BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1
Ruit bestuurderkant
  • Avatar gebruiker
    bartje01
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 78
    GeregistreerdCOLON vr jul 11, 2008 6:57 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo (O) NL

    Ruit bestuurderkant

    door bartje01 » wo apr 07, 2010 7:15 pm

    Mijn MG TF heeft de hele winter binnen gestaan in een zacht verwarmde garage. Nu ik hem weer tevoorschijn heb gehaald gaat het raam in de bestuurders deur heel moeilijk open, en dicht gaat nog zwaarder. Heb inmiddels alles gesmeerd (geleiders, rubbers, tandwiel) maar ook dit helpt niet. Wat ik wel constateer is dat het motortje erg warm wordt. Wie heeft nuttige tips voor me.
  • whelmond
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 102
    GeregistreerdCOLON di okt 02, 2007 8:09 pm
    WoonplaatsCOLON Wijchen

    door whelmond » wo apr 07, 2010 10:24 pm

    Oeh, ik heb precies hetzelfde gehad toen ik mijn TF kocht. Hij zat op een gegeven moment zo strak dat hij geen kant meer op ging. Ik heb toen het hele mechanisme, inclusief motor, vervangen... €125,-. Maar nu begint bij mij het probleem ook weer..

    Ik heb destijds ook alles uit elkaar gehaald en gesmeerd dus ik ben ook erg benieuwd of iemand hier iets op weet.

    P.s. Gaat het raam bij jou ook een stuk makkelijker open en dicht als het vochtig is? Ik heb namelijk het gevoel dat het raam erg strak tegen de strip bovenop de deur loopt, maar ik heb deze nog niet durven forceren..
    MG TF LE80 zwart
  • Avatar gebruiker
    bartje01
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 78
    GeregistreerdCOLON vr jul 11, 2008 6:57 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo (O) NL

    door bartje01 » do apr 29, 2010 7:42 pm

    Zijn wij dan de enige twee met dit probleem. Kan iemand ons met enig advies dienen?
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » do apr 29, 2010 8:04 pm

    heb je al geprobeerd om de ruit opnieuw af te stellen?
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    door schrokke » vr apr 30, 2010 10:01 am

    whelmond schreefColon
    P.s. Gaat het raam bij jou ook een stuk makkelijker open en dicht als het vochtig is? Ik heb namelijk het gevoel dat het raam erg strak tegen de strip bovenop de deur loopt, maar ik heb deze nog niet durven forceren..


    Daarvoor kan het waxen van de ruit al eens helpen, zowel binnen als buitenkant.
    Dan schuift de ruit beter en is de weerstand tegen de strip kleiner.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    bartje01
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 78
    GeregistreerdCOLON vr jul 11, 2008 6:57 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo (O) NL

    door bartje01 » za mei 01, 2010 6:48 pm

    Bedoel je met waxen de ruit met een vaste wax/was behandelen. Of b.v. met een product als NANO van binnen en buiten behandelen?
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    door schrokke » za mei 01, 2010 8:44 pm

    Bij ons noemen ze dat simoniseren.
    Gewoon de ruit eens stevig opblinken met een autolak wax.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » zo mei 02, 2010 11:52 am

    Het is vrij normaal dat dingen vast gaan zitten als je deze niet gebruikt.

    Ik verdenk de uitgaande as van het motortje, al een beetje teflon spray in gespoten? (of een ander smeermiddel)
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo mei 02, 2010 12:53 pm

    schrokke schreefColonBij ons noemen ze dat simoniseren.
    Gewoon de ruit eens stevig opblinken met een autolak wax.


    Nee Herman, bij ons is "simoniseren" niet een waxbehandeling, maar de stap die er voor komt: Het ophalen van de krasjes en opblinken. De wax komt pas na het "simoniseren" :wink:
    De waxlaag leggen is het geheel "dichtleggen".
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    door schrokke » ma mei 03, 2010 9:24 am

    Bruno schreefColon
    schrokke schreefColonBij ons noemen ze dat simoniseren.
    Gewoon de ruit eens stevig opblinken met een autolak wax.


    Nee Herman, bij ons is "simoniseren" niet een waxbehandeling, maar de stap die er voor komt: Het ophalen van de krasjes en opblinken. De wax komt pas na het "simoniseren" :wink:
    De waxlaag leggen is het geheel "dichtleggen".


    Hmm ja, akkoord.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten