BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1
Audio in mgf Ideetjes???
  • Avatar gebruiker
    frankensink
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 93
    GeregistreerdCOLON zo feb 20, 2005 8:26 pm
    WoonplaatsCOLON Millingen aan de Rijn

    Audio in mgf Ideetjes???

    door frankensink » zo feb 20, 2005 8:29 pm

    Ik vroeg me af af wat iedereen voor een instalatie in hun mgf hebben zitten. Niet omdat ik een mgf heb maar ben wel van plan er een te kopen. Maar wat te doen met de audio, er is vrij weinig plaats en boxen in de kofferbak plaatsen lijkt mij ook niet zo praktisch....... dus ideetjes????? :lol:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma feb 21, 2005 12:05 am

    Ikzelf heb een Kenwood Mask, met op originele plaatsen in de deuren Focals : Een gescheiden twee-weg systeem waarvan de tweeters tegen de A-stijl op het dashboard werden bevestigd. De speakers worden aangestuurd door een 2 kanaals Alpine versterker, die met velcro tegen de tapijt achter de zetel werd bevestigd. Indien je voor een MKII kiest kan je ook nog ovale speakers monteren in de T-bar achter de zetels, doch dit is niet echt nodig als je goede speakers in de deuren zet, zoals Focal, Boston, Kicker, Rockford etc...

    Ik zag ooit een F met een rokford versterker in de uitsparing op de bodem van de koffer, waar rond een MDF-plaat was gemaakt en dan bekleed met dezelfde stof als de koffer. Deze versterker stuurde een berekend Rockford basskistje aan in de vorm van een "spie", achter de passagierszetel. Lekker uit de weg en bijna onzichtbaar, maar oh, zo hoorbaar :wink: . De Radio in die F was een Alpine, met uitklapbaar LCD scherm, dat ook diende als navigatie en om DVD's en PS2 op te draaien. De PS2 zat in de handschoenenkast weggewerkt en afgewerkt met MDF.

    Allemaal zeer mooi, maar totaal overbodig voor mij, daar ik opteer voor een behoorlijke radio-ontvangst, en voor de rest prefereer op mijn motor te horen muziek maken. Tenslotte vind ik het belangrijk om zo weinig mogelijk gewicht mee te sleuren :wink: (mijn CD-bak ligt trouwens al 4 jaar te wachten op montage)
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma feb 21, 2005 12:53 am

    Ik heb Philips Radio/CD Headunit met een kein LCD schermpje voor de navigatie. Een losse navigatie computer in het dashboardkastje. Focal 165K (Polykevlar) composet met passieve filters in de deuren (ook de tweeters in de deur ivm TF deurpanelen tov Bruno's install) Een 2-kanaals Audison versterker onder de bestuurdersstoel voorziet de speakers van een lekker signaaltje. Dan heb ik een Wisselaar in de koffer.

    Verder heb ik nog wat andere goodies:
    * DEI530T (Smart-Windows module)
    * Nokia CK7W (Bluetooth carkit)
    * Stinger Delta (Radardetector)
    * Prototype van een GSM-GPS ontvanger (zelf gemaakt 8))
    Building >200BHP K-series
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » ma feb 21, 2005 12:58 am

    Mijn Kenwood CD-bak hing gewoon in het netje in de koffer, prima plek toch?

    Maar nu m'n mask eruitgegooit omdat het display af en toe uitviel en hij begon te stotteren, nu een VDO MS4100 satnav met nog steeds mijn Philips 100W coaxiale setje, eerst een wisselaar dan gaan we naar de speakers kijken wat we daar aan kunnen doen. Ik ben overigens altijd tevreden geweest over de geluidskwaliteit alleen de bas kant zou wat heftiger mogen.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma feb 21, 2005 8:20 am

    Nokkenassen, luchtfilter, uitlaat.... de beste tunes.
    Voor de rest nog een JVC Cameleon-type met de standaard MkI speakers. Ik kom er niet toe om op dat vlak iets te wijzigen.
    'k Heb anders wel de BRM speaker thingies liggen (toevallig).
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    door GhostRider » ma feb 21, 2005 11:14 pm

    Kenwood Mask KDC-9090R,
    Kenwood 10-cd wisselaar achterin,
    JVC DOHC 4-kanaals versterker achterin,
    2x 170 mm 170 Watt Pioneer 3-weg speakers in de deuren,
    1x 280 mm 250 Watt Rainbow free air wooder achter de passagierstoel,
    condensatoren, zekeringen, goeie audiobekabeling.

    Maar sinds de Jenveykit staat de audio regelmatig gewoon op non-actief :D .
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » di feb 22, 2005 12:47 am

    ...air wooder achter de...


    ???woofer???
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » di feb 22, 2005 2:45 pm

    GhostRider schreefColon1x 280 mm 250 Watt Rainbow free air wooder achter de passagierstoel,


    :twisted: wow, een schietstoel ingebouwd zie ik :twisted:
  • Avatar gebruiker
    frankensink
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 93
    GeregistreerdCOLON zo feb 20, 2005 8:26 pm
    WoonplaatsCOLON Millingen aan de Rijn

    door frankensink » di feb 22, 2005 11:51 pm

    Allemaal super bedankt voor jullie reactie, mijn voorkeur gaat nu helemaal uit naar de mgf... Maar vind dit onderwerp toch redelijk van belang in de auto alhoewel het geluid van de motor natuurlijk het belangrijkste is....... :twisted:
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » wo feb 23, 2005 11:58 am

    Indien je gaat cruisen boven de 100 raad ik je toch aan een koptelefoon te installeren indien je echt goede geluidskwaliteit wilt. Volgens mij mag je nog zo'n goeie radio in je auto installeren als je wil, het rijgeluid maakt dat het onderscheid tussen een perfect geluid en een goedkope radio vervalt. Bij langzaam cruisen in verkeersdrempelland daarentegen... :lol: .
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    door GhostRider » vr feb 25, 2005 6:31 pm

    MGF_TV schreefColon :twisted: wow, een schietstoel ingebouwd zie ik :twisted:


    Vooral mijn vriendin geniet van de BASE! :wink:
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » wo maart 09, 2005 6:28 pm

    MGF_TV schreefColonIndien je gaat cruisen boven de 100 raad ik je toch aan een koptelefoon te installeren indien je echt goede geluidskwaliteit wilt. Volgens mij mag je nog zo'n goeie radio in je auto installeren als je wil, het rijgeluid maakt dat het onderscheid tussen een perfect geluid en een goedkope radio vervalt. Bij langzaam cruisen in verkeersdrempelland daarentegen... :lol: .


    Dan moet je een Lexus SC-430 kopen, als je de kap open doet, pas het geluid zich aan en is het perfect te horen
    Lotus Elise S2 111s
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo maart 09, 2005 8:40 pm

    En een perfect radio klink ook op snelheid nog altijd beter dan een goedkope bul op snelheid eej :roll:
    Building >200BHP K-series
BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 5 en 0 gasten