BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1
DEI 530T « Thread started: Jan 25th, 2004, 11:02 pm »
  • Sander

    DEI 530T « Thread started: Jan 25th, 2004, 11:02 pm »

    door Sander » di maart 23, 2004 7:10 pm

    -----------------reply Bruno -------------------


    -----------------reply Bruno -------------------

    Ik heb vandaag de DEI unit geïnstalleerd. Het one-schot gedeelte werkt. Het auto-close-on-arm heb ik nog niet af gemaakt. Na anderhalf uur zoeken naar een storing had ik mijn zakken vol voor 1 dag. Ik had waarschijnlijk de goede draad gevonden maar ineens knipperde mijn alarm LED niet meer bij aanzetten van het alarm. Ik dacht dat ik mijn alarm gesloopt had maar wat bleek nou, mijn motorkap stond open (vanaf het begin afaan). De schakelaar is half kapot. Op de een of de andere manier is tijdens het meten DIE schakelaar contact gaan maken (begeging in auto) en als je dan het alarm 'armt' knipper de LED niet mij het activeeren van het alarm.... Geloof me maar, dat zijn geen grappen

    De draad ligt er maar ik ga eerst eens goed uitzoeken waar deze moet.

    #`1
    Ik heb nog een uitbreiding gemaakt op mijn DEI530 installatie. Ik heb de passagiers airbag unit bevestigings punten gebruikt om een plankje in te bouwen (netjes bekleed met stof ondanks dat het niet in het zicht zit) en meteen de hoofdmodule van mijn carkit erop gemonteerd.

    Zijn er nette consoles te krijgen voor de MGF zodat er geen gaten in het dashboard komen ? Bij voorkeur van antraciet leder...
    Zodra ik een console heb ga ik de houder monteeren en elektrisch alles aansluiten.

    Ik heb problemen gehad met de DEI. Het linker raam bleef halverwege steken bij het naar beneden gaan. een keer of 3 drukken voordat het raam in zijn geheel beneden was. Een andere instelling werkte niet. Ik heb de DEI licht gemodificeerd van binnen en tot nu toe (een week lang) werkt het 100% Als jullie het zelfde probleem hebben kan ik jullie hier wel doorheen "praten" ; Ik hoor het wel

    #2
    Ik heb een brake servo bracket ingebouwd en heb hier een aantal foto's van. Op je site mist een foto van de binnenkant waar de bracket vast zit Erik; ik heb je de foto's toegestuurd, misschien is het een leuke aanvulling voor je site ?

    Sander
    -----------------reply Bruno -------------------

    Deze krijg ik morgen een prijsje van:
    Afbeelding

    Alssie niet te duur is neem ik hem....
    Jammer dat hij zwart is, en niet donkergrijs. Mijn stuur + pookhoes + ... +... is ook zwart dus geen ramp

    Ik krijg ook een prijs voor een mutebox voor mijn versterker (geluid carkit over versterker, zodat ik geen speakertje hoef te monteeren)

    Als er meer mensen geïnteresseerd zijn kan ik misschien discount krijgen... Geïnteresseerden ?

    -----------------reply Erik-------------------
    Aaaahhh... nu begrijp ik ook wat je bedoelt met 'console'.
    [url]
    Zoals beloofd: http://www.mgtf.be/MO_TU_EL_DEI530T.html[/url]

    In je uitleg staat dat je de +12V van de batterij gaat halen, maar dat dit niet echt hoeft en evengoed van eregens achter de radio kan gehaald worden. Het is toch wel zo dat dit een constante +12V (met en zonder contactsleutel in één of andere positie) moet zijn, niet ?

    Waar worden die drie massa's aangesloten ? Twee x motor en 1 x DEI ??

    Gr.
    Erik

    -----------------reply Sander-------------------
    3x DEI; dit is niet gewoon een enkele draad omdat er verschillende systemen (A-B-C dacht ik in de manual) zijn. Wanneer de motor aan 1 kant vast zou hangen aan de massa zou het raam maar 1 kant op kunnen

    Ik raad het af de spanning achter de radio te pakken. De inschakelpiek van de motoren bij elkaar is theoretisch oneindig. In de praktijk +- 30 Ampere. De zekering zal het wel houden maar de inschakelpiek over de relatief dunne lange radio 12V kabel zou als gevolg kunnen hebben dat de radio een tik (plop) over de speakers weergeeft tijdens het indrukken van de knoppen voor de ramen. De inschakelpiek levert een spanningsdip op. Dit is te meten met een 'snelle' (normale) multimeter. Meet maar eens de spanning over de DEI als je beide ramen bedient. Zul je van schrikken

    So this must be step 1: connecting 4 masses to the P-contacts. Herefor you wil cut the wires to the motors.




    In feite moet je de P contacen van de juiste schakelaars (2 per schakelaar) naar met de juiste inputs van de DEI verbinden. Dan weet de DEI unit welke kant hij welk raam op moet doen. De gehele besturing van de ramen wordt verder door de DEI over genomen. Daarom is een goede voedingsspanning en een goede massa van belang.

    Connect 3 masses to the chassis with some nice clips. At this moment the 'smartwindows' are allready active. Turn every jumper in the off state, except the very last one, as we are switching negative
    .

    Dit is niet geheel correct; de draden die de deuren in gaan (doorgeknipt bij de schakelaars) moeten nog verbonden worden met de DEI.... Deze jumer stand (jumper 1...4) werkte in de 1e instantie voor mij maar kan varieeren per MGF.....

    Verder ziet het er top uit

    -----------------reply Sander-------------------
    In je uitleg staat dat je de +12V van de batterij gaat halen, maar dat dit niet echt hoeft en evengoed van eregens achter de radio kan gehaald worden. Het is toch wel zo dat dit een constante +12V (met en zonder contactsleutel in één of andere positie) moet zijn, niet ?


    Kan geschakelde 12V zijn. Alleen werkt het dan niet meer met het contact uit. Ook kan je hem dan niet meer interfacen met je alarm (omdat de unit dan geen spanning meer heeft)

    Gewoon voor in de fusebox aansluiten. Misschien kun je erbij zetten dat ik die rode AMP erbij heb gezet links onderin bij de close-up foto
BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten