BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1
Installeren nieuwe radio
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Installeren nieuwe radio

    door ttdesign6 » ma apr 05, 2010 2:17 pm

    Heren,

    Even een vraag. Ik ben bezig mijn nieuwe radio te installeren en zoals jullie weten zit er altijd een wirwar van kabels achter zo'n radio. Als je nou in het gat kijkt waat de radio in moet zie je een verticale balk lopen achterdoor waar de lade van de radio tegenaan schuift. Zogauw ik nu probeer om de lade van de radio in het gat te schuiven blijven de hele tijd die ***kabeltjes tegen die verticale balk opbotsen waardoor de lade niet helemaal het gat in gaat en blijft uitsteken. Ik heb al even de paneeltjes van de binnenverlichting losgeschoeft maar hiermee kom je ook niet voldoende bij de kabels.

    Ik weet even niet meer hoe ik dit oplos dus vandaar de vraag aan jullie.

    Gr,

    Tom
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    door Ultimate » ma apr 05, 2010 2:21 pm

    Ik snap hem niet helemaal, maar toen ik mijn radio ging vervangen, heb ik eerst even gekeken waar ruimte is achter de radio.
    En links achter is een ruimte waar je mooi al je kabel heen kan geleiden en in 'proppen' :lol:
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » ma apr 05, 2010 2:27 pm

    Dat bedoel ik ook haha...

    Maar hoe krijg ik die kabels daar in die ruimte? :P
    Als ik de radio er in duw dan gaan de kabels weer verkeerd zitten.
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    door Ultimate » ma apr 05, 2010 2:31 pm

    ttdesign6 schreefColonDat bedoel ik ook haha...

    Maar hoe krijg ik die kabels daar in die ruimte? :P
    Als ik de radio er in duw dan gaan de kabels weer verkeerd zitten.


    Ik had kabels die opzich wel goed mee werkten ;)
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    door crazywolf » ma apr 05, 2010 3:12 pm

    je kan ook even je handshoenkaste demonteren en ze aan die kant kwijtspelen :)

    gewoon de 2? schroeven die je bovenaan zit zitten (als hij open is) en dan de onderste ietsjes los zetten en dan kan je de gehele bak eruit nemen.

    nu kan ik me wel niet meer herinneren "hoeveel" plaats er is voor je hand tot aan de kabels te steken is... maar het gaat wel ik heb er zelfs mijn filters van een compo set achter zitten
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    door D.B.C. » ma apr 05, 2010 3:51 pm

    Wat ik heb gedaan is het volgende:
    je haalt het midden lucht console er uit zodat je van boven af kan zien waar de radio word geplaatst.
    Duw de radio er in en trek via de bovenkant de overtollige kabels omhoog, maar pas op je moets langs je klokje en olie temp meter en je kan iets beschadigen, maar er is daar genoeg ruimte achter en zo heb je de kabels niet achter je radio gepropt en kunnen er geen kabel beschadigen.

    Bij mij ging het zo prima en past de radio mooi op z'n plek.

    hoop dat je er wat aan hebt. Mvg, D.Blokker
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    door D.B.C. » ma apr 05, 2010 3:59 pm

    crazywolf schreefColonje kan ook even je handshoenkaste demonteren en ze aan die kant kwijtspelen :)

    gewoon de 2? schroeven die je bovenaan zit zitten (als hij open is) en dan de onderste ietsjes los zetten en dan kan je de gehele bak eruit nemen.

    nu kan ik me wel niet meer herinneren "hoeveel" plaats er is voor je hand tot aan de kabels te steken is... maar het gaat wel ik heb er zelfs mijn filters van een compo set achter zitten


    Ik heb de filters van mn compo set achter het middencomsole geplaatst, bij de voet eindes en daar tussen in, daar heb je een mooie plek en dan vanuit de filters 2 kabels naar de radio ,scheelt ook aanzienelijk in werk want je hoeft niets uit elkaar te halen op z'n hoogst de 2 kapjes waar de lampen zitten.

    Mvg, D.Blokker
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » ma apr 05, 2010 4:09 pm

    Je moet het luchtrooster boven het middden console eruit halen dan kan je daarvandaan de draden geleiden.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » ma apr 05, 2010 11:15 pm

    Bedankt allemaal,

    Ik ga de boel morgen eens even uitvogelen 8) Ik heb eindelijk een zwarte radio weten te regelen ipv de lelijke zilvere die er voorheen in zat. Die paste totaal niet in het interieur. De nieuwe zwarte heeft een klein dvd schermpje erbij. Leuk meegenomen :)
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    door Helmet » di apr 06, 2010 8:16 am

    Bruce schreefColonJe moet het luchtrooster boven het middden console eruit halen dan kan je daarvandaan de draden geleiden.


    Agree !! Luchtrooster er uit om de kabels goed te positioneren. Let echt goed op dat de kabels niet kapot kunnen gaan of klem kunnen komen te zitten bij die ijzeren balk!

    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » di apr 06, 2010 3:15 pm

    hij zit erin :lol:


    Goeie tip van het rooster...scheelt heel wat schelden
BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten