




crazywolf schreefColonnormaal moet hij idd fel branden als je het contact opzet... als je zeker wil zijn dat het systeem werkt dan moet je het kabeltje even tegen de massa houden van de sensor dan moet het lampje fel branden als het dit doet maar niet fel brand bij contact aan als hij op de sensor zit zou ik de sensor vervangen deze kan ook wel eens stuk gaan![]()
die meter is idd niet normaal...

D.B.C. schreefColoncrazywolf schreefColonnormaal moet hij idd fel branden als je het contact opzet... als je zeker wil zijn dat het systeem werkt dan moet je het kabeltje even tegen de massa houden van de sensor dan moet het lampje fel branden als het dit doet maar niet fel brand bij contact aan als hij op de sensor zit zou ik de sensor vervangen deze kan ook wel eens stuk gaan![]()
die meter is idd niet normaal...
in het begin brand hij wel fel, maar als de moter gestart is wil die soms licht oplichten, vandaag had ik het weer niet.
Mvg, D.Blokker



crazywolf schreefColonstand1? je bedoelt accesoire stand? (radio enz) hier zou deze nooit in moeten branden enkel bij stand2 (contact aan alle controle lampen aan)
Zekering? lijkt me bijna onmogelijk... slecht contact of een kruipspanning? dat zou altijd wel eens kunnen.


schrokke schreefColonIk denk dat uw vader gelijk heeft wat betreft de aard van de storing, waarschijnlijk electrisch.
Daarbij denk ik dat de aansluitingen voor olie druk en temperatuur zijn omgewisseld. Daardoor gaat bij contact op de meter naar volle uitslag, deze word nu naar de massa geschakeld door de drukswitch. Start je de motor word de switch opengedrukt en valt de meter terug.
Het lampje kan zwak oplichten omdat het nu aan een NTC weerstand hangt.
Te weinig oliedruk zou je ook moeten horen. Zeker op een motor met hydraulische klepstoters zou dat veel kabaal moeten maken.
Maar ik zou er zeker niet blijven mee rijden. Degelijk (laten) nakijken, dat je zeker weet wat er loos is.
Ook voor uw olietemperatuurmeter is dit geen goede zaak, telkens ge uw contact aanzet krijgt deze een zware aanval te verduren.

schrokke schreefColonTja, ik ben niet zo 'n MG kenner. Maar ik denk aan de motor zelf mischien.
De sensors zitten daar kort bij elkaar. En de stekkers zijn dezelfde, omwisselen lijkt mij daar best mogelijk.

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.