BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1
Aanschaf MGF of MGTF
  • rutger1973
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 2
    GeregistreerdCOLON do apr 29, 2010 2:21 pm
    WoonplaatsCOLON den haag
    CONTACTCOLON

    Aanschaf MGF of MGTF

    door rutger1973 » vr apr 30, 2010 12:07 pm

    Beste iedereen

    Ik zou graag over willen gaan tot de aanschaf van een MGF of MGFT. Ik heb in het verleden een MX-5 gehad maar daar had ik redelijk veel ellende mee (uiteindelijk verkocht omdat de poelie van de krukas was afgebroken).
    Helaas heb ik niet voldoende verstand van deze auto om nu een goede keuze te maken en ik weet ook niet precies waar ik op moeten letten. Kunnen jullie me helpen bij het maken van de juiste keuze? Ik heb over 1,5 mnd ongeveer € 8000,- te besteden.

    - wat zijn de zaken waar je zeker op moet letten (standaard zwakke plekken)?
    - wat is precies het verschil tussen de MG-f en MG-tf?
    - is er een goede dealer in Zuid-Holland die jullie kunnen aanbevelen?
    - Is de auto onderhoudsgevoelig (hoor nl. niet altijd positieve verhalen over engelse auto's).
    - Tot welke km stand hoef ik me geen zorgen te maken.
    - Overige zaken die me helpen bij het maken van een juiste keuze zijn meer dan welkom.

    Enorm bedankt alvast voor alle hulp.

    Grtz.
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    door Ronald MG TF » vr apr 30, 2010 12:14 pm

    Buiten de zichtbare optische verschillen is zeker het veringsysteem anders. Bij de F heb je de zogenoemde " bollen ".
    Dit systeem vraagt wat meer aandacht...sommigen zweren erbij, andere dan weer niet.
    Ik zou zeker aanraden om met beide eens te gaan proefrijden.
  • nasredinho
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 236
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON waregem

    door nasredinho » vr apr 30, 2010 12:26 pm

    voor 8000 euro ( niet vergeten dat je ook tax en verzekering moet betalen ) zal je niet direct een deftige TF vinden IMO

    voor die prijs vind je zeker een F...
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » vr apr 30, 2010 12:26 pm

    Denk dat de keuze voor het budget beperkt is tot een MGF.

    Het hydragas veersysteem van de F vraagt wat meer aandacht. De rijhoogte verschilt namelijk afhankelijk van de buitentemperatuur. Dit heeft invloed om de uitlijning en bandenslijtage. De rijhoogte kan je dan weer wel gemakkelijk aanpassen. meestal een kwestie van gemiddeld 2x per jaar het systeem op de gewenste druk zetten.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » vr apr 30, 2010 1:00 pm

    Ander belangrijk punt lijkt me toch ook wel de koppakking, daar zijn ze vrij gevoelig aan.

    Best kijken of die ooit al eens vervangen is geweest, zoniet, leg maar €1.000 opzij :lol:
    En indien wel, mss voor de veiligheid toch ook maar doen :mrgreen:

    Voor de rest toch vrij betrouwbaar heb ik de indruk.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » vr apr 30, 2010 4:11 pm

    Kijk eens in het te koop gedeelte, de F van Lein staat daar te koop..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • wimk
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON zo aug 02, 2009 1:19 pm

    door wimk » vr apr 30, 2010 5:00 pm

    Voor ons was oa. ook een punt om een TF aan te schaffen de mogelijkheid van het in hoogte kunnen verstellen van de stuurkolom!!
    Lange benen vragen een iets hogere stuur positie...

    Iets wat naar mijn weten niet op de F mogelijk is.
  • Avatar gebruiker
    Janmgf
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 431
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 5:28 pm
    WoonplaatsCOLON Tilburg NL

    door Janmgf » vr apr 30, 2010 5:23 pm

    wimk schreefColonVoor ons was oa. ook een punt om een TF aan te schaffen de mogelijkheid van het in hoogte kunnen verstellen van de stuurkolom!!
    Lange benen vragen een iets hogere stuur positie...

    Iets wat naar mijn weten niet op de F mogelijk is.


    Zit ook in een F Mk II
    MGF 1.8i Mk II, BRG, Cream/Walnut leer, Bright Grille Kit, Bootrack, LLW kit, bj.2000
    Mijn andere auto's zijn een Oldsmobile 88 Dynamic Holiday Coupe uit 1958 en een Peugeot 3008 Allure Aut.
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » vr apr 30, 2010 5:50 pm

    Vo;gens mij staat er op de site van Dieter een lijst met aandachtpunten:

    http://www.mgfcar.de/banxx/checkl.html

    Die hele site is een schat aan info over F / TF. Allerlei technische zaken en aanverwante zaken staan er op.

    In Zuid-Holland weet ik 1 dealer waarvan de werkplaats goed is, Auto Home in Leiderdorp. Het is hier niet zo zeer de verkoop die goed is, maar de werkplaats. Als Frans er tenminste nog werkt, maar dat weet Bruce waarschijnlijk wel.
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: Aanschaf MGF of MGTF

    door Brooklands » vr apr 30, 2010 10:52 pm

    rutger1973 schreefColonIk heb over 1,5 mnd ongeveer € 8000,- te besteden.


    Voor dit geld is er een mooie MGF te koop. De aangeboden TF's voor dit bedrag hebben nagenoeg ieder wel een verhaal.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    Re: Aanschaf MGF of MGTF

    door Bruce » za mei 01, 2010 6:03 am

    Brooklands schreefColon
    rutger1973 schreefColonIk heb over 1,5 mnd ongeveer € 8000,- te besteden.


    Voor dit geld is er een mooie MGF te koop. De aangeboden TF's voor dit bedrag hebben nagenoeg ieder wel een verhaal.


    Voor dat geld moet je voor een mooie TF naar de UK, daar vind je echt wel iets heel moois, maar dan zit wel het stuur aan de verkeerde kant.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten