Xenon
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

Xenon

door Ultimate » di jan 26, 2010 8:58 pm

Ik vroeg me zo af, wie hebben er op het forum allemaal xenon?
    En hoeveel K?
    Ik heb het niet zo op die 8000k lichten die zo 'tuning' blauw zijn.
    Maar die witte (4300k of 5000k) zijn super, heb ik zelf ook gehad in mijn vorige auto en die mis ik nu wel ontzettend.
    En graag ook een fototje als dat mogelijk is ;)
    Respect a man's car, and the man will respect you

- MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

door Nem58 » di jan 26, 2010 9:26 pm

Denk dat weinig nog Xenon zullen hebben. Je komt er tegenwoordig niet meer mee door de keuring.
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • Edgecrusher
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON ma okt 01, 2007 7:36 pm
    WoonplaatsCOLON Hengelo NL

door Edgecrusher » di jan 26, 2010 9:59 pm

Nem58 schreefColonDenk dat weinig nog Xenon zullen hebben. Je komt er tegenwoordig niet meer mee door de keuring.

Volgens mij is dit niet het geval.
    Anders wissel je voor de APK gewoon even de lampen.

Ik had 6000k in de MGF.
    Nothing sounds like a cobra in a tunnel.

MGF MPI, Blueflame exhaust + decat, Green Storm, Superchips Icon Race, alum. radiator, Trophy splitter, xenon 6000k.
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

door RemcovanKuilenburg » di jan 26, 2010 10:07 pm

APK ga je zeker een probleem krijgen. Maar ja een wissel is zo gedaan.
    Maar xenon in een unit die daar niet voor bedoeld is geeft een vertekenend beeld omdat het niet met een lens werkt en verblind tegenliggers. Mocht je aangehouden worden dan kan dat een boete betekenen.

Mijn setje heb ik er na een paar weken al weer uit gesloopt en ben weer terug naar de normale lamp.

Wel grappig dat jij ook HAD zegt trouwens.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

Lid van MG Car Club UK.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » di jan 26, 2010 10:36 pm

Ik heb al een jaar of 3 Xenon in mijn F en ben daar twee maal probleemloos mee door de APK gekomen. En ik heb nog nooit knipperende tegenliggers gehad die last hebben van het licht.

Ik da Alfa heb ik ook achteraf Xenon ingebouwd, en die kwam wegens een slecht lichtbeeld inderdaad niet door de keuring, dus daar moest ik inderdaad even een ander lampje in zetten en daarna weer terug zetten. Al met al een uurtje werk per jaar.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561

door Ultimate » di jan 26, 2010 10:45 pm

Bruce schreefColonIk heb al een jaar of 3 Xenon in mijn F en ben daar twee maal probleemloos mee door de APK gekomen. En ik heb nog nooit knipperende tegenliggers gehad die last hebben van het licht.

Ik da Alfa heb ik ook achteraf Xenon ingebouwd, en die kwam wegens een slecht lichtbeeld inderdaad niet door de keuring, dus daar moest ik inderdaad even een ander lampje in zetten en daarna weer terug zetten. Al met al een uurtje werk per jaar.

En hoeveel K heb jij ?

remcovankuilenburg schreefColonWel grappig dat jij ook HAD zegt trouwens.

Hoe dat? :P

• Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » di jan 26, 2010 10:45 pm

6000 of 6500 en van die twee, een mooi wit licht...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    RemcovanKuilenburg
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

door RemcovanKuilenburg » di jan 26, 2010 10:47 pm

Edgecrusher schreefColonIk had 6000k in de MGF.

Vandaar dat ik had zei.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

Lid van MG Car Club UK.
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561

door Ultimate » di jan 26, 2010 10:51 pm

Bruce schreefColon6000 of 6500 en van die twee, een mooi wit licht...

Ok dan word het dus misschien ook 6000k voor mij denk ik.
    Ik zat namelijk wat rond te kijken, maar heel vaak lijkt 6000k blauw :?
    Heb je er een foto van?

• Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » di jan 26, 2010 11:19 pm

• Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » wo jan 27, 2010 12:27 am

Veelal verblindt het inderdaad, doordat een Xenon de hoogte automatisch moet bijstellen. Dit kan inderdaad niet op een F.
    Vele aftermarket Xenons in gewone voertuigen, verblinden inderdaad dikwijls, in Bruce zijn geval is dat om één of andere reden echter bijna niet. Waarschijnlijk staan zijn lampen vrij laag afgesteld. Verder kan je in een f toch maar heel weinig bagage kwijt (50 kg) dus zal de neus ook weinig liften ingeval van lading.
    Dat het in NL voor de APK niet in orde is, was eerst niet het geval, dan weer wel verboden, en ik dacht dat het weer was veranderd en het dus nu weer wel mocht.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » wo jan 27, 2010 6:29 am

als ik het me goed herinner mag er in auto's die na 31-12-2007 zijn geproduceerd geen xenon meer worden ingebouwd zonder dat de koplampen sproeiers hebben of een hoogte regeling hebben.

Maar ik heb ook wel geruchten gehoord dat de APK wel eens heel veel strenger zou kunnen worden, richting de Belgische keuring.
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » wo jan 27, 2010 9:11 am

Hoe feller de lichten hoe meer storend voor tegenliggers. Zeker in België waar alles verlicht is zijn felle lichten gewoonweg overbodig.
    Men moest dimlichten en zeker grote lichten op een verlichte weg gewoon verbieden, zou tevens het probleem op de keuring wegvallen.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
    sjirafje
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 315
    GeregistreerdCOLON wo feb 25, 2009 4:54 am
    WoonplaatsCOLON Maastricht

door sjirafje » do jan 28, 2010 3:33 am

Mijn 4300K setje (gemonteerd om dat die standaard waxinelichtjes wel erg weinig licht geven) is gewoon onlangs door de Nederlandse APK gekomen.

Afbeelding
    1999 MG F Afbeelding
    MK2 hardtop-witte knipperlichten-4300 K Xenon-LED standslicht-Loweringpins-52mm TTB-57i K&N-windscherm-RVS underfloor buizen

1984 BMW 318i Afbeelding
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » do jan 28, 2010 7:53 am

een zeer bekend probleem bij de F is dat de spiegels van de koplampen dof worden. Zo dof zelfs dat ze niet meer door de keuring komen, met xenon kom je dan nog wel door de keuring, maar dit is slechts uitstel, je zult de koplampen tzt toch echt moeten vervangen.