door zeuneke » ma apr 19, 2010 8:53 pm
Heren, ik heb eindelijk de tijd genomen om mijn bandendruk te controleren en wat blijkt... zijn waarschijnlijk door een onervaren MG mekanieker ofzo allemaal op 2,2 bar gezet wat helemaal fout is.
Ik heb ze dus op de juiste druk gebracht 1.8 vooraan en 2.5 achteraan. Je verschiet van het effect op het baan gedrag , hij stuurt niet alleen veel rustiger ,maar op het "bonken" bij elk putdeksel ofzo in de weg is gedaan. Nooit gedacht dat de bandendruk zo belangrijk was , waarschijnlijk omdat de motor achter ligt en de voorkant zo licht gebouwd is . In alle geval wil ik een ervaren persoon (bruno) nog laten proberen wat hij ervan vind .
Frank
MG B roadster 1969
Matra Murena 2.2 1981
Porsche 944 1986
MG TF 2003
Peugeot 306 cabrio Roland Garros
Peugeot 106 (werkbakje)
Peugeot 807 (werkbak)