BUTTON_POST_REPLY 14 berichten Pagina 1 van 1
APK :S
  • DannyVVC
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 296
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Harderwijk
    CONTACTCOLON

    APK :S

    door DannyVVC » zo jan 10, 2010 3:09 pm

    Gister mijn auto terug gekregen van apk....
    had wel een paar puntjes gezien, maar dacht dat dat het wel een beetje was..... viel dus zwaar tegen :S

    Co2 te hoog, stationair niet goed, lambda te laag - nieuw gasklephuis de oplossing? ( ivm met sensoren?? )

    Lichten geven wazig beeld ( nieuwe lampjes, of hele koplamp units? )

    knippelicht zit los ( nieuw knipperlicht )

    binnenste aandrijfashoes lekt ( kwestie van nieuwe hoes )

    rem linksvoor blijft hangen ( kwestie van ganbaar maken )

    handrem werking onvoldoende ( idem als bovenstaande )

    veerleiding LA hangt los ( kwestie van vasthangen lijkt mij?? )


    Ik neem aan dat ik voor de bovenste de F het beste aan de T4 kan hangen, ipv gewoon een nieuwe Tb aan te schaffen??
  • Avatar gebruiker
    masterpiece
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497
    GeregistreerdCOLON do maart 24, 2005 12:01 pm
    WoonplaatsCOLON Warschau (pl)

    door masterpiece » zo jan 10, 2010 3:27 pm

    Misschien wil je die nieuwe met groene aanslag vol met krassen terug overnemen die ik van je gekocht heb, altijd beter dan doffe, 57 euro dan krijg je ze terug.
  • .:bert:.
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 611
    GeregistreerdCOLON wo maart 14, 2007 8:42 pm
    WoonplaatsCOLON Halen

    Re: APK :S

    door .:bert:. » zo jan 10, 2010 5:12 pm

    DannyVVC schreefColon
    1:Co2 te hoog, stationair niet goed, lambda te laag - nieuw gasklephuis de oplossing? ( ivm met sensoren?? )

    2:Lichten geven wazig beeld ( nieuwe lampjes, of hele koplamp units? )

    3:knippelicht zit los ( nieuw knipperlicht )

    4:handrem werking onvoldoende ( idem als bovenstaande )


    1: Ik heb een 48" ttb (origineel plastieke) liggen, indien geïnteresseerd. Maar zelf zou ik voor een 52" (alu) gaan als deze toch moet vervangen worden.

    2: Als je de lichten moet vervangen, wil ik de afgekeurde wel overnemen voor de inserts.

    3: Welk knipperlicht (bumper of zijkant)? En kleur (oranje of wit)? Misschien kan ik je hierbij ook wel helpen.

    4: Brand er een rood lampje in het dashboard als je handrem hebt afstaan?
    Indien ja, eerst eens proberen bij te spannen.
    MGF'96

    52" TTB, Donkere Cup's, Good-Year Eagle F1 GS-D3, Miltek, Witte Pinkers, Lowering Pins, Washers.
  • DannyVVC
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 296
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Harderwijk
    CONTACTCOLON

    Re: APK :S

    door DannyVVC » zo jan 10, 2010 6:01 pm

    [quote]
    1: Ik heb een 48" ttb (origineel plastieke) liggen, indien geïnteresseerd. Maar zelf zou ik voor een 52" (alu) gaan als deze toch moet vervangen worden.

    2: Als je de lichten moet vervangen, wil ik de afgekeurde wel overnemen voor de inserts.

    3: Welk knipperlicht (bumper of zijkant)? En kleur (oranje of wit)? Misschien kan ik je hierbij ook wel helpen.

    4: Brand er een rood lampje in het dashboard als je handrem hebt afstaan?
    Indien ja, eerst eens proberen bij te spannen.[/quote]

    heb idd al gekeken naar een 52mm bij elise shop.
    lampen ga ik eerst kijken of het gewoon de lampjes zelf zijn, anders bestel ik throphy koplampen en mag jij de mijne wel overnemen

    knipperlicht is voorkant, wit..

    Af en toe brand er idd een lampje van me rem, moet idd gewoon gesteld worden denk ik.

    vraag me alleen af of een TB het probleem verhelpt of dat het me katalysator is....maar aangezien hij stationair ook niet op en top loopt ( 1500-2500 rpm) verdenk ik wel de TB...
    Maar meten is weten, dus wil hem graag aan de T4 hangen om uitsluitsel te geven..
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » zo jan 10, 2010 9:09 pm

    Mijn F is enige tijd geleden afgekeurd op te hoge co waarde. De oorzaak was bij mij juist de 52mm ttb. Na het monteren van de 48mm ttb was alles goed!

    Voor de koplampen kun je misschien de Philips lampen monteren. Mijn F was ook afgekeurd op lichtbeeld maar met de philips lampen kwam hij er door.
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • Avatar gebruiker
    sjirafje
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 315
    GeregistreerdCOLON wo feb 25, 2009 4:54 am
    WoonplaatsCOLON Maastricht

    door sjirafje » zo jan 10, 2010 11:44 pm

    Mijn F is een paar weken geleden met een xenon set (4300K) en LED standlicht gewoon door de APK gekomen.
    Dus aan de lampen zal het waarschijnlijk niet liggen. Is het ribbeltjes glas nog in goede staat? Of is het misschien verkleurd/vervormd als gevolg van lampjes zonder UV-filter of een te hoog wattage?
    1999 MG F Afbeelding
    MK2 hardtop-witte knipperlichten-4300 K Xenon-LED standslicht-Loweringpins-52mm TTB-57i K&N-windscherm-RVS underfloor buizen

    1984 BMW 318i Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    Re: APK :S

    door Kevin » ma jan 11, 2010 12:07 am

    DannyVVC schreefColonCo2 te hoog...

    reinigingsmiddel bij de benzine doen en katalysator schoonbranden (goed hoog in toeren rijden voor 10 min lang ofzo)
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: APK :S

    door schrokke » di jan 12, 2010 3:01 pm

    DannyVVC schreefColonGister mijn auto terug gekregen van apk....
    had wel een paar puntjes gezien, maar dacht dat dat het wel een beetje was..... viel dus zwaar tegen :S

    Co2 te hoog, stationair niet goed, lambda te laag - nieuw gasklephuis de oplossing? ( ivm met sensoren?? )



    Haha, vorige keer liet ik mij vangen, vooral omdat daar ook TUV keuring bijstond.
    Normaal is CO2 geen afkeur, integendeel een lage CO2 wijst op motorproblemen. Het zal dus wel CO zijn zeker?

    Maar zoals voorheen reeds gezegd, injectiecleaner toevoegen.
    Gasklep eens reinigen en lambdasonde en kat.werking eens controleren zouden u al een hele stap verder moeten brengen.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: APK :S

    door ttdesign6 » di jan 12, 2010 6:55 pm

    Kevin schreefColon
    DannyVVC schreefColonCo2 te hoog...

    reinigingsmiddel bij de benzine doen en katalysator schoonbranden (goed hoog in toeren rijden voor 10 min lang ofzo)



    klopt,

    mijn co was laatst ook te hoog. toen hebben ze dacht ik wat injectie reiniger er doorheen gejaagd en was t goed!
  • DannyVVC
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 296
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Harderwijk
    CONTACTCOLON

    door DannyVVC » wo jan 13, 2010 1:39 pm

    okeej, heb injectiereiniger klaar liggen, heb ook maar gelijk een andere TB besteld, aangezien hij stationair ook niet super loopt en af en toe inhoudt.

    Is een Kat van een vvc anders dan van een gewone MPI? op ebay staan namelijk verschillende van 50 pond....
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo jan 13, 2010 2:45 pm

    Afhankelijk van het jaartal (meer recentere F (MY2000)), kan er een verschil zijn.

    http://www.mgtf.be/DE_exhaust.html
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    Re: APK :S

    door Nem58 » wo jan 13, 2010 5:03 pm

    schrokke schreefColon
    DannyVVC schreefColonGister mijn auto terug gekregen van apk....
    had wel een paar puntjes gezien, maar dacht dat dat het wel een beetje was..... viel dus zwaar tegen :S

    Co2 te hoog, stationair niet goed, lambda te laag - nieuw gasklephuis de oplossing? ( ivm met sensoren?? )



    Haha, vorige keer liet ik mij vangen, vooral omdat daar ook TUV keuring bijstond.
    Normaal is CO2 geen afkeur, integendeel een lage CO2 wijst op motorproblemen. Het zal dus wel CO zijn zeker?

    Maar zoals voorheen reeds gezegd, injectiecleaner toevoegen.
    Gasklep eens reinigen en lambdasonde en kat.werking eens controleren zouden u al een hele stap verder moeten brengen.


    Dat ging over mijn auto en het probleem is inderdaad ook opgelost met injectiecleaner. Mijn andere hobby draait voor een groot deel om co2.. vandaar de mix up.
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • DannyVVC
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 296
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Harderwijk
    CONTACTCOLON

    door DannyVVC » do jan 14, 2010 11:15 pm

    tuurlijk, moet mij weer overkomen :S ik hele dag in spanning wachten op me TB, blijkt na telefonisch contact te hebben gehad met DHL dat ze me pakketje kwijt zijn :S
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: APK :S

    door schrokke » vr jan 15, 2010 12:37 pm

    Nem58 schreefColon
    schrokke schreefColon
    DannyVVC schreefColonGister mijn auto terug gekregen van apk....
    had wel een paar puntjes gezien, maar dacht dat dat het wel een beetje was..... viel dus zwaar tegen :S

    Co2 te hoog, stationair niet goed, lambda te laag - nieuw gasklephuis de oplossing? ( ivm met sensoren?? )



    Haha, vorige keer liet ik mij vangen, vooral omdat daar ook TUV keuring bijstond.
    Normaal is CO2 geen afkeur, integendeel een lage CO2 wijst op motorproblemen. Het zal dus wel CO zijn zeker?



    Maar zoals voorheen reeds gezegd, injectiecleaner toevoegen.
    Gasklep eens reinigen en lambdasonde en kat.werking eens controleren zouden u al een hele stap verder moeten brengen.


    Dat ging over mijn auto en het probleem is inderdaad ook opgelost met injectiecleaner. Mijn andere hobby draait voor een groot deel om co2.. vandaar de mix up.


    Ach, je bent lang niet de enige die CO2 ipv CO schrijft.
    En heu... CO2 als hobby??
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
BUTTON_POST_REPLY 14 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten