benzinemeter blijft hangen
  • Perro12
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 44
    GeregistreerdCOLON ma jun 22, 2009 9:33 am
    WoonplaatsCOLON Bergeijk

benzinemeter blijft hangen

door Perro12 » vr apr 23, 2010 3:30 pm

nu heb ik het vermoedde dat het aan de voeler ligt die in de benzinetank hangt.....nu krijg ik die 2 koppelslangen met geen mogelijkheid los (groen en oranje) is daar een truckje voor?? of ligt het toch ergens anders aan??

Ik hoor het graag.
    Hans
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » vr apr 23, 2010 3:44 pm

ik vertrouw de mijne ook niet helemaal, die danst alle kanten op.
    regel is rond de 500 km ga ik tanken..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

door Andros » vr apr 23, 2010 5:06 pm

500 al? Ik gooi em vol bij 600-650. Bij 650 is ie ver leeg. Heeft de TF ook zo'n waarschuwingslampje als de tank bijna leeg is?
    De nachtspotter!
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

door Rick » vr apr 23, 2010 5:38 pm

De F en TF hebben geen waarschuwingslampjes voor als de tank leeg is.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

door crazywolf » vr apr 23, 2010 7:18 pm

Andros schreefColon500 al? Ik gooi em vol bij 600-650. Bij 650 is ie ver leeg. Heeft de TF ook zo'n waarschuwingslampje als de tank bijna leeg is?

600 :shock:

Dat zou ik nooit halen denk ik haha ik tank ook rond de 500km en afhankelijk van hoeveel plezier heb gehad is dit soms bijna 55l (dacht dat dit de volle inhoud is niet?)

Maar even ontopic de meter is idd niet echt betrouwbaar hij gaat van rood soms naar 1/4 bij mij :roll:
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
    Hippert
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 450
    GeregistreerdCOLON di feb 02, 2010 7:13 pm
    WoonplaatsCOLON leeuwarden

door Hippert » vr apr 23, 2010 7:50 pm

ik heb de tank al een leeg gereden :oops:

de onderste van het rooie gedeelte is echt het laatste van je tank
    1999 antraciet MGF MPi
    (in mijn bezit van geweest van 25-07-09 tot 23-07-11)
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

door etienne » vr apr 23, 2010 7:54 pm

die meter van mij is ook niet zo te vertrouwen vooral als je een bocht hebt gemaakt dan verchilt de meterstand ....en hij blijft wel eens op de helft staan waarna hij na een tijdje weer normaal functioneert...
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

Re: benzinemeter blijft hangen

door Tukker » vr apr 23, 2010 8:18 pm

Perro12 schreefColonnu krijg ik die 2 koppelslangen met geen mogelijkheid los (groen en oranje) is daar een truckje voor??

De slangen hebben een snelkoppeling dus gewoon het zwarte kunststof ringetje inschuiven en dan de lostrekken. Soms zijn de ringetje voorzien van een trekbandje om te voorkomen dat ze spontaan open gaan.

Afbeelding
    klik

Afbeelding
    goodgoan Tom

[b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » za apr 24, 2010 11:38 am

Andros schreefColon500 al? Ik gooi em vol bij 600-650. Bij 650 is ie ver leeg. Heeft de TF ook zo'n waarschuwingslampje als de tank bijna leeg is?

Wat ben ik jaloers op jullie. Ik ga tanken bij 350 km. Veel verder geraak ik zeker niet dan. Uitzonderlijk als het superzuinig kan dan doe ik wel eens 400 km met een tank.
    Om deze cijfers te halen moet ik wel rustig aan rijden, anders zakt de tankinhoudnaald sneller dan de kilometerteller omhoog gaat.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

door Rob » za apr 24, 2010 12:20 pm

UUhhhh, tank eens helemaal vol zou ik zeggen. Ik weet zo uit mijn hoofd niet wat de tankinhoud is maar 350 km ruikt naar 1 op 8. Dat is m.i. toch iets te veel. Miijn Chrysler is nog zuiniger
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

door crazywolf » za apr 24, 2010 12:58 pm

Carl schreefColon

Wat ben ik jaloers op jullie. Ik ga tanken bij 350 km. Veel verder geraak ik zeker niet dan. Uitzonderlijk als het superzuinig kan dan doe ik wel eens 400 km met een tank.
    Om deze cijfers te halen moet ik wel rustig aan rijden, anders zakt de tankinhoudnaald sneller dan de kilometerteller omhoog gaat.

Dat is idd veel te weinig km's? hoeveel liters kan je dan tanken? Je rijdt je tank niet leeg of je auto verbruikt echt wel TE veel. Tenzij je constant pedaal onderhoud en overal en dan echt overal 90km/h te hard rijdt ofzo :roll:

Ik zelf duw de pedaal bij het optrekken tot 80% of totaal onder bij het optrekken en ga dan ook bijna altijd richting de 5500-6500 toeren maar houw me "redelijk" aan de wegsnelheid meestal een 20-30km/h te hard maarja :wink:
    Dus nog meer verbruiken als mij... dan moet je toch echt wel Racen met je auto op de weg :shock: , tenzij je 180km/h ofzo op de snelweg doet constant? :wink:
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

door Andros » za apr 24, 2010 3:10 pm

Ik rij dagelijks erg veel snelweg (woon ver van werk, lang verhaal en een TF is absoluut een slechte keuze maar een veel te leuke auto). Hangt een beetje van me werktijd af, tijdens spits gewoon 100-110, sommige stukken 80 (of file uiteraard), buiten de spits rij ik een constante 140, of moet rustig aan doen, dan de gewone legale 110-120.

Wel laatst twee keer naar z'n max proberen te trekken, E19 thv Meer-grens met 200km/h en later in de week Autobahn 57 bij Goch waar het dus wel mag. Maar normaal haal ik gewoon 1:13, zal vast aan de rijstijl liggen. 1:8 is erg veel imo...
    De nachtspotter!
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

door Rob » ma apr 26, 2010 2:51 am

Ik denk dat ik het benzineverbruik ook eens echt ga bijhouden.
    Ik heb de auto in de eerste week van januari gekregen en ik heb volgens mij pas drie keer getankt. (wat ik me kan herinneren).
    Mijn vrouw zal nooit tanken mijn dochter als het echt niet anders Kan en dan misschien een paar liter. Volgens mij zijn we sinds januari ca. 3000 km verder... Conclusie....
    Er is iemand die er 's nachts stiekum benzine bij doet...............of ik ben dement aan het worden dat kan natuurlijk ook
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » ma apr 26, 2010 6:37 am

Murphy schreefColonEr is iemand die er 's nachts stiekum benzine bij doet.

Ik doe het graag, Service van het forum, eind van het jaar ontvangt u een nota...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

door etienne » ma apr 26, 2010 7:15 am

murphy dat zou wel erg zuinig zijn 1000 km met een volle tank haha....