BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1
Water binnen
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

Water binnen

door Carl » zo jan 31, 2010 11:17 pm

Wie heeft er info?
    Eén F heeft een probleem met water dat aan de binnenzijde van de ruiten hangt.
    Nu is dit een beetje merkwaardig, omdat het een wagen betreft die eigenlijk al meer dan een maand binnenstaat in een droge loods.
    Er staat bovendien een luchtontvochtiger in die al behoorlijk wat water afgaf.
    Het interieur voelt zelfs vochtig aan en als het vriest komt er zelfs vrij veel ijs aan de binnenkant van de ruit hangen.
    De twee andere F's die in dezelfde loods staan hebben geen probleem.
    Mijn vermoeden gaat uit van een lekke radiator voor interieurverwarming, want er is een vermoeden van het verdwijnen van (weinig) koelwater.
    Het topic van Bruno over waterinfiltratie is zeer informatief, maar niet terzake doend, aangezien de auto niet buitenkomt en niet in aanraking met water komt. Iemand een idee?
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

Re: Water binnen

door Kasper » zo jan 31, 2010 11:30 pm

Carl schreefColon...Het interieur voelt zelfs vochtig aan en als het vriest komt er zelfs vrij veel ijs aan de binnenkant van de ruit hangen. ...

Als het goed zit, zit er antivries in het koelwater, dus ijs aan de ramen lijkt me in dat geval wat moeilijk.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

door Kevin » zo jan 31, 2010 11:46 pm

Mijn F heeft met dit weer ook vaak ijs aan de binnenkant en moet zelf krabben, aan de buitenkant niet.
    Verder heb ik geen lekkage of iets en de ventilator is zelfs 2 weken niet aan geweest en nog zit er ijs, dus ik denk niet dat het een "lekke radiator voor interieurverwarming" is. Volgens mij mis ik ook geen koelvloeistof...
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma feb 01, 2010 12:24 am

Simpel, mijn topic doet wel terzake, omdat 10 tegen 1 de isolatie onder je matten al zeer lang heel nat is. Deze kan onder de tapijt niet goed drogen. Ijs tegen je ramen is gewoon daar condens van. Je hebt, of had dus vroeger een lek en dit is er dus nog steeds een gevolg van.
    check dus de isolatie onder je vloerbekleding. Indien deze nat is, weet je dat je een lek hebt (afhankelijk waar vooral nat, ook gemakkelijk te zeggen waar). Isolatie eruit, laten drogen en lek dichten, is dan de boodschap.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » ma feb 01, 2010 6:42 am

ja, het koelsysteem moet toch draaien wil het het water afgeven, maar wel raar dat je er niet eerder last van hebt gehad.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    CONTACTCOLON

door Carl » ma feb 01, 2010 10:09 am

Ik zal't straks controleren. Merci voor de reacties.
    Toch raar dat zelfs de zetels vochtig aanvoelen nadat er drie weken een luchtontvochtiger instaat.... Indien Bruno gelijk heeft moet het om liters water gaan.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.

• Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » ma feb 01, 2010 10:14 am

Zeker raar, maar aangezien de auto binnen staat gooi je toch gewoon de kap open, dan verdampt alles er wel uit..
    eventueel een flinke stapel kranten in de auto leggen die nemen ook makkelijk het vocht op..

Nee hoeft niet zo veel water te zijn, maar als de auto nu op een warm plekje staat verdampt het water makkelijker...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    CONTACTCOLON

door Carl » di feb 02, 2010 12:30 am

Het is nogal een bizar probleem. Het tocht erg in dat magazijn en er waait dus wel wat stof rond. Geen goed plan om open te zetten. Binnen twee weken verhuist hij naar een magazijn dat poeierdroog is en waar je van de grond kunt eten.
    Vanmidag nog even gaan kijken en gemerkt dat het toch iets beter begint te worden.
    Wellicht heeft Bruno alweer gelijk.
    En Bruce, bedankt voor de tip, ook daar ga ik alvast mee aan de slag morgen.

• Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

door Helmet » di feb 02, 2010 9:44 am

Een kennis van mij had ooit beslagen ramen in zijn Corsa. Probleem lag daar bij de deuren. Onderin zitten gaatjes zodat water weg kan lopen. Die waren verstopt. Als jij een garage hebt en het tocht ook door dan heeft dat geen invloed op een plens water dat ergens in een opgesloten ruimte aanwezig is en maar langzaam verdampt.

Mijn ervaring (vw caddy) met een radiateur die lek is: Ruiten beslaan en zijn enorm vet. Je blijft poetsen met doekjes en maar het wil er niet echt makkelijk af.

Laat je raam eens op 1cm openstaan zodat het vocht weg kan. Doe ik ook in de garage op mijn werk en geeft bij mij een droger gevoel als ik 's avonds weer naar huis ga.

Mijn F bleef kletsnat van binnen totdat ik er achter kwam dat ik het raam in de ingevouwen softtop onder mijn hardtop los moest ritsen :oops:
    Daar bleef heel veel water onder hangen. Haal je softtop eens los en voel de isolatie eens. Isolatie kan zoooo veel vocht vasthouden..

Afbeelding
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    CONTACTCOLON

door Carl » di feb 02, 2010 11:32 am

Helmet schreefColonProbleem lag daar bij de deuren. Onderin zitten gaatjes zodat water weg kan lopen. Die waren verstopt.
    .......
    Mijn ervaring (vw caddy) met een radiateur die lek is: Ruiten beslaan en zijn enorm vet. Je blijft poetsen met doekjes en maar het wil er niet echt makkelijk af.
    ........
    Isolatie kan zoooo veel vocht vasthouden..

Het probleem is twee: water onder de matten en water in de deuren.
    thanks

• Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » di feb 02, 2010 11:42 am

Carl, heb je de vloer gechecked? is die nat?
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » di feb 02, 2010 1:09 pm

Ik dacht ook aan water in de deuren (beslaan van de zijruiten), maar zag dan niet de oorzaak van vochtige zetels.
BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1