Remlichten aan bij induwen koppeling
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Remlichten aan bij induwen koppeling

    door ttdesign6 » zo maart 14, 2010 5:22 pm

    Ik heb even het volgende probleem.

    Gister toen ik stilstond in de auto en ik de koppeling induwde zag ik in de weerspiegeling van de auto achter me dat de remlichten aansprongen. Nu heb ik het eens in de gaten gehouden en iedere keer als ik schakel en het pedaal weer induw springen de remlichten even aan.

    Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik dit kan oplossen?
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: Remlichten aan bij induwen koppeling

    door Ultimate » zo maart 14, 2010 5:28 pm

    ttdesign6 schreefColonIk heb even het volgende probleem.

    Gister toen ik stilstond in de auto en ik de koppeling induwde zag ik in de weerspiegeling van de auto achter me dat de remlichten aansprongen. Nu heb ik het eens in de gaten gehouden en iedere keer als ik schakel en het pedaal weer induw springen de remlichten even aan.

    Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik dit kan oplossen?


    Ik had ook zoiets.
    Elke keer als ik de koppeling in trapte bleef hij een beetje achter de vloermat hangen, die hij dan weer mee nam naar boven en vervolgens tikte de mat tegen het rempedaal
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    door Helmet » zo maart 14, 2010 6:21 pm

    Toevallig gisteren met mijn broer besproken toen zijn aanhanger lichten vreemd deden. Zijn knipperlichten gingen beide aan toen hij op de rem trapte. Na wat froemelen met de stekker bij de trekhaak werkte het weer.

    Hij is automonteur dus ik vroeg het eens waar dat nu aan lag.. (Hij moet gek worden van de vele auto-vragen van mij... :lol:). Hij zegt dat het bij de aanhanger een massa probleem is en dat de stroom dan niet via de remlichten massa kan krijgen. De stroom pakt dan ergens anders massa en dat waren in het aanhanger geval de knipperlichten.

    Misschien is dat bij jou ook zo terug te redeneren naar een massa probleem. Een beetje froemelen met de draadjes en op zoek naar draadbreuk of slijtage.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » zo maart 14, 2010 9:01 pm

    Zeer waarschijnlijk een remlicht schakelaar die of defect is of eens op z'n donder moet hebben.

    Een terugkomend euvel.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » zo maart 14, 2010 9:02 pm

    Ik denk dat het daar niets mee te maken heeft aangezien er op een koppeling geen licht is aangesloten en dus niets met de aarde kan doen. Je koppelings pedaal zit op dezelfde bracket als die van de rem. Gaat daar niet iets mis?

    Kijk een als je je koppeling intrapt dat er niets daar gebeurd.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » zo maart 14, 2010 9:09 pm

    Op deze site staan er een aantal verwijzingen onder de zoekterm remlichten. o.a. van Rick en van mijzelf.

    de oplossing staat hier:
    http://www.mgfcar.de/brakes/index.htm

    Maar voor oude F-jes kan de bevestiging net anders zijn.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » zo maart 14, 2010 10:06 pm

    Helmet schreefColonHij zegt dat het bij de aanhanger een massa probleem is en dat de stroom dan niet via de remlichten massa kan krijgen. De stroom pakt dan ergens anders massa en dat waren in het aanhanger geval de knipperlichten.

    Misschien is dat bij jou ook zo terug te redeneren naar een massa probleem. Een beetje froemelen met de draadjes en op zoek naar draadbreuk of slijtage.


    Over deze "Oplossing" had ik het in mijn post.

    Het kan zijn zoals Kasper zegt dat het met de schakelaar te maken hebben. Als je de koppeling intrapt dat toch op een of andere manier je schakelaar aan gaat.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » zo maart 14, 2010 10:10 pm

    De schakelaar eerst eens resetten, het kan zijn dat de remlichtschakelaar dusdanig "scherp" staat dat de kleinste beweging in de buurt van het pedaal al de remlichten onsteekt. Dit wil wel eensvoorkomen dat de schakelaar door heftig in de ABS te remmen zichzelf versteld door de trilling op het pedaal.

    Schakelaar uitnemen, pen eruit rossen en weer terug steken, de schakelaar zal zichzelf weer eiken.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » zo maart 14, 2010 11:25 pm

    Ik heb zojuist het volgende opgemerkt toen ik naar huis reed.

    Mijn rempedaal reageert al heel snel op de lichten bij het minst geringe tikje. Als ik nu het koppelingspedaal intrap dan gaan de lichten branden, als ik dan met mijn andere voet het rempedaal even een beetje omhoogduw gaan de lichten weer gewoon uit.

    Het lijkt dus wel alsof het rempedaal een heel klein tikje krijgt als ik de koppeling induw waardoor de lichten gaan branden.

    Ik hoop dat jullie wijs komen uit mijn verhaal maar ik weet niet hoe ik ''t anders moet formuleren :P
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    door Kevin » ma maart 15, 2010 12:11 am

    zie link hierboven...
    als je het "apparaatje" van foto 2 hebt moet je keihard aan het pinnetje aan de rechterkant trekken, dan terug plaatsen en moet het opgelost zijn.
    nog geen 5 min werk ;)
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » ma maart 15, 2010 12:17 am

    ik ga het morgen meteen proberen!
    Ik laat even wat weten. Alvast bedankt!
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    door schrokke » ma maart 15, 2010 10:01 am

    Helmet schreefColonHij is automonteur dus ik vroeg het eens waar dat nu aan lag.. (Hij moet gek worden van de vele auto-vragen van mij... :lol:). Hij zegt dat het bij de aanhanger een massa probleem is en dat de stroom dan niet via de remlichten massa kan krijgen. De stroom pakt dan ergens anders massa en dat waren in het aanhanger geval de knipperlichten.


    Ingeval van massa storing krijg je een lichtorgel achteraan als je de pinker opzet. De lampen zullen dan ook zwakker oplichten dan normaal.
    Dus als de pinkers normaal werken=geen massa storing in het achterlicht.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » ma maart 15, 2010 5:45 pm

    Ik heb het schakelaartje gevonden, nu nog even uitvogelen hoe ik hem eruit haal en dan eens aan het pinnetje trekken.
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    door Kevin » ma maart 15, 2010 8:04 pm

    eruithalen; kwartslag draaien en uit de bracket halen, trek het stekkertje niet kapot!
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » ma maart 15, 2010 8:07 pm

    fantastisch zo'n forum :thumbsup:

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten