BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1
MGF 1.8 vvc start wel maar met moeite. Help...
  • bjorn2001
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 2
    GeregistreerdCOLON ma maart 22, 2010 7:43 pm
    WoonplaatsCOLON akkrum

    MGF 1.8 vvc start wel maar met moeite. Help...

    door bjorn2001 » wo maart 24, 2010 1:59 pm

    Hallo allemaal,

    Ik heb een MGF 1.8 VVC uit 1996.

    Nu heb ik sindsafgelopen zaterdag een probleem. Hij wil namelijk niet meer goed starten. Als ik hem start valt hij bijna uit (zakt weg in toeren) maar soms schiet hij ook in toeren omhoog.

    Maandag wilde hij bijna helemaal niet meer starten. Alleen als ik wat gas bij gaf. Maandag direct een benzine toevoeging er in gedaan en nu start hij weer zonder gas bij te geven. Wel valt hij nog weg in toeren.

    Ik heb de stepper motor er uit gehad en schoon gemaakt en gereset. Maar het probleem blijft. Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

    ALvast bedankt.
    Bjorn
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo maart 24, 2010 2:02 pm

    Inderdaad, die steppermotor (IACV) zou bij mij verdachte nummer 1 zijn.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo maart 24, 2010 2:17 pm

    Aan de T4 hangen, het kan van alles zijn.
    Building >200BHP K-series
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » wo maart 24, 2010 3:46 pm

    Geen benzine meer?

    No just kidding... misschien een verstopping in het uitlaatsysteem?
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    door crazywolf » do maart 25, 2010 1:29 am

    uhm was er niet zoiets als contact op en dan 4maal gaspedaal induwen voor de stapenmotor een reset te geven?
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    door mailman » do maart 25, 2010 8:40 am

    crazywolf schreefColonuhm was er niet zoiets als contact op en dan 4maal gaspedaal induwen voor de stapenmotor een reset te geven?


    Wat ik had begrepen, is 5x gaspedaal indrukken met de motor uit en contact aan, 10 seconden wachten en dan starten. Lees ook hier: http://www.mgf-tf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=9044&highlight=toerental
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    door crazywolf » do maart 25, 2010 6:40 pm

    mailman schreefColon
    crazywolf schreefColonuhm was er niet zoiets als contact op en dan 4maal gaspedaal induwen voor de stapenmotor een reset te geven?


    Wat ik had begrepen, is 5x gaspedaal indrukken met de motor uit en contact aan, 10 seconden wachten en dan starten. Lees ook hier: http://www.mgf-tf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=9044&highlight=toerental


    dat is idd wat ik bedoelde dit kan je altijd eens proberen als dat niet helpt dan aan de computer hangen :wink:
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    door schrokke » vr maart 26, 2010 10:15 am

    crazywolf schreefColonuhm was er niet zoiets als contact op en dan 4maal gaspedaal induwen voor de stapenmotor een reset te geven?


    Lijkt mij dan toch eerder een methode om een gasklep in te leren.
    Ik weet niet zeker op een Rover, maar normaal zit er een nulschakelaar in de stepper, waardoor de ECU bij elke start de nulpositie kent.

    @ Bjorn, ik denk dat je best eerst eens de gasklep reinigt.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • bjorn2001
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 2
    GeregistreerdCOLON ma maart 22, 2010 7:43 pm
    WoonplaatsCOLON akkrum

    door bjorn2001 » ma maart 29, 2010 5:33 pm

    Hij is vandaag naar de garage geweest. Het blijkt nu dat de vvc klep blijft hangen.

    Eventuele reperatie kost minimaal € 750 euro. Iemand ervaring met het vervangen hiervan? En zo ja, is het zelf te doen of is het echt een specialistwerkje?

    bjorn
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » ma maart 29, 2010 10:57 pm

    WTF is een VVC klep?
    je hebt ofwel 8 VVC kleppen, maar als die blijven hangen dan heb je wat anders voor.
    "DE" VVC klep bestaat helemaal niet....
    Waarschijnlijk bedoelen ze het V mechanisme. Het gaat over een solenoide, geen klep.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » ma maart 29, 2010 11:00 pm

    Had stefan, dacht ik, dat ook niet met zijn 160 pk blok waar het vermogen zoek was???
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di maart 30, 2010 8:15 am

    bjorn2001 schreefColonIemand ervaring met het vervangen hiervan? En zo ja, is het zelf te doen of is het echt een specialistwerkje?


    Hangt er vanaf of de klep (plunjer) blijft hangen of dat de mechanismen blijven steken. De klep stuurt via een as de klokken aan de linker en rechter kan van de kop aan. Je kan voor het geld beter een 2ehands kop kopen met mechanismen en overzetten wat je nodig hebt. Of je het zelf kan monteren kan ik niet beoordelen. Enkel de klep vervangen is redelijk recht-toe recht-aan. Zelfs de distributie kan volgens mij blijven zitten. De klokken vervangen en opnieuw op tijd zetten is een ander verhaal.

    Is dit probleem opgedoken na een HGF ? Zo ja kunnen er meer oorzaken zijn. Zelfs zo simpel als de 2 stekkers van de solenoids omgedraaid. tot een verstopt olie kanaal aan toe.
    Building >200BHP K-series
BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten