mgf 1.8i, motor blijft niet lopen
  • DennisJ
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 171
    GeregistreerdCOLON za apr 03, 2010 5:42 pm
    WoonplaatsCOLON Grou (Frl. NL)

    mgf 1.8i, motor blijft niet lopen

    door DennisJ » za apr 03, 2010 6:52 pm

    Ik heb sinds vanochtend een MGF 1.8i uit 1997

    Vanmorgen bij verkoper aangekomen koude start gemaakt, 2 omwentelingen en lopen.
    Proefgereden, dorp uit, stukje snelweg niks aan de hand.
    Loopt soepel, geen gebok of gestoot.
    Onderweg even een kleine pauze, ook niks aan de hand.
    eenmaal thuis, auto neergezet.
    Uurtje later weer gestart en sloeg af, tot 3 keer toe.
    Eenmaal aan de gang, 300m gereden (al bokkend), auto tot stilstand sloeg weer uit.
    2-3 uurtjes laten staan, weer gekeken, niet willen starten.
    Eenmaal gestart weer afgeslagen tot 7-8 keer achter elkaar waarna de accu leeg was.

    met kabels aan de gang gekregen, 15-20km binnendoor gereden en het bokken werd wel steeds minder, maar is nog niet over.

    Iemand enig idee wat dit kan zijn?
    Laatst bijgewerkt door 1 op DennisJ, in totaal 0 keer bewerkt.
  • DennisJ
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 171
    GeregistreerdCOLON za apr 03, 2010 5:42 pm
    WoonplaatsCOLON Grou (Frl. NL)

    door DennisJ » za apr 03, 2010 7:35 pm

    schiet me net tijdens het eten nog e.e.a te binnen.

    tijdens de proefrit en rit naar huis heb ik een andere sleutel gebruikt

    Voor de rit naar huis de auto volgetankt met euro95

    Kan het aan een van deze 2 dingen liggen?

    En tijdens die 7-8 startpogingen heeft ie 2-3 keer een seconde of 10-20 gelopen waarna hij weer afsloeg, zowel stationair als met 2000-2500 toeren
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » za apr 03, 2010 7:41 pm

    Kan zo nog even geen antwoord geven op de hele vraag, maar het lijkt me niet dat het aan de benzine ligt....heb in de mijne ook wel eens op korte termijn 2 soorten euro 95 getankt en alles was goed.....
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » za apr 03, 2010 7:46 pm

    Klinkt als ontsteking.
    Bougies controleren en kijken of er 1 andere kleur heeft. Dan beperkt het probleem zich tot die cilinder. Bougie wisselen en verhuisd het probleem mee is het de bougie, anders de kabel of de verdeelkap + rotorarmpje.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » za apr 03, 2010 8:05 pm

    Sander's methode is zeker een aanrader.

    Ik verdenk alvast de rotor in de verdeelkap (ik ga er vanuit dat het MPi is ipv een VVC). 'k Heb het al wel meer gelezen + zelf meegemaakt met een non-MG. Na aankoop zonder problemen een hele rit naar huis gereden en na een pauze en met nog warme motor was er niet mee te rijden.

    Rotor en verdeelkap vervangen is niet duur (en kan je zelf) en kan je beschouwen als een deel van het onderhoud na de aankoop.
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » za apr 03, 2010 8:25 pm

    ErikB schreefColon... Ik verdenk alvast de rotor in de verdeelkap (ik ga er vanuit dat het MPi is ipv een VVC).

    Het is een MPI, net even het kenteken gecheckt op de rdw site.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • DennisJ
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 171
    GeregistreerdCOLON za apr 03, 2010 5:42 pm
    WoonplaatsCOLON Grou (Frl. NL)

    door DennisJ » za apr 03, 2010 8:32 pm

    Ik zal morgen gelijk eens kijken of de bougies en verdeelkap + rotor er nog goed zien.
    Het zal inderdaad om een MPi gaan, aangezien hij "maar" 120pk heeft.

    Zijn er tekeningen/foto's te vinden over hoe ik het best bij de motor kan komen?
    Het enige dat ik nu toe heb gevonden is het rooster onder het kofferdeksel.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » za apr 03, 2010 9:13 pm

    clips binnenkant softtop losmaken.
    Kap terug slaan.
    Isolatie eruit.
    14 (?) boutjes eruit en zie daar je blok.
    Onsteking kan je zo perfect bij.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » zo apr 04, 2010 10:32 am

    het zou dus betekenen dat de vorige eigenaar hier ook problemen mee gehad heeft....ik zou eens navraag doen. Ik had ook meteen wat problemen met de auto waar hij me niets over gezegd had...
  • DennisJ
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 171
    GeregistreerdCOLON za apr 03, 2010 5:42 pm
    WoonplaatsCOLON Grou (Frl. NL)

    door DennisJ » zo apr 04, 2010 1:36 pm

    Ik heb de vorige eigenaar een e-mail gestuurd voordat ik hier gepost heb.
    en tot nu toe nog geen reactie :?
    Ik zal zo mijn gereedschap eens tevoorschijn toveren en de verdeler kap eens bekijken, evenals de bougies en kabels.
    Alleen jammer dat ik vandaag en morgen geen onderdelen kan krijgen, en ik er eigenlijk dinsdag al mee naar mijn werk moet.

    Nou had een vriend van me het over een relais?
    Dat had zijn schoonmoeder gehad in een 1.6 vw golf uit 95
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » zo apr 04, 2010 2:11 pm

    ik gok op de verdeler.
    Als 800 e lid zou het wel tof zijn mocht iemand uit de buurt nog een reserve rotor hebben ligen, kan je gelijk eens proberen.
    Waar ligt Grou precies?
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • DennisJ
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 171
    GeregistreerdCOLON za apr 03, 2010 5:42 pm
    WoonplaatsCOLON Grou (Frl. NL)

    door DennisJ » zo apr 04, 2010 3:11 pm

    Ik heb net de bougies eruit gehad, zien er allemaal gelijk uit.
    gebruikt, maar niet zwart of nat.
    verdeler kap lijkt van binnen nieuw, niet gescheurd.
    rotor zag ik (maar ben geen monteur) niks behalve dat het uiteinde, wat contact maakt met de puntjes en de kap, zwart aangeslagen was.
    Heb dit voorzichtig wat schoongemaakt, en weer terug gemonteerd.

    op de verdeler kap leek 1 van de kabels er niet helemaal goed in te zitten, maar kan verbeelding zijn geweest.

    Toen de auto gestart, startmotor 2 keer rond en lopen, 1200 toeren
    ook blijven lopen, alleen af en toe sloeg die over, om vervolgens weer 1200 toeren aan te houden.

    Kan het zijn dat het probleem zich alleen met warme motor voordoet?
  • DennisJ
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 171
    GeregistreerdCOLON za apr 03, 2010 5:42 pm
    WoonplaatsCOLON Grou (Frl. NL)

    door DennisJ » zo apr 04, 2010 3:12 pm

    Carl schreefColonik gok op de verdeler.
    Als 800 e lid zou het wel tof zijn mocht iemand uit de buurt nog een reserve rotor hebben ligen, kan je gelijk eens proberen.
    Waar ligt Grou precies?


    Grou ligt aan de A32, midden tussen heerenveen en leeuwarden
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » zo apr 04, 2010 5:27 pm

    Probeer http://www.mgfnl.nl/

    Die zitten in Kollum
  • DennisJ
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 171
    GeregistreerdCOLON za apr 03, 2010 5:42 pm
    WoonplaatsCOLON Grou (Frl. NL)

    door DennisJ » ma apr 05, 2010 1:33 pm

    is UK carparts een beetje geschikt qua prijs en service?

    en heeft t zin om eerst de alleen de bougies te vervangen om te kijken of het puur daaraan ligt?
    Of is de kans groter dat het in de verdeel kap zit?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten