BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1
3O cl koelvloeistof
  • vespa
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 62
    GeregistreerdCOLON ma aug 03, 2009 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotselaar

    3O cl koelvloeistof

    door vespa » za maart 20, 2010 10:10 am

    Hallo,
    Na de winterstop ,met het goede weer, ritje gemaakt van een paar honderd km . Heb koelvloeistof gecontroleerd :shock: 30cl moeten bijvullen,olie gecontroleerd : niveau normaal : lichte vaalwitte aanslag halverwege de peilstok :!: . Tijdens de rit geen abnormale temperaturen: olie 115 graden , watertemp ok.
    Moet ik mij zorgen maken?
    Graag reactie.
    vespa
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » za maart 20, 2010 11:05 am

    Nee, want dat is gewoon condens in het blok van het lange stil staan.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » za maart 20, 2010 7:09 pm

    Als de witte aanslag was na die lange rit zou ik het wel in gaten houden. Als het condens is zou het na een lange rit toch aardig verdampt moeten zijn.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » za maart 20, 2010 8:13 pm

    Daarmee dat ik ook lees, dat de condens werd waargenomen voor de rit...
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    Re: 3O cl koelvloeistof

    door Demor » za maart 20, 2010 8:29 pm

    vespa schreefColonHallo,
    1Na de winterstop ,met het goede weer, 2ritje gemaakt van een paar honderd km . 3Heb koelvloeistof gecontroleerd :shock: 30cl moeten bijvullen,olie gecontroleerd : niveau normaal : Ook 3lichte vaalwitte aanslag halverwege de peilstok :!: . Tijdens de rit 1geen abnormale temperaturen: olie 115 graden , watertemp ok.
    Moet ik mij zorgen maken?
    Graag reactie.
    vespa


    De aanslag zat na de rit toch?
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • vespa
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 62
    GeregistreerdCOLON ma aug 03, 2009 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotselaar

    door vespa » za maart 20, 2010 9:14 pm

    Inderdaad witte aanslag was na de lange rit. Heb daarna kortere rit gemaakt (100 km) en de witte aanslag op de peilstok was bijna niets meer.Ik had natuurkijk wel de peilstok gereinigd na de lange rit.
    Heb nu de koelvloeistof op peil gebracht, ik veronderstel dat gewoon mag doorgereden worden.
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » zo maart 21, 2010 8:37 pm

    Dan lijkt het inderdaad op condens in de olie.

    Geen probleem, maar wel een beetje in de gaten houden.

    Maar dat moet altijd, met iedere auto
  • vespa
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 62
    GeregistreerdCOLON ma aug 03, 2009 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotselaar

    door vespa » zo maart 21, 2010 9:19 pm

    Bedankt voor de reacties.We blijven allert.
    Hij moet binnenkort toch binnen voor onderhoud, zal dan een aandachtspunt zijn.
  • vespa
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 62
    GeregistreerdCOLON ma aug 03, 2009 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotselaar

    door vespa » za apr 10, 2010 8:07 pm

    Koelvloeistofverlies heeft zich dan toch vertaald in een HGF.
    Ik heb nu een echte MG TF.
    De herstelling is reeds uitgevoerd door garage Ruys in Kalmthout en ik mag hem maandag gaan halen .
    K'heb eveneens de waterpomp en distributieriem laten vervangen ,de stalen studs zitten standaard in het pakket van de HG .
    Toch een beetje een dubbel gevoel omdat de TF maar 33000 Km heeft.
    Ben benieuwd.
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » za apr 10, 2010 9:00 pm

    vespa schreefColonKoelvloeistofverlies heeft zich dan toch vertaald in een HGF.
    Ik heb nu een echte MG TF.
    De herstelling is reeds uitgevoerd door garage Ruys in Kalmthout en ik mag hem maandag gaan halen .
    K'heb eveneens de waterpomp en distributieriem laten vervangen ,de stalen studs zitten standaard in het pakket van de HG .
    Toch een beetje een dubbel gevoel omdat de TF maar 33000 Km heeft.
    Ben benieuwd.



    geachte vespa

    uw mgtf staat te wachten in de showroom bij ons.

    grtz

    mrcarribean
    8) 8) 8)
    real mini 1998 65 PK
    honda amigo 1974 4 PK
    mobilette 1978 ? PK
    landrover defender 2010 122 pk en enorm veel koppel
    honda novio 1971 4 PK
    rover streetwise 105 pk diesel power
    mgf brg 1997 125 pk
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » za apr 10, 2010 10:58 pm

    vespa schreefColonToch een beetje een dubbel gevoel omdat de TF maar 33000 Km heeft.


    En met zo'n kilometerstand een HGF is gewoon van de zotte zoals we dat hier zeggen. Iedere andere auto had bij mij al lang het veld moeten ruimen.
  • vespa
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 62
    GeregistreerdCOLON ma aug 03, 2009 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotselaar

    door vespa » di apr 13, 2010 8:13 pm

    K'heb de MG terug.
    Inderdaad we zijn een beetje MG-gek. Zoals iedereen op het forum.
    Maar nu is alles terug in orde. Garage Ruys heeft prima werk geleverd.
    Ik heb deze garage gekozen op aanraden van Bruno. Prima tip.De herstelling werd uitgevoerd aan een ,voor mij, democratische prijs.
    Volgens Danny Ruys zijn zij echt gespecialiseerd in HGF.Er wordt gemiddeld een HG per week hersteld ,MG en Landrover.
    Zij nemen ook de tijd om je voldoende te informeren op voorhand ,zowel wat betreft de kostprijs als de uit te voeren werkzaamheden, geen verrassingen bij het afhalen van de herstelde wagen.
    :D
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » di apr 13, 2010 9:57 pm

    vespa schreefColonK'heb de MG terug.
    Inderdaad we zijn een beetje MG-gek. Zoals iedereen op het forum.
    Maar nu is alles terug in orde. Garage Ruys heeft prima werk geleverd.
    Ik heb deze garage gekozen op aanraden van Bruno. Prima tip.De herstelling werd uitgevoerd aan een ,voor mij, democratische prijs.
    Volgens Danny Ruys zijn zij echt gespecialiseerd in HGF.Er wordt gemiddeld een HG per week hersteld ,MG en Landrover.
    Zij nemen ook de tijd om je voldoende te informeren op voorhand ,zowel wat betreft de kostprijs als de uit te voeren werkzaamheden, geen verrassingen bij het afhalen van de herstelde wagen.
    :D


    alez weeral een tevreden klant meer, ben blij dit te lezen.
    en veel plezier in italie met de mg.

    mrcarribean
    8) 8) 8)
    real mini 1998 65 PK
    honda amigo 1974 4 PK
    mobilette 1978 ? PK
    landrover defender 2010 122 pk en enorm veel koppel
    honda novio 1971 4 PK
    rover streetwise 105 pk diesel power
    mgf brg 1997 125 pk
BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten