BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1
De gevreesde letters komen ook bij mij naar boven
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    De gevreesde letters komen ook bij mij naar boven

    door Andros » za apr 17, 2010 2:08 pm

    Had de laatste tijd al het probleem dat me TF de koelvloeistof opzuipt. Na mijn bezoekje bij Weusthof en Autoservicepoint in Nijmegen bleek er iets niet in orde met de koelbuizen onder de auto. Was eigenlijk al van plan om me wagen komende week binnen te rijden om dat koelsysteem eens te laten vervangen.

    Vandaag toch maar even koelvloeistof gaan halen maar halverwege de wagen aan de kant gezet, hoop witte rook uit de kofferbak. Meteen uit de auto, kofferbak open en af laten koelen. Daarna met andere auto koelvloeistof gehaald en terug naar huis gereden, ook thuis weer zo'n mistbank. Dit dus op een stukje van 2km.

    Auto staat nu stil, even afkoelen voor ik zaken ga nakijken, heb bij het bijvullen geen olie kunnen zien bij de koelvloeistof. Zou dit ook gewoon koelsysteem kunnen zijn? Buizen waren al niet lekker meer. Of toch de gevreesde HGF? Ik ga sowieso een afspraakje maken bij Ruys in Kalmthout, stuk dichterbij dan Nijmegen hier thuis en aangezien die ervaring hebben... Nu alleen nog een manier om de auto daar te krijgen, verder rijden durf ik niet echt :oops:
    De nachtspotter!
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » za apr 17, 2010 4:28 pm

    Rijden moet je zeker niet doen als je eenmaal witte rook hebt. 10 tegen 1 is de pakking stuk ter hoogte van het uitlaatspruistuk en spoeit daar water op wat de rook veroorzaakt.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » za apr 17, 2010 4:54 pm

    dat wordt een autoambulance regelen. zoals Sander al aangeeft geen meter meer mee rijden, tenzij je graag een volledig nieuwe motor wilt monteren...
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » za apr 17, 2010 7:55 pm

    Hoeft geen koppakking te zijn. Kan ook de rubber darm zijn op het koppelstuk links van de uitlaatmanifold. Deze scheuren al wel eens, omdat er een verdikking zit op het metalen koppelstuk waar de darm over schuift. Daardoor spuit het water dan gewoon op de manifold, welke veel witte rook geeft.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    door Andros » za apr 17, 2010 9:58 pm

    Heb ook niet de bekende mayo op de peilstok, olie kan ik ook niet direct in het expansievat vinden. Voor het gemak maar even vanuit gaan dat het gewoon koelsysteem is aangezien me wagen toch al koelvloeistof lekte. Iig ga ik em niet zelf naar de garage rijden, me pa kent iemand met een auto ambulance die goedkoop te regelen is. Aangezien ik aan de grens woon en de dichtsbijzijnde hersteller in België woont, zou toch geen verschil moeten maken dat het een NL wagen is?
    De nachtspotter!
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » za apr 17, 2010 10:26 pm

    Andros schreefColon... zou toch geen verschil moeten maken dat het een NL wagen is?

    Technisch is er geen verschil tussen Nederlandse en Belgische auto's, daar hoef je je niet druk over te maken.
    Belangrijk is dat je vertrouwen in de mechanieker hebt, en je bij een F eigenlijk altijd iemand moet hebben die bekend is met de auto. Zeker in het koelsysteem zijn er wel een aantal attentie punten die echt van belang zijn voor een blijvende goede reparatie.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » zo apr 18, 2010 10:33 am

    Wat een zeik :cry:

    Ik ging gister voor de eerste keer echt onder de auto liggen en zag dat alle leidingen brand nieuw zijn :shock: ....mooi meegenomen.

    Ik hoop dat het snel goed komt met je auto :!:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    kostos
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 103
    GeregistreerdCOLON di aug 11, 2009 12:43 pm
    WoonplaatsCOLON leeuwarden

    door kostos » zo apr 18, 2010 3:05 pm

    heb ook zo'n "ervaring" gehad, bleek inderdaad het t-stuk in de koelslang te zijn..en zat inderdaad een scheurtje in 't t-stuk te zitten..
    MGF Britisch Racing Green 1997
    Na complete demontage VVC, kop gereviseerd en koelsysteem vervangen en thermostaat modificatie toegepast. Nu weer langzaam de boel weer in omgekeerde volgorde terug plaatsen
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    door Andros » do apr 22, 2010 6:51 pm

    Nou, dinsdag naar Ruys gebracht met ambulance en die dacht in eerste instantie ook een koelleidinkje. Vandaag telefoontje, heb HGF te pakken. Schijnbaar op een aparte manier. Normale HGF spuit de koelvloeistof uit het blok, bij mij naar binnen. Iets in die richting, ben niet 100% thuis in koppakkingen etc.

    Nja, wordt flinke reparatie en ineens een fatsoenlijke koppakking ertussen. Hoef ik me de eerstkomende drie ton geen zorgen meer te maken. Hopelijk eind volgende week klaar dat ik daarna fris de zomer in kan. En uiteraard ineens de riemen etc vervangen. Blijft een risico, tweedehands auto's....
    De nachtspotter!
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » do apr 22, 2010 7:26 pm

    laat ook de waterpomp vervangen...

    Ik wil de pret niet bederven, maar een nieuwe pakking is geen garantie voor 3 ton zorgeloze kilometers. Ik hoop het voor je maar het zou toch echt weer kunnen...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    door Andros » do apr 22, 2010 7:52 pm

    Nja, bedoeling is dat ik er daarna weinig last meer mee heb. Tuurlijk kan het altijd gebeuren, ligt er ook aan hoe je ermee om gaat. En ik laat de hele meuk vervangen, spanrollen, riemen, waterpomp etc. Meteen grote beurt gehad en dan maakt de ontbrekende geschiedenis van de wagen ook weinig meer uit. Hopen dat ik em snel terug heb :)
    De nachtspotter!
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » vr apr 23, 2010 11:30 pm

    Andros schreefColonNja, bedoeling is dat ik er daarna weinig last meer mee heb. Tuurlijk kan het altijd gebeuren, ligt er ook aan hoe je ermee om gaat. En ik laat de hele meuk vervangen, spanrollen, riemen, waterpomp etc. Meteen grote beurt gehad en dan maakt de ontbrekende geschiedenis van de wagen ook weinig meer uit. Hopen dat ik em snel terug heb :)



    we gaan ons best doen zoals altijd.
    dan ben je jaren gerust.

    mrcarribean
    8) 8) 8)
    real mini 1998 65 PK
    honda amigo 1974 4 PK
    mobilette 1978 ? PK
    landrover defender 2010 122 pk en enorm veel koppel
    honda novio 1971 4 PK
    rover streetwise 105 pk diesel power
    mgf brg 1997 125 pk
BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten