Zojuist deed ik mijn auto op slot (afstandsbediening) en alles ging zoals normaal. Knipperlichten en na een paar seconden ging mijn binnenverlichting uit. Ik zag dit omdat ik altijd even omkijk of de binnenlichten ook echt uit gaan
Help... wat nu? Terugrennen en de ab indrukken, niks. Ook de deur niet open! Deur open met sleutel en nog niks. In alle haast de batterij eens er uit en in de ab, geen reaktie en nog steeds toeters en bellen.. De buren kwamen ook al naar buiten toe
Gelukkig stopte ie na 3 rondjes toeteren wel maar de piep binnen op het dashboard bleef en ik hoorde iedere minuut of zo een relais onder de motorkap klikken. Startonderbreking bleef er ook op.
Mijn broer gebeld (automonteur) en die was er gelukkig snel. Ik wilde net gereedschap gaan halen om de accu los te kunnen trekken maar toen deed vrotte hij iets aan de deur en de panieklichtenknop.
Toen was het voorbij en reageerde auto weer op de ab en kon deze ook weer starten als normaal. Pfieeww....
Daarna nog een paar keer geprobeerd en alles deed het weer.
Concreet enkele vragen hierover:
* stopt het alarm wel als ik de accu los haal?
* na 3x stopte het toeteren. gaat ie daarna niet meer toeteren?
* het alarm gaat er alleen op als ik de ab gebruik? of ook als ik alleen de sleutel gebruik?
* kan ergens een relais zijn blijven hangen van de knipperlichten zodat ie is afgegaan?
* kan het slot debet zijn hier aan?
* waar gaat het alarm Uberhaupt allemaal op af allemaal? Welke sensors zitten er in een F hierhvoor?
* en nu denk ik meteen aan de zomer... kan het alarm wel aanstaan als het dak open is?
Alle informatie ben ik blij mee. Ik heb een hekel aan vals alarm



