verkeer, waardoor "scherpe tijden zetten" er soms niet bij was. Elke ronde moest je ofwel een tiental wagens voorbij zien te steken, of enkele snelle mannen voor laten. Een aantal leerfoutjes ook van onze kant gisteren :oops: :. Jos geraakte in de eerste linkse in de zandbak, zonder verdere schade, maar geraakte er zelf ook weer uit. Ik daarentegen reed een band van de velg, door veel te laat in de remmen te gaan in de hospitaalbocht (we hadden gelukkig een stel reserve velgen bij). De laatste stint nog even rond in de chicane, door weer veel te hard deze te willen nemen, met compleet versleten banden ondertussen, op ons tweede stel wielen. We hebben van die banden een leuke foto BTW. Langs de andere kant toch weer een snellere tijd gezet, tussen al het verkeer in, dus dat was dan weer een opsteker. T'mag ook gezegd worden dat sommige piloten van andere teams echt soms roekloos rijden en anderen zwaar in gevaar brengen. Gisteren hadden we zo een groene Porsche die plots ons coupeerde, een BMW van Lucar, die ons met moeite voorbij geraakte, om eens ons voorbij, toch voor onze neus op enkele cm's in te voegen en dan hard in de remmen te gaan, omdat hij zich misrekende op de eerste linkse, de prutser, gelukkig had Jos de MG onder controle, maar de volgende keer, krijgt de kont van deze BMW een kus van onze MG, beloofd ! Zo waren er nog een aantal voorvallen, maar dat is inherent aan racen, zeker op zo'n drukke trackday, met veel mensen met te snelle wagens in combinatie met soms te weing ervaring op Zolder met wederom in combinatie met veel risico's nemen, zonder rekening te houden met de andere wagens rond hun.
    De semi-slicks deden hun werk zeer goed en na de trackday van gisteren weet ik ook weer waar we seconden kunnen rapen. De achterste remmen, remmen te hard, waardoor hier echt een remdrukregelaar op moet. Dit gaat resulteren in het feit dat we veel harder kunnen remmen, zonder in overstuur te geraken, wat we vandaag dus een paar keer voor hadden. De Silverstone semi slicks zijn duidelijk de banden waar we moeten voor gaan en ook een slickshifter zou onze tijden aanzienlijk scherper kunnen maken. De combi van deze 3 niet te dure mods, moet een paar seconden kunnen opleveren vermoed ik.
    Ook de "botsknop", moet uit het motorcompartiment, want die was na onze schuiver gisteren opgesprongen, waardoor ik hulpeloos stil stond op het circuit. Deze ga ik naar binnen geleiden, en er een tuimelschakelaar opzetten in plaats van de botsknop. In geval van een crash kunnen we zo manueel de benzinepomp onderbreken dan.

    Ik ben heel benieuwd naar foto en filmmateriaal trouwens....

    Aan de sympathisanten gisteren, bedankt wederom voor jullie bezoek aan box 20, t'is altijd leuk om tijdens trackdays, gelijkgezinden te mogen begroeten. Ook aan de helpers en camerman, bedankt dat jullie er weer bij waren !

    Tot de volgende !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: 2011-07-27: Zolder

    door Rob » do jul 28, 2011 8:44 pm

    Weertske schreefColon
    Op de parking ook een rode F, met de uitlaten in het midden ?


    Tja, sorry dit is mijn eerste F en ik dacht echt dat het zo moest


    Voor een filmpje zullen jullie nog even geduld moeten hebben (op zijn vroegst zondag) want het is weer druk druk druk.
    Maar het was wel weer leuk aanwezig te zijn en 'tzal zeker niet de laatste keer zijn geweest.
  • Weertske
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 16
    GeregistreerdCOLON ma jul 18, 2011 1:45 pm
    WoonplaatsCOLON Alken

    Re: 2011-07-27: Zolder

    door Weertske » vr jul 29, 2011 1:42 am

    Rob, vroeg me gewoon af wie het was want had een vermoeden dat het iemand van het forum was (had jouw avatar al eens gezien).

    Niet dat ik kritiek wil uiten op de uitlaten op jouw F, integendeel, vind het zeker niet mis. :wink:
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: 2011-07-27: Zolder

    door Rob » vr jul 29, 2011 1:55 pm

    Ik had dit ook niet als kritiek iopgevat hoor, no problem.
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    Re: 2011-07-27: Zolder

    door Ronald MG TF » zo jul 31, 2011 12:27 am

    Bruno schreefColon T'mag ook gezegd worden dat sommige piloten van andere teams echt soms roekloos rijden en anderen zwaar in gevaar brengen. Gisteren hadden we zo een groene Porsche die plots ons coupeerde, een BMW van Lucar, die ons met moeite voorbij geraakte, om eens ons voorbij, toch voor onze neus op enkele cm's in te voegen en dan hard in de remmen te gaan, omdat hij zich misrekende op de eerste linkse, de prutser, gelukkig had Jos de MG onder controle, maar de volgende keer, krijgt de kont van deze BMW een kus van onze MG, beloofd ! Zo waren er nog een aantal voorvallen, maar dat is inherent aan racen, zeker op zo'n drukke trackday, met veel mensen met te snelle wagens in combinatie met soms te weing ervaring op Zolder met wederom in combinatie met veel risico's nemen, zonder rekening te houden met de andere wagens rond hun.


    Er zijn inderdaad sommige piloten die het iets te serieus opvatten. Langs de ene kant mag je op een trackday eigenlijk niet "echt" racen, anderzijds weet je waar je aan begint als je op circuit gaat rijden. Ik ben ondertussen de tel kwijt hoe dikwijls men mij heeft uitgeremd op 't laatste nippertje, de pas heeft afgesneden, op de rem gaan staan voor mijn neus, rondtollen tot zelfs overkop gaan vlak voor mij, in een bocht zo dicht naast mij komen hangen zodat ik de wimpers van de andere piloot kon tellen....part of the game.
    Ga ik die persoon op zijn plaats zetten...misschien als dit meerdere keren voorvalt met dezelfde...
    Ik zal ook al wel eens een fout gemaakt hebben...tenslotte is op circuit rijden niet zo simpel als 't lijkt.
    Ik wil zeker mijn licentie behouden, dus iemand opzettelijk een "tik" verkopen...dan hoor je volgens mij ook niet thuis op een circuit.
    Het is inderdaad vervelend dat zowel rookies die slechts enkele malen op circuit gereden hebben, tussen de gevorderden zitten. Ook de supersnelle wagens zouden best apart mogen rijden...heeft onlangs nog een toppiloot me verteld.
    Maar het is nu niet anders... misschien zal het ooit anders worden, maar voorlopig moeten we het hiermee doen.
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: 2011-07-27: Zolder

    door Rob » do aug 04, 2011 11:51 pm

    Het heeft even geduurd want alles moest tussen de spreekwoordelijke "soep en de aardappelen" door en helemaal tevreden ben ik dan ook niet :-s maar hier is ie dan:

    http://www.youtube.com/watch?v=_rlRDg1lMLs
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: 2011-07-27: Zolder

    door Bruno » vr aug 05, 2011 12:14 am

    Prachtig filmpje Rob !!!!!
    Je bent echt wel goed in filmen en het monteren achteraf. Echt super !!
    Je gebruikt ook Pinacle studio ultimate, zie ik. Super resultaat.
    Bedankt alvast voor de moeite !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: 2011-07-27: Zolder

    door etienne » vr aug 05, 2011 7:52 am

    het filmpje is weer super Rob spielberg :D :thumbsup:

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3 en 0 gasten