BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1
Ruitenwissers afstellen / gaskabel spannen
  • DennisJ
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 171
    GeregistreerdCOLON za apr 03, 2010 5:42 pm
    WoonplaatsCOLON Grou (Frl. NL)

    Ruitenwissers afstellen / gaskabel spannen

    door DennisJ » wo apr 21, 2010 4:54 pm

    Is er een mogelijkheid om de ruitenwissers af te stellen?
    De eindstand is namelijk bij mij een 5cm hoger dan het onderste punt.

    Ik zou ze graag zo laag mogelijk krijgen in de eindstand.


    Hoe kan ik mijn gaskabel aanspannen, heb namelijk een 3cm vrij in het pedaal voor er wat gebeurd.

    Alvast dank,

    Gr Dennis
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » wo apr 21, 2010 5:30 pm

    De ruitenwissers moet je eerst losschroeven (1 bout onder het plastic kapje) en dan kun je ze omhoog eruit trekken en herplaatsen.
    Ik kan me echter voorstellen dat die dingen na een jaar of 10 behoorlijk vast zullen zitten...

    Je gaskabel aanspannen is simpel.
    Via de koffer kun je aan de kabel, rechts van de gasklep zit de kabel precies vast met een zwart vierkantje in een klemmetje, die moet je naar je toe trekken zodat de kabel met het zwarte vierkantje los komt.

    Dat vierkant draai je vervolgens aan zodat alles weer gespannen staat.
    Is even zoeken om het punt te vinden waarop je gaspedaal op het strakst staat en wanneer je gasklep nog nét vanzelf terug klopt op de behuizing (je hoort duidelijk het verschil).
    En dan gewoon de kabel terug in het klemmetje duwen en kijken of alles nog oké is, kan zijn dat het dan opeens strakker zit, dan zul je het dus terug wat losser moeten schroeven.
  • DennisJ
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 171
    GeregistreerdCOLON za apr 03, 2010 5:42 pm
    WoonplaatsCOLON Grou (Frl. NL)

    door DennisJ » wo apr 21, 2010 8:06 pm

    BlackFox schreefColonDe ruitenwissers moet je eerst losschroeven (1 bout onder het plastic kapje) en dan kun je ze omhoog eruit trekken en herplaatsen.
    Ik kan me echter voorstellen dat die dingen na een jaar of 10 behoorlijk vast zullen zitten...


    Ik betwijfel of dit goed komt, zal proberen uit te leggen waarom.

    Als ik mijn wissers aan doe, gaan ze helemaal terug naar onderkant raam, maar dan eindigen ze weer 5 cm hoger.
    Lijkt mij dat als ik ze gewoon los haal, en herplaats dat ze dan doorgaan tot onder het raam, en vervolgens terugkomen op het raam. (als ze niet blijven hangen)

    Gr Dennis
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo apr 21, 2010 8:13 pm

    check dan eens het mechanisme tussen de motor van de ruitenwissers en het scharniermechanisme. Deze motor zit onder de voorklep direct onder de raam aan de bestuurderszijde. Wellicht dat hier iets niet 100% is.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    door schrokke » za apr 24, 2010 7:49 pm

    Ingeval dat je het nog niet zou opgelost hebben.
    Verbinding tussen wissermotor en stangenstelsel demonteren.
    Dan ruitenwissers in de laagste stand duwen.
    In deze stand stangenstelsel terug aan wissermotor monteren.
    Vanaf dan staat de wissermotorstop synchroon met de onderste stand van de wissers en stopt het steeds op de juiste plaats.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • DennisJ
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 171
    GeregistreerdCOLON za apr 03, 2010 5:42 pm
    WoonplaatsCOLON Grou (Frl. NL)

    door DennisJ » zo apr 25, 2010 12:13 pm

    Bedankt voor de reacties,

    Gaskabel is inmiddels al gespannen.

    Alleen voor de ruitenwissers heb ik nog geen tijd kunnen vinden.
    Maar dat moet ook zeker gaan lukken met jullie uitleg, bedankt

    Gr Dennis
BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten