Zelf achterruitje vervangen ?
  • Rijkers
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 38
    GeregistreerdCOLON vr apr 29, 2005 7:22 pm
    WoonplaatsCOLON Larum (Geel), Belgium

Zelf achterruitje vervangen ?

door Rijkers » di maart 09, 2010 8:06 pm

Vandaag lekker zonnetje, dus dacht ik meteen aan 'cabrioweer' !
    Maar 't was toch iets kouder dan verwacht want toen ik het acterrruitje plooide zat er ineens een serieuze scheur in :( .

dus meteen maar wat aan 't ebayen geslagen en volgend item gevonden:

http://cgi.benl.ebay.be/MGF-TF-WINDOW-R ... 2a05129509

Redelijke prijs ?
    Is dit ruitje gemakkelijk zelf te vervangen ?
    Ik dacht dat de MGf een ander ritske had dan de TF, maar deze zou toch op alle modellen passen ??
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » di maart 09, 2010 8:34 pm

vroege Mk1's hebben een rits met kleinere schakels. Geen idee wanneer het de grotere schakel geworden is maar ik denk al erg vroeg.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » di maart 09, 2010 9:53 pm

Gemakkelijk vind ik een groot woord, het ging me goed af dat wel.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » di maart 09, 2010 11:36 pm

ik zou ff kijken bij attwente......95 euro volgens inruilsysteem :)
  • Rijkers
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 38
    GeregistreerdCOLON vr apr 29, 2005 7:22 pm
    WoonplaatsCOLON Larum (Geel), Belgium

door Rijkers » wo maart 10, 2010 11:16 pm

ttdesign6 schreefColonik zou ff kijken bij attwente......95 euro volgens inruilsysteem :)

Lijkt me goed idee! Heb op hun site gezocht maar vind hierover niks ??
    Twenthe is nogal ver voor mij (woon in Geel, België).
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

door Kevin » wo maart 10, 2010 11:22 pm

Bij ATT is het geen nieuwe ruit, maar een gerepareerde.
    Twente hoeft niet ver te zijn, als jij het financiele gedeelte regelt kan ik het ruitje tot in Breda vervoeren...
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » wo maart 10, 2010 11:32 pm

ATTwente even mailen of bellen dan krijg je alle info :wink:
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » do maart 11, 2010 7:43 am

die ruitjes moeten ook vast wel in België te vinden zijn en anders kan je naar een zeilmaker
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

door Helmet » do maart 11, 2010 9:19 am

Ik ben reuzebenieuwd naar je bevindingen, kosten en doe-het-zelf resultaten...
    Mijn ruitje is door de vorige eigenaar met een ijskrabber van ijs ontdaan :shock: Resultaat; ijs weg, krassen all over the place...
    Dus een nieuw ruitje (misschien wel glas zelfs) zit ik ook over te denken in deze.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » do maart 11, 2010 10:09 am

Helmet schreefColonMijn ruitje is door de vorige eigenaar met een ijskrabber van ijs ontdaan :shock: Resultaat; ijs weg, krassen all over the place...

Mijn schoonvader was vorig jaar zo vriendelijk om mijn ramen even voor me te krabben met zijn krabber met stalen strip erin, ik heb dus ook allemaal krassen. Mijn kap (inmiddels bijna 12 jaar oud) is ook niet meer in de beste staat dus ik moet binnenkort maar eens de hele kap vervangen.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » do maart 11, 2010 12:44 pm

Mijn achterruit ziet er uit alsof iemand er met een drievoudig scalpel overheen is gegaan...
  • Ewi
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 33
    GeregistreerdCOLON do sep 17, 2009 5:31 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

achterruit

door Ewi » do maart 11, 2010 8:41 pm

Heb vorige week een nieuwe achterruit besteld bij http://www.car-hood.co.uk/content.php?n ... 27&pID=390

Prijs 124 pond + 25 pond verzendkosten. Binnen 4 dagen geleverd vanuit Engeland.

Moet hem wel nog erin zetten.
    MGF 2001 platinum silverlowering pins, tf achterlichten, K&N Filter, TTB 52mm
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    CONTACTCOLON

door Demor » do maart 11, 2010 9:27 pm

Ik ben ook voor een nieuwe gegaan, het vervangen van het raampje alleen wordt volgens mij nooit mooi.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » do maart 11, 2010 9:44 pm

Demor schreefColonIk ben ook voor een nieuwe gegaan, het vervangen van het raampje alleen wordt volgens mij nooit mooi.

Niet akkoord, als het goed gedaan is vindt ik het eerlijk gezegd beter dan het originele wegens veel soepeler en transparanter.
    Ik heb ervaring met beide mogelijkheden en ben eerlijk gezegd volgende keer geneigd om voor vervangen te gaan ipv nieuw.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    CONTACTCOLON

door Demor » do maart 11, 2010 9:51 pm

Sorry, maar minder soepel zal altijd resulteren in het veel fraaier (lees:in 1 soepele bocht) opvouwen van je raam en dus een veel langere levensduur. Als het warm geweest is plooit je raam te veel dat zal bij een soepeler exemplaar ook alleen maar erger zijn.