Elise velgen
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Elise velgen

    door Ultimate » di jan 19, 2010 2:51 pm

    Ik zit nu constant maar een beetje rond te zoeken naar leuke velgen voor m'n F maar de keuze is beperkt.
    Weten jullie of 16'' x 8j ET12 van een Lotus Elise passen op de F?
    Of gaan je dan te breed?

    En wat is de ET-waarde van de 16" MG velgen?
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di jan 19, 2010 3:41 pm

    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: Elise velgen

    door Ultimate » di jan 19, 2010 3:51 pm

    Ultimate schreefColonIk zit nu constant maar een beetje rond te zoeken naar leuke velgen voor m'n F maar de keuze is beperkt.
    Weten jullie of 16'' x 8j ET12 van een Lotus Elise passen op de F?
    Of gaan je dan te breed?

    En wat is de ET-waarde van de 16" MG velgen?

    Sander schreefColonhttp://www.mgfcar.de/reifen/index.htm

    Thanks!



    ET 28mm voor MGF en 7J

    Tegenover

    ET 12 voor Elise en 8J

    Dat resulteert dan dus in een bredere band die meer naar binnen staat?!
    Om te compenseren moet je dan 16mm spacers plaatsen, denk ik dat goed?
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di jan 19, 2010 4:23 pm

    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    door Ultimate » di jan 19, 2010 8:27 pm

    Sander schreefColonhttp://en.wikipedia.org/wiki/Wheel_sizing

    :wink:


    Geen idee wat ik met deze moet :oops: :P
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    Drikje S1
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 375
    GeregistreerdCOLON zo jan 03, 2010 8:37 pm
    WoonplaatsCOLON Hilversum en Oud-Loosdrecht
    CONTACTCOLON

    door Drikje S1 » di jan 19, 2010 9:27 pm

    In de service Manuel van de Elise en met Goolgle kan ik de ET waarde niet vinden, dus maar even proberen. Eén wiel van de Elise ligt los en die van de MGF is er zo af, dus even praktisch ondervinden of het kan.

    Dom dom dom, ET waarde stond hierboven al beschreven.
    Laatst bijgewerkt door 2 op Drikje S1, in totaal 0 keer bewerkt.
  • Avatar gebruiker
    Drikje S1
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 375
    GeregistreerdCOLON zo jan 03, 2010 8:37 pm
    WoonplaatsCOLON Hilversum en Oud-Loosdrecht
    CONTACTCOLON

    door Drikje S1 » di jan 19, 2010 10:26 pm

    Meten is weten, dus het volgende:

    Uitgangspunt Elise 160 velg vergelijken met een standaard MGF velg op een MGF.

    * De diameter van de centrale as is gelijk, dit is absoluut één van de meest belangrijke zaken, hierop word het wiel gecentreerd, dus niet op de bouten/moeren.
    * De diagonale afstand van de bouten is gelijk.
    * De onderlinge afstand van de bouten is gelijk.

    Dus een Elise velg kan gemonteerd worden, maar........

    * De velg/band steken buiten de wielkast, a.p.k. afkeur en bij een mogelijke politie controle een heftige bekeuring per wiel ( 150 euro schat ik ), dus maal vier.
    * De wielmoeren van de Elise zijn 360 graden rond, van de MGF 60 graden conisch, dus andere wielmoeren, extra kosten.
    * De wielen van de Elise steken verder naar buiten dan de die van de MGF, dus achterwielen uitlijnen, weer extra kosten.

    Foto van Elise velg op de MGF.duidelijk het wiel/velg en band buiten de wielkast :
    Afbeelding

    Foto van de wielmoeren, links van de Elise rechts van de MGF.
    Afbeelding


    Mijn conclusie : NIET DOEN.

    Maar wie ben ik ?

    Gr. Drikje S1
    Laatst bijgewerkt door 2 op Drikje S1, in totaal 0 keer bewerkt.
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    door Kevin » di jan 19, 2010 10:39 pm

    mag maximaal 30mm uitsteken en eventuele carrosorie (of hoe je dat schrijft :P) verbreders worden toegestaan
  • Avatar gebruiker
    Drikje S1
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 375
    GeregistreerdCOLON zo jan 03, 2010 8:37 pm
    WoonplaatsCOLON Hilversum en Oud-Loosdrecht
    CONTACTCOLON

    door Drikje S1 » di jan 19, 2010 10:52 pm

    Kevin schreefColonmag maximaal 30mm uitsteken en eventuele carrosorie (of hoe je dat schrijft :P) verbreders worden toegestaan


    Hhhmmm, dat de wielen mogen uitsteken is mij niet bekend, ik heb ervaring dat het niet mag, maar dat terzijde.

    Zojuist toch maar even nagekeken, Kevin, je hebt volkomen gelijk, ze mogen max. 30mm uitsteken.

    Inderdaad kan je natuurlijk altijd wielkast verbreders toepassen, maar of dit mooi is, is weer een ander verhaal.
    Laatst bijgewerkt door 1 op Drikje S1, in totaal 0 keer bewerkt.
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    door Ultimate » di jan 19, 2010 11:14 pm

    Drikje S1 schreefColon
    Kevin schreefColonmag maximaal 30mm uitsteken en eventuele carrosorie (of hoe je dat schrijft :P) verbreders worden toegestaan


    Hhhmmm, dat de wielen mogen uitsteken is mij niet bekend, ik heb ervaring dat het niet mag, maar dat terzijde.

    Zojuist toch maar even nagekeken, Kevin, je hebt volkomen gelijk, zo mogen max. 300mm uitsteken.

    Inderdaad kan je natuurlijk altijd wielkast verbreders toepassen, maar of dit mooi is, is weer een ander verhaal.


    Uitsteken mag, ik heb ook 9J onder een Seat Cordoba gehad en dat stak ook een klein beetje uit, en kwam door de APK ;)

    Kostenplaatje voor de Elise velgen word wel hoog dat is minder.

    Wel grappig Drikje S1, zeg je gewoon even dat je nog een wiel hebt liggen en je past het, super!
    Nou weet ik in ieder geval dat het past!

    Ik weet niet hoe ver het wiel uitsteekt, maar het kan natuurlijk ook nog zijn dat je de banden iets laat optrekken maar als ze tegen de wielkas stoten bij het inveren is dat natuurlijk ontzettend vervelend

    En dan nog 1 klein ding, ik ben nieuwsgierig...
    Jou auto was toch groen? :|:lol:
    Afbeelding
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    Drikje S1
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 375
    GeregistreerdCOLON zo jan 03, 2010 8:37 pm
    WoonplaatsCOLON Hilversum en Oud-Loosdrecht
    CONTACTCOLON

    door Drikje S1 » di jan 19, 2010 11:27 pm

    Ultimate,

    De MGF is inderdaad groen ( BRG ), ik denk dat het op de foto t.g.v. de t.l. verlichting en de flitser van de kamera naar blauw gaat.
    Laatst bijgewerkt door 3 op Drikje S1, in totaal 0 keer bewerkt.
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    door Ultimate » di jan 19, 2010 11:37 pm

    Drikje S1 schreefColonUltimate,

    De MGF is inderdaad groen ( BRG ), ik denk dank het op de foto t.g.v. de t.l. verlichting en de flitser van de kamers naar blauw gaat.


    Aha, ik dacht al, een stiekem project? :wink:
    Heb namelijk ook F-jes gezien die precies dat blauw zijn, maar nu ik goed heb gekeken kan ik er inderdaad iets groens uit opmaken.

    Heel erg bedankt nog voor het passen!!
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    Drikje S1
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 375
    GeregistreerdCOLON zo jan 03, 2010 8:37 pm
    WoonplaatsCOLON Hilversum en Oud-Loosdrecht
    CONTACTCOLON

    door Drikje S1 » di jan 19, 2010 11:53 pm

    Ultimate schreefColon Aha, ik dacht al, een stiekem project? :wink:


    Meer dan een stiekem project :

    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    door Kevin » wo jan 20, 2010 12:03 am

    een lotus :P
  • Avatar gebruiker
    Drikje S1
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 375
    GeregistreerdCOLON zo jan 03, 2010 8:37 pm
    WoonplaatsCOLON Hilversum en Oud-Loosdrecht
    CONTACTCOLON

    door Drikje S1 » wo jan 20, 2010 12:10 am

    Kevin schreefColoneen lotus :P


    Ja.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten