Low level sensor
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Low level sensor

    door Rob » vr jan 29, 2010 12:24 am

    Zover ik begrepen heb is de Low Level sensor een alom geprezen modificatie.
    Aangezien ik wel geinterresseerd ben in de LLS was ik info aan het verzamelen.
    Onvermijdelijk kom je dan terecht op de site van Dieter.
    Daar wordt de inbouw duidelijk omschreven, echter.....
    Ik begreep ook dat er wel eens sprake was van valse alarm en dat zelfs bij het maken van een vertraging van aanspreken van het piepertje van enkele seconden het denkbaar is dat het begint te piepen.
    Nu ben ik beroepsmatig werkzaam in de procesindustrie en als ik ergens allergisch voor ben zijn het verkeerde of onterechte alarmen.
    Kort gezegd als het begint te piepen bij iedere bocht heb ik liever een HGF om de zoveel tijd.
    Wat zijn jullie ervaringen, ik ben vooral geinterresseerd in de ervaringen bij achteraf ingebouwde LLSjes. Hebben jullie ook een vertraagde melding?
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: Low level sensor

    door Brooklands » vr jan 29, 2010 12:50 am

    Murphy schreefColonNu ben ik beroepsmatig werkzaam in de procesindustrie en als ik ergens allergisch voor ben zijn het verkeerde of onterechte alarmen.
    Kort gezegd als het begint te piepen bij iedere bocht heb ik liever een HGF om de zoveel tijd.


    Wees gerust, ik heb de set nu zo'n vier jaar in de TF en nog niet één keer een onterecht alarm gehad. En de set werkt wel en dat is ook eenvoudig te controleren.
    Bij iedere bocht een onterecht alarm heb ik nog nooit ergens gelezen. Dan liever een HGF om de zoveel tijd heb ik gelukkig ook nooit eerder gelezen.
  • Gab
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 43
    GeregistreerdCOLON wo maart 25, 2009 1:36 am
    WoonplaatsCOLON Breda, NL en Gent, BE

    Re: Low level sensor

    door Gab » vr jan 29, 2010 12:53 am

    Murphy schreefColon
    Wees gerust, ik heb de set nu zo'n vier jaar in de TF en nog niet één keer een onterecht alarm gehad. En de set werkt wel en dat is ook eenvoudig te controleren.


    Ben vorig jaar 1800euri lichter geworden van mijn HGF... Dus interessant zo'n LLS. Wat kost zoiets incl montage?
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: Low level sensor

    door Brooklands » vr jan 29, 2010 1:01 am

    Gab schreefColonBen vorig jaar 1800euri lichter geworden van mijn HGF... Dus interessant zo'n LLS. Wat kost zoiets incl montage?


    Voor de prijs van van LLS zou je even op de website van Brown & Gammons moeten kijken. Ik heb de set daar destijds ook besteld. De dealer heeft hem tijdens een onderhoudsbeurt ingebouwd (was geen enkel probleem) en heeft daarvoor één uur werk in rekening gebracht.
    Over deze aankoop zou ik geen minuut twijfelen.
  • Gab
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 43
    GeregistreerdCOLON wo maart 25, 2009 1:36 am
    WoonplaatsCOLON Breda, NL en Gent, BE

    Re: Low level sensor

    door Gab » vr jan 29, 2010 1:11 am

    Brooklands schreefColon Voor de prijs van van LLS zou je even op de website van Brown & Gammons moeten kijken. Ik heb de set daar destijds ook besteld. De dealer heeft hem tijdens een onderhoudsbeurt ingebouwd (was geen enkel probleem) en heeft daarvoor één uur werk in rekening gebracht.
    Over deze aankoop zou ik geen minuut twijfelen.


    Bedankt :D
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » vr jan 29, 2010 2:17 am

    Nog geen enkele valse melding gehad. Piept als het leven ongeveer 0.5 cm onder zijn niveau is gezakt.

    Het setje van B&G is het meest aan te bevelen. Heb deze 4 jaar geleden laten plaatsen bij de dealer. Bruno heeft er al diverse gemonteerd en kan je mogelijk wel meer info geven indien gewenst over de montage, mits je dit zelf wilt uitvoeren ;)
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    Re: Low level sensor

    door Bruce » vr jan 29, 2010 6:28 am

    Volgens mij hebben de meeste onder ons het setje van B&G, Jarno (MGF) heeft daar eens een group buy voor gedaan (en die van hem ligt geloof ik nog op de plank :lol: ) ook ik heb het setje er al een paar jaar in zitten en hij is slechts een keer afgegaan en gelukkig maar.


    Gab schreefColon
    Ben vorig jaar 1800euri lichter geworden van mijn HGF... Dus interessant zo'n LLS. Wat kost zoiets incl montage?


    1800 euro?? dat moet meer zijn geweest dan alleen een nieuwe koppakking en het eventueel vlakken van de kop, dan moet je schade hebben gehad ofzo, ik heb voor mijn HGF een derde van die prijs betaald

    Het kitje is met behulp van den handleiding uitstekend zelf in te bouwen, ook voor de niet ervaren klusser..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » vr jan 29, 2010 10:52 am

    Er zijn al meer groupbuys geweest voor het setje .... ondertussen is het design wel nog gewijzigd. Vroeger was er, afhankelijk van je F/TF een keuze te maken voor de aansluiting, nu is het "universeel".

    Plaatsing kan je makkeijk zelf .... doe het een beetje doordacht en je morst geen druppel koelvloeistof.

    Heb er in januari ook nog eentje extra gekocht, voor de BRG.
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » vr jan 29, 2010 11:11 am

    Op de beurs in Houten heb ik er 1 gekocht bij B&G voor 110 euro. Als je ze daar bestelt zijn ze iets duurder omdat ze nu ook verzonden moeten worden.

    Je kunt ze ook bij Weusthof in Wijchen kopen, daar zijn ze wel duurder.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Gab
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 43
    GeregistreerdCOLON wo maart 25, 2009 1:36 am
    WoonplaatsCOLON Breda, NL en Gent, BE

    Re: Low level sensor

    door Gab » vr jan 29, 2010 12:12 pm

    Bruce schreefColon 1800 euro?? dat moet meer zijn geweest dan alleen een nieuwe koppakking en het eventueel vlakken van de kop, dan moet je schade hebben gehad ofzo, ik heb voor mijn HGF een derde van die prijs


    Klopt, moest ook naast vlakken ook nog wat opgelast worden en er was iets met de kleppen meen ik. En er staat mij iets bij dat dit oplassen zo duur was ivm het feit dat het lichtmetaal zou zijn en dit weer specialistisch is... Geen idee of dit klopt of waar is. Het belangrijkste is dat ik weer met mijn mooie MG kon rijden.

    Anyway, ik ga Jarno eens lastigvallen :D . Eens vragen of 'ie nog een setje heeft liggen. Bedankt voor de tip.
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    door Rob » vr jan 29, 2010 12:52 pm

    Ik kwam op dit verhaal door een link op MGFCAR.de te weten
    http://www.apttony.co.uk/Servicing/CoolantAlarm.html

    vandaar mijn vragen.

    Inbouw lijkt me heel simpel, ik overweeg zelfs alarm aan te sluiten op waarschuwingslampje voor oververhitting van de "engine bay".
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » vr jan 29, 2010 12:55 pm

    Sander heeft ook een ongebruikt lampje in de cockpit gebruikt en aangepast. Zeer chique oplossing.
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    door Ultimate » vr jan 29, 2010 1:08 pm

    Murphy schreefColonIk kwam op dit verhaal door een link op MGFCAR.de te weten
    http://www.apttony.co.uk/Servicing/CoolantAlarm.html

    vandaar mijn vragen.

    Inbouw lijkt me heel simpel, ik overweeg zelfs alarm aan te sluiten op waarschuwingslampje voor oververhitting van de "engine bay".


    Klinkt netjes!
    Paar fotos maken en een howto van maken, kan ik het ook doen van de zomer :lol: :wink:
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » vr jan 29, 2010 1:10 pm

    Ultimate schreefColon
    Murphy schreefColonIk kwam op dit verhaal door een link op MGFCAR.de te weten
    http://www.apttony.co.uk/Servicing/CoolantAlarm.html

    vandaar mijn vragen.

    Inbouw lijkt me heel simpel, ik overweeg zelfs alarm aan te sluiten op waarschuwingslampje voor oververhitting van de "engine bay".


    Klinkt netjes!
    Paar fotos maken en een howto van maken, kan ik het ook doen van de zomer :lol: :wink:

    Het één en ander kan je waarschijnlijk wel bij de projects volgen.
  • Wiellem
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON do apr 09, 2009 8:50 am
    WoonplaatsCOLON omg 's Hertogenbosch

    door Wiellem » vr jan 29, 2010 2:15 pm

    Ik las dei de sensor iedere keer als de auto gestart een keer piept, is dat zo? lijkt me vrij irritant steeds namelijk.
    MGF 1.8 MY2000 BRG
    Trophy koplampen - MGTF achterlichten - Janspeed uitlaat - 52mm TTB - K&N 57i filter - 16 inch 11-spoke MGTF160 velgen - MG red AP's - Pioneer TS-WX11A Subwoofer - Rolbeugel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten