BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1
inhouden motor mg f 1.8i
  • Florian
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 2
    GeregistreerdCOLON zo feb 20, 2005 11:58 pm
    WoonplaatsCOLON Groningen

    inhouden motor mg f 1.8i

    door Florian » ma feb 21, 2005 12:05 am

    Hallo mg f fans!

    Ik heb onlangs een mg f 1.8i gekocht (mk2 versie bj2000) en heb soms
    het probleem dat de motor soms een beetje in houdt ''stottert'' bij het optrekken bij lage toerentallen. dit gebeurt soms en is van zeer korte duur
    maar vrij irritant. Ik weet niet zeker waar het aan ligt en ben op ''onderzoek''. Misschien zijn er mensen die eenzelfde ervaring hebben?
    wie meer weet hierover laat het me aub weten..
    bij voorbaat dank! Florian
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma feb 21, 2005 12:08 am

    T'is nogal vochtig weer, ik zou in eerste instantie dus de ontstekking eens checken, zijnde de "bougies" en vooral de "bougiekabels".
    10 tegen 1 dat daar je probleem zit.
    HTH
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma feb 21, 2005 12:58 am

    Dan zou je eerder problemen op hoge toeren verwachten toch ?

    Haal maar eens een busje contact spray (cleaner) en behandel alle sensoren/actuatoren die met het motor management te maken hebben. (Los trekken, inspuiten, laten intrekken en een paar keer los-vast-los-vast doen)
    Ik heb 2x het zelfde probleem en dit loste het steeds weer op. Wel ff je minpool los trekken voordat je begint....
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    door GhostRider » ma feb 21, 2005 11:18 pm

    Draai de bougies er eens uit en check deze eens. Toen ik te koude bougies reed stotterde mijn F ook bij lage toeren. Goed doorhalen ging vaak wat beter.....
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma feb 21, 2005 11:36 pm

    Sander schreefColonDan zou je eerder problemen op hoge toeren verwachten toch ?


    Nope, met vochtige bougiekabels haal je in het ergste geval geen hoge toeren, hij wil dus niet in toeren klimmen in dat geval en schokt als gek, en valt hij op stationair toerental bijna stil.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Florian
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 2
    GeregistreerdCOLON zo feb 20, 2005 11:58 pm
    WoonplaatsCOLON Groningen

    door Florian » di feb 22, 2005 12:20 am

    Ik heb de afgelopen 2 dagen de wagen even flink ''wakker geschud'' op de
    lokale binnenwegen. Dit had als resultaat dat het probleem met het inhouden al bijna is verdwenen. De wagen had het afgelopen jaar ook niet veel gereden voordat ik 'm kocht. Ik zal binnenkort de kap er es afhalen en hem motorisch es inspecteren en jullie adviezen ook volgen.
    Es kijken wat dan de resultaten zijn.. voor de rest is mn indruk van die wagen fantastisch, nu ik ook meer aan de ''sportievere'' rijstijl gewend ben. Die had ik al maar met een andere normale auto is het eigenlijk niet te vergelijken. Dat wordt dus zeker wel veel rijplezier! en daar heb ik hem natuurlijk voor gekocht. Vooral in de zomer natuurlijk als die hardtop eraf kan. en dan lekker toeren (hopelijk met andere mg fjes) al
    woon ik wel helemaal in het noorden dus daar zie je alleen maar boeren verbaasd kijken als ze een f'je voorbij zien komen vliegen :lol:
    Bedankt voor de info en ik zal wel van mij laten horen! Florian
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » wo maart 09, 2005 6:38 pm

    Zelf heb ik het probleem wat je beschrijft ook. Als ik bij lage toerentallen het gas tot het eind intrap, gaat de auto schokken. Bij mij ligt het er niet aan dat het vochtig is.

    Wat Sander zegt kan ik ook wel eens proberen, waar moet ik dan precies met dat spul gaan spuiten? Als je wil, mag je het wel aangeven op het onderste plaatje:

    Afbeelding
    Afbeelding

    Met een bekankje aan Demor ;)

    Afbeelding
    Lotus Elise S2 111s
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo maart 09, 2005 8:49 pm

    * - pool accu los maken
    * clips van softtop los maken
    * inspectieplaat verwijderen
    * ALLE stekkers van MEMS los trekken (indrukken en naar achter trekken)
    ** ECU
    ** inlaat temp.
    ** pometer gasklep
    ** hoeksensor krukas (kom je lang onder veel makkelijker bij)
    ** watertemp
    ** enz enz enz
    * Inspuiten met contact-cleaner
    * Een paar keer vast klikken en los trekken (10x?)
    * Overtollige spray afpoetsen en wegblazen (komt niet zo heel net hoor)
    * stekkers terug
    * accu vast
    * ECU resetten met gaspedaal truc (contact aan (motor uit) 5x vol gas contact uit ff wachten en starten)
    * testen 8)
    * instectieplaat terug
    * softtop vast clippen
    Building >200BHP K-series
BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 5 en 0 gasten