BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1
Afdekhoes cabrio kap
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    Afdekhoes cabrio kap

    door D.B.C. » wo feb 17, 2010 7:34 pm

    ik heb een afdekhoes voor mn softtop erbij gehad en vroeg me af hoe ik die vast moet zetten ik kom er niet uit.
    Bij de deuren moet ie vast gedruk worden met drukkers en bij de t-bar ook 3x, maar hoe zit ie achter vast? ik kan hem niet achter vast maken of ergens omheen klemmen.

    Heeft iemand een oplossing?

    Mvg, D.Blokker
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » wo feb 17, 2010 7:55 pm

    je dient de flap onder je kofferdeksel te klemmen. wel voorzichtig sluiten ;)
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    door D.B.C. » wo feb 17, 2010 9:32 pm

    Remieme schreefColonje dient de flap onder je kofferdeksel te klemmen. wel voorzichtig sluiten ;)


    Ok ga dat eens proberen!
    nooi ove na gedacht dat het zo zou moeten, maar is dat bij alle hoezen zo? en gewoon er tussen of moet ikhem nog ergens achter klemmen?

    Mvg, D.Blokker
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo feb 17, 2010 9:44 pm

    Er zijn twee verschillende modellen. Heb je pilaartjes op de T-bar dan kun je een tonneau plaatsen zoals Remiene schrijft, anders moet je de tonneau achter de softtop opspannen. (het oude model)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    door D.B.C. » wo feb 17, 2010 9:50 pm

    Kasper schreefColonEr zijn twee verschillende modellen. Heb je pilaartjes op de T-bar dan kun je een tonneau plaatsen zoals Remiene schrijft, anders moet je de tonneau achter de softtop opspannen. (het oude model)


    Pilaartjes op de t-bar?
    ik neem aan dat ik een oud model heb? bj 1997

    Mvg, D.Blokker
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • mgf_stefke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 765
    GeregistreerdCOLON zo okt 19, 2008 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Kalmthout

    door mgf_stefke » wo feb 17, 2010 10:01 pm

    Kasper schreefColonEr zijn twee verschillende modellen. Heb je pilaartjes op de T-bar dan kun je een tonneau plaatsen zoals Remiene schrijft, anders moet je de tonneau achter de softtop opspannen. (het oude model)



    hoe werkt dit systeem
    heb ook nog zo een tonneau liggen,die ik nooit heb bevestigd bij de rode mg'f
    0472770333
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo feb 17, 2010 10:10 pm

    D.B.C. schreefColon....
    Pilaartjes op de t-bar?
    ik neem aan dat ik een oud model heb? bj 1997
    ...

    Dus je hebt gewone drukkers........

    In dat geval heb je inderdaad een vroege tonneau. Korte instructie:

    1. Een van de deuren openen
    2. Drukker van de tonneau in de deuropening vastmaken
    3. Nu het "koord" wat aan de achterzijde van de tonneau zit achter de softtop doorhalen, vanaf de net vastgemaakte drukker tot aan de andere zijde en daar de andere drukker in de deuropening vast maken.

    Je loopt nu het risico dat het "koort" los schiet, dat hoort erbij, dus wellicht een paar keer proberen, en anders nog maar eens opnieuw proberen.

    4. De 3 drukkers bovenop de T-bar vastklikken.

    That's all :wink:

    Het klinkt onwerkelijk, maar dit is toch echt zo'n beetje de methode. Het staat er een stuk eenvoudiger op papier dan dat het in praktijk is, vandaar dat ook ik deze mooie accessoire thuis laat.
    Het is wellicht een goede verklaring waarom de latere tonneau cover op een andere wijze geplaatst wordt.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    door D.B.C. » do feb 18, 2010 12:25 am

    Kasper schreefColon
    D.B.C. schreefColon....
    Pilaartjes op de t-bar?
    ik neem aan dat ik een oud model heb? bj 1997
    ...

    Dus je hebt gewone drukkers........

    In dat geval heb je inderdaad een vroege tonneau. Korte instructie:

    1. Een van de deuren openen
    2. Drukker van de tonneau in de deuropening vastmaken
    3. Nu het "koord" wat aan de achterzijde van de tonneau zit achter de softtop doorhalen, vanaf de net vastgemaakte drukker tot aan de andere zijde en daar de andere drukker in de deuropening vast maken.

    Je loopt nu het risico dat het "koort" los schiet, dat hoort erbij, dus wellicht een paar keer proberen, en anders nog maar eens opnieuw proberen.

    4. De 3 drukkers bovenop de T-bar vastklikken.

    That's all :wink:

    Het klinkt onwerkelijk, maar dit is toch echt zo'n beetje de methode. Het staat er een stuk eenvoudiger op papier dan dat het in praktijk is, vandaar dat ook ik deze mooie accessoire thuis laat.
    Het is wellicht een goede verklaring waarom de latere tonneau cover op een andere wijze geplaatst wordt.


    Nu heb ik net effe gekeken maar ik heb geen koordje aan de achterkant.
    Ik heb 2 drukkers voor bij de deuren en 3 drukkers voor op de t-bar en ik heb iets van 2 lussen aan de binnenkant van de hoes, maar waarvoor die zijn weet ik niet.

    Mvg, D.Blokker
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    door Rob » do feb 18, 2010 12:53 am

    Ik neem aan dat je het hebt over de afdekhoes van je softtop.
    De mijne is ook van "97 dus heb misschienhier iets aan ?

    http://members.home.nl/r.welten/CCI17022010_00001.jpg
    Laatst bijgewerkt door 1 op Rob, in totaal 0 keer bewerkt.
  • Blue Maniac
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 69
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 12:52 pm
    WoonplaatsCOLON Oostzaan

    door Blue Maniac » do feb 18, 2010 12:59 am

    Of je hebt misschien de uitvoering zonder flap, zoals in mijn geval. Dan krijg je hem nooit goed op zijn plek, misschien voor heel even. Na veel ergernis heb ik hem verlengt, afgekeken van een juiste en na 14 gebroken naalden van de machine verder gaat het wel.
    Ik heb tevens een anti-roll bar en deze moest ik er ook nog uit snijden. Leuk winterproject.
    To boldly go where no MGf has gone before.
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    door D.B.C. » do feb 18, 2010 1:11 am

    Murphy schreefColonIk neem aan dat je het hebt over de afdekhoes van je softtop.
    De mijne is ook van "97 dus heb misschienhier iets aan ?

    https://homedrive.ziggo.nl/r.welten@hom ... _00001.jpg


    ik moet me inloggen om het te kunnen zien.
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    door Rob » do feb 18, 2010 1:14 am

  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    door D.B.C. » do feb 18, 2010 1:20 am

    Murphy schreefColonOeps, sorry

    probeer deze
    http://members.home.nl/r.welten/CCI17022010_00001.jpg


    dat helpt wel iets ja :lol: het ziet er naar uit dat het wel een goede hoes is, ik dach al van die is niet van deze auto :D .
    maar effe proberen van de week als ik tijd heb


    Cheers
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten