Dit houdt een tijdje aan, minuut ongeveer, en daarna is het weg.
Ook word mijn motor naar mijn idee snel warm.
Koelwater binnen 5 minuten net onder het midden (normale stand)
En olie word altijd vlot (10minuten ong.) rond de 120-130 graden
Nu heb ik natuurlijk gezocht op het forum en vond:
tomjones911 schreefColonter infotomjones911 schreefColonomdat dat tikken van de kleppen zo vervelend was deze zomer met de kap naar beneden heb ik de motor geflushed een 1000km geleden.
flush bij de olie gekapt
20min stationair laten draaien.![]()
olie aflaten
oliefilter vervangen
goedkope olie erop
effe gereden![]()
terug afgelaten --->olie zag ook nog goed zwart
terug nieuwe filter
de goeie olie erop
eigenlijk was het resultaat povermaar het was ietsje beter
![]()
maar na 1000 km is het tikken plots weg![]()
en ik hoop dat het zo blijft.
![]()
volgende wissel nog een keer doen om te zien of er nog drab afkomt
dit was ergens een werkwijze van iemand op het mg-rover forum.
de extra kost voor de goedkope olie en filter deren mij niet omdat anders de goeie olie gelijk vervuild is met restanten in het blok.
je kan het misschien zien als overkill maar dit gaf me een beter gevoel.
Alleen ik vind het zo vreemd.
2000 miles terug is de olie samen met de oliefilter vervangen, dan zou je toch denken dat alles goed is.
Ik heb alleen geen idee wat voor soort olie er in zit, staat niet op de rekening uit Engeland
Iemand tips?
En als ik het goed begrijp is het:
flush bij de olie gekapt
flush bij de olie doen
20min stationair laten draaien.
olie aflaten
olie helemaal er uit laten lopen
oliefilter vervangen
goedkope olie erop
olie er weer in
effe gereden
hoe lang?
terug afgelaten
olie er weer helemaal uit
terug nieuwe filter
de nieuwe oliefilter er in
de goeie olie erop
goede olie er in doen
Dus dan heb je 2x 5liter olie nodig, een flush middel en 2 nieuwe olie filters





