Subwoofer
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

Subwoofer

door D.B.C. » do jan 21, 2010 2:02 am

ik heb een vraagje betreft een subwoofer.
    zijn er hier mensen die hun geluid aangevuld hebben met een kleine woofer?
    ik vroeg me af waar die dan geplaatst is, ik heb nog uit mn oude auto een grote lompe woofer met kist maar die komt er egt niet in 8)
    ik heb opgemerkt dat onder de stoel ook niet egt veel ruimte is en er achter wil ik niets omdat mijn stoel al helemaal naar achteren staat vind ik het geen gezicht als de andere naar voren staat.
    En in de kofferbak wil ik niets omdat die tog niet aaneengesloten is met de bestuurders ruimte en ben geen tjappie om het voor de herrie te doen egt puur als aanvulling van het geluid.
    zoals dit dat is me iets overdreven :P http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=297862&highlight=kar
    maar heb wel z'n ultradunne woofer in gedachten een 10 of 12'' van pioneer
    de versterker en alles heb ik er al in zitten omdat ik die nu op de losse speakers heb zitten die ik tijdelijk op de ''hoedenplank'' heb gezet, dus de bedrading is er nu nog een plek voor de woofer.

ik hoop dat jullie mij wat inspiratie kunnen geven.
    Mvg, D.Blokker
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

door RemcovanKuilenburg » do jan 21, 2010 11:37 am

Heb je wel eens gedacht aan een stage shaker onder je stoel. Is niet groot, niet veel vermogen voor nodig en het geeft enorm mooi laag.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

Lid van MG Car Club UK.
  • Wiellem
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON do apr 09, 2009 8:50 am
    WoonplaatsCOLON omg 's Hertogenbosch

door Wiellem » do jan 21, 2010 1:18 pm

Ik rijd inmiddels een tijd rond met een actieve Pioneer subwoofer en ben er erg tevreden over, ondanks dat het een klein ding is komt hij toch goed met de muziek op hoog volume mee indien nodig :P

Deze heb achter de passagiersstoel liggen:

Afbeelding
    MGF 1.8 MY2000 BRG
    Trophy koplampen - MGTF achterlichten - Janspeed uitlaat - 52mm TTB - K&N 57i filter - 16 inch 11-spoke MGTF160 velgen - MG red AP's - Pioneer TS-WX11A Subwoofer - Rolbeugel
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

door crazywolf » do jan 21, 2010 7:38 pm

als ik jouw was zou ik eerst een goed compo setje plaatsen in de voordeuren ... prijs/kwaliteit raad ik focal aan heb deze ook in men vorige auto's gehad en indien goed geplaatst ga je er meer aan hebben dan een sub kwa kwaliteit (tenzij je echt wilt blazen maar met een kleine sub gaat dat ook niet)

moet er zelf ook nog gaan halen en plaatsen in men wagen ben ik nog niet aangeraakt.... ben steeds andere problemen aan het krijgen :roll:
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • Wiellem
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338

door Wiellem » do jan 21, 2010 7:44 pm

Nou een sub laat de wagen toch flink shaken hoor :D
    MGF 1.8 MY2000 BRG
    Trophy koplampen - MGTF achterlichten - Janspeed uitlaat - 52mm TTB - K&N 57i filter - 16 inch 11-spoke MGTF160 velgen - MG red AP's - Pioneer TS-WX11A Subwoofer - Rolbeugel
    RemcovanKuilenburg
    BerichtenCOLON 5552

door RemcovanKuilenburg » do jan 21, 2010 7:48 pm

En dat is het grote voordeel van een stage shaker. Met weinig vermogen toch laag krijgen. Het is geen speaker die je moet aandrijven maar een pad dat je onder je stoel monteerd. En het laag is strak. Ik gebruikte het met concerten onder een drum stack. Maar in de auto doet het meer dan een paar planken, een conus en een versterker.

Lid van MG Car Club UK.
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697

door crazywolf » do jan 21, 2010 9:51 pm

komt daar dan geluid uit of is da gewoon vibratie?.... als er geen geluid uitkomt is het errr nogal dom?

mja ieder zijn ding ik plaats een sub voor kwaliteit omhoog te doen niet voor de boel te laten "trillen", nuja tegenwoordig toch vroeger kon het niet hard genoeg :p
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Bastuck sport exhaust
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » do jan 21, 2010 10:11 pm

denk even na, ze noemen het ook wel eens een buttshaker: als daar geluid uitkomt is het met een geurtje :lol:
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Wiellem
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338

door Wiellem » do jan 21, 2010 11:01 pm

crazywolf schreefColonkomt daar dan geluid uit of is da gewoon vibratie?.... als er geen geluid uitkomt is het errr nogal dom?

mja ieder zijn ding ik plaats een sub voor kwaliteit omhoog te doen niet voor de boel te laten "trillen", nuja tegenwoordig toch vroeger kon het niet hard genoeg :p

Doet die subwoofer goed hoor het geluid aanvullen maar als je het vermogen opvoert kun je als een chappie rond gaan rijden met harde muziek :P
    MGF 1.8 MY2000 BRG
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » do jan 21, 2010 11:07 pm

Carl schreefColondenk even na, ze noemen het ook wel eens een buttshaker: als daar geluid uitkomt is het met een geurtje :lol:

Tja Carl er zijn er die het nog steeds niet snappen, Jij Demor en ik voelen ons wat geluid betreft wellicht in een kleine hoek.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697

door crazywolf » vr jan 22, 2010 12:35 am

Kasper schreefColon
    Carl schreefColondenk even na, ze noemen het ook wel eens een buttshaker: als daar geluid uitkomt is het met een geurtje :lol:

Tja Carl er zijn er die het nog steeds niet snappen, Jij Demor en ik voelen ons wat geluid betreft wellicht in een kleine hoek.

wrm denk je dat ik het zo met sarcasme zei.... :roll:

Ik ben van knallen overgegaan op kwaliteit (nog steeds hard tbh) maar meer naar de kwaliteit kanten focal,clarion,lanzar,alpine
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Bastuck sport exhaust
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

door D.B.C. » vr jan 22, 2010 2:04 am

crazywolf schreefColonals ik jouw was zou ik eerst een goed compo setje plaatsen in de voordeuren ... prijs/kwaliteit raad ik focal aan heb deze ook in men vorige auto's gehad en indien goed geplaatst ga je er meer aan hebben dan een sub kwa kwaliteit (tenzij je echt wilt blazen maar met een kleine sub gaat dat ook niet)

moet er zelf ook nog gaan halen en plaatsen in men wagen ben ik nog niet aangeraakt.... ben steeds andere problemen aan het krijgen :roll:

ik heb een mooi steje van JBL op het oog de power series (JBL P6560C), ik heb goede ervaringen met jbl ik gebruik het ook thuis en in mn vorige auto had ik het ook en er komt een mooi geluid uit.
    ik ben niet bekend met focal welke set is dan aan te raden? ze zijn wel 2X zo veel duurder

Mvg, D.Blokker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

door D.B.C. » vr jan 22, 2010 2:19 am

Wiellem schreefColonIk rijd inmiddels een tijd rond met een actieve Pioneer subwoofer en ben er erg tevreden over, ondanks dat het een klein ding is komt hij toch goed met de muziek op hoog volume mee indien nodig :P

Afbeelding

ik wil juist niets achter de stoelen kwijt, kan die er niet onder? en hoe sluit je die aan, er zit een versterker ingebouwd, maar moet je die ook appart voeden en aarden?

ik heb al een versterker geplaatst welke ik ervoor ga gebruiken en hoorde dat die dunnetjes van pioneer wel goed klinken met een inbouwdiepte van 7 cm kan ik een ondiepe kast maken.

Mvg, D.Blokker
  • Wiellem
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338

door Wiellem » vr jan 22, 2010 11:57 am

D.B.C. schreefColon
    Wiellem schreefColonIk rijd inmiddels een tijd rond met een actieve Pioneer subwoofer en ben er erg tevreden over, ondanks dat het een klein ding is komt hij toch goed met de muziek op hoog volume mee indien nodig :P

Afbeelding

ik wil juist niets achter de stoelen kwijt, kan die er niet onder? en hoe sluit je die aan, er zit een versterker ingebouwd, maar moet je die ook appart voeden en aarden?

ik heb al een versterker geplaatst welke ik ervoor ga gebruiken en hoorde dat die dunnetjes van pioneer wel goed klinken met een inbouwdiepte van 7 cm kan ik een ondiepe kast maken.

Mvg, D.Blokker

Eronder zal misschien gaan wanneer de stoel er eerst uit gaat maar met die stangen voor en achter de stoel is het mij niet gelukt in ieder geval.

In de kabelreeks die van woofer naar radio loopt zit ook een voedingskabel die doorloopt naar de accu van de auto, omdat de woofer actief is moet deze extra gevoed worden.
    MGF 1.8 MY2000 BRG
    RemcovanKuilenburg
    BerichtenCOLON 5552

door RemcovanKuilenburg » vr jan 22, 2010 4:16 pm

Kasper schreefColonTja Carl er zijn er die het nog steeds niet snappen, Jij Demor en ik voelen ons wat geluid betreft wellicht in een kleine hoek.

Zal ik mij ook maar in die kleine hoek zetten? :wink: Na 12 jaar hoofd geluid mag je er ook wel iets van af weten.

Lid van MG Car Club UK.