kofferdeksel aanpassingen ivm. water (MGF)
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    kofferdeksel aanpassingen ivm. water (MGF)

    door ErikB » di maart 02, 2010 10:14 pm

    Hey,

    Enkele jaren terug heeft er iemand me laten zien welke aanpassingen er gebeurt zijn aan het kofferdeksel, aangezien de eerste exemplaren op de F niet al te waterdicht waren. Het ging voornamelijk om het plaatsen van enkele rubber dichtingen, misschien ook meer.

    Best interessant, maar ik moet het ergens verkeerd gearchiveerd hebben in m'n hersenpan. Nu er ook eentje van '96 is bijgekomen met een kofferbak waar ik daarnet kon in zwemmen (maar het was te koud) zou ik graag weer meer weten over die aanpassingen.

    Eén belangrijk detail heb ik onthouden, nl. Kapser heeft me het één en ander verteld. Dus Kasper of anderen, weet je hier nog iets van ...

    Thanks.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di maart 02, 2010 10:20 pm

    meestal komt het via de achterlichten binnen, en toevallig heb ik een aantal producten en of tools om lekkages te localiseren.... :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di maart 02, 2010 10:27 pm

    Ik heb een sterk vermoeden dat het niet enkel via de achterlichten komt.

    Ik kan er natuurlijk altijd een ander kofferdeksel opzetten, dat ik toevallig heb liggen. :wink:
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    door philipvanv » di maart 02, 2010 10:55 pm

    Bij mij bleef er water staan in de zijkant doordat het gat dat het vocht normaal afvoert was dichtgespoten...
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di maart 02, 2010 10:55 pm

    Waar vind ik dat gat ergens Philip ?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di maart 02, 2010 10:56 pm

    Een ander kofferdeksel zou niet veel verschil mogen uitmaken IMO, want de rubbers zitten niet op de klep. Ik weet dat er wel 4 rubber doppen te zien zijn op sommige kleppen, en op sommige ook weer niet, maar of daar het verschil zit ? Lijkt me dus heel sterk dat de klep verschillend is met oudere modellen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    door philipvanv » di maart 02, 2010 11:01 pm

    Als je de kofferbekleding weghaalt zie je een rubber zitten. Daarachter zit een ruimte waar het water zo hoog kwam dat het over liep langs het gat boven deze rubber. Het gat om dat water weg te laten lopen zie je als je door dat gat kijkt. Het is op de lijn waar de twee platen samenkomen in het hoekpunt in de richting van de snuit. Het gemakkelijkste om het te vinden is door een lange ijzerdraad te gebruiken en langs de onderkant naar boven te werken. Ik zal er een foto van proberen te maken en tegen morgen online te krijgen.

    Edit: het is trouwens niet echt een gat, eerder een ruimte tussen de twee platen...
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di maart 02, 2010 11:37 pm

    Is die rubber waar je van spreekt zichtbaar op deze foto's ?

    Afbeelding Afbeelding
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    door philipvanv » di maart 02, 2010 11:49 pm

    Dit zijn ze:

    Afbeelding
    Afbeelding
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: kofferdeksel aanpassingen ivm. water (MGF)

    door Kasper » wo maart 03, 2010 12:57 am

    ErikB schreefColonHey,

    Enkele jaren terug heeft er iemand me laten zien welke aanpassingen er gebeurt zijn aan het kofferdeksel, aangezien de eerste exemplaren op de F niet al te waterdicht waren. Het ging voornamelijk om het plaatsen van enkele rubber dichtingen, misschien ook meer.

    Best interessant, maar ik moet het ergens verkeerd gearchiveerd hebben in m'n hersenpan. Nu er ook eentje van '96 is bijgekomen met een kofferbak waar ik daarnet kon in zwemmen (maar het was te koud) zou ik graag weer meer weten over die aanpassingen.

    Eén belangrijk detail heb ik onthouden, nl. Kapser heeft me het één en ander verteld. Dus Kasper of anderen, weet je hier nog iets van ...

    Thanks.


    oohhh je hebt het over onze mobiele wasmachine, op vakantie, kleding achterin, zeeppoeder erbij, regenbuitje, even rondrijden en schoon is je was :wink:


    Brrr, er horen inderdaad een 4-tal doppen in de kofferdeksel, die zitten er in de eerste auto's niet in Volgens mij voor VIN 12000 ofzo.
    Maar kijk ook even naar de afdichtrubbers rondom de achterlichten, nu denk ik dat het daar aan ligt, en ik hoop komende zomer te kunnen zeggen LAG.

    De passing van het afdichtrubber van de deksel is natuurlijk ook belangrijk. Wat voor mij duidelijk is dat ik na het vervangen van de rubbers van de achterlichten EN het dekselrubber, nu hopelijk geen problemen meer heb.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Blue Maniac
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 69
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 12:52 pm
    WoonplaatsCOLON Oostzaan

    door Blue Maniac » wo maart 03, 2010 9:04 am

    Ook ik had last van lekkage ik de bak, bij mij kwam het via het linker achterlicht naar binnen. Dit heb ik opgelost door een extra rand rubber aan te brengen achter het achterlicht.
    Blijkbaar vergaat het originele rubber na zo'n 14 jaar een beetje, daarmee was het probleem bij mij verholpen.
    Inmiddels nieuwe aftermarket black lexus lichten gekocht en geplaatst en daarvan zijn de rubbers bijna twee maal zo dik, hier zal het probleem zich niet zo snel voordoen. Daarmee heb je weer andere uitdagingen! :cry:


    Later….
    To boldly go where no MGf has gone before.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » wo maart 03, 2010 10:19 am

    ja dan trillen je lenzen er weer uit.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Blue Maniac
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 69
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 12:52 pm
    WoonplaatsCOLON Oostzaan

    door Blue Maniac » wo maart 03, 2010 1:12 pm

    Bruce schreefColonja dan trillen je lenzen er weer uit.


    Ja leuk, :cry: gisteren de losse lens maar eens vastgezet, bleek dat één van de bevestigingspunten ook al los was gekomen. Ben inmiddels dus aan een complete reconstructie van de unit begonnen, daarna nummer twee ook maar aanpakken.
    Na mijn eigen modificaties kun je waarschijnlijk spreken van een redelijk product maar geweldig zal het nooit worden, maar het oog wil ook wat en persoonlijk vind ik ze wel fraai.
    Jammer van de kwaliteit, maar ik heb nog twee originele in de buurt die ik toch maar niet weg doe.

    Later....
    To boldly go where no MGf has gone before.
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    door Helmet » wo maart 03, 2010 6:06 pm

    Hier twee foto's van mijn linker achterlicht. Het rubber dat tussen de unit en het chassis zit is boven netjes recht gehoekt. Aan de onderkant is deze door de jaren heen afgerond geraakt. Daar komt het bij mij binnen.

    Afbeelding

    Afbeelding

    ErikB schreefColonIk heb een sterk vermoeden dat het niet enkel via de achterlichten komt. Ik kan er natuurlijk altijd een ander kofferdeksel opzetten, dat ik toevallig heb liggen. :wink:


    Gewoon de bekleding er uit, droog maken van binnen, de klep dicht en flink die waserhoze er op los laten !!
    Geheid dat je het dan weet waar het precies vandaan komt :)
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » wo maart 03, 2010 7:02 pm

    Het zou ook binnen kunnen komen door een slechte vouw van de carrosserie. Hierdoor kan er water LANGS het rubber de bak in komen. Dat was bij de mijne het geval.

    Misschien toch de bekleding er uit halen en dan alles in de talkpoeder zetten, en daarna de waterslang er op zetten. Het stroompje water neemt dan de talk mee zodat je precies kan zien waar het lek zit.

    Suc6

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten