Een MGF Particulier kopen?
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    Een MGF Particulier kopen?

    door MGF » za feb 12, 2005 12:45 am

    Hallo Mensen,
    Ik ben redelijk nieuw hier, en ik heb me aangemeld omdat wij mischien van plan zijn om een 2001-er MGF Heritige te kopen.
    Wij hebben al eens een auto gezien bij een dealer, deze zag er tip top uit had 60.000km, en koste 21.000 euro, incl. Hardtop. Maar geen windstop en nog wat kleine dingen. Ook waren de velgen beschadigt
    Nu hebben wij een tweede auto gezien, bij een particulier met 20.000km, óók incl. Hardtop, met windstop en alles erop en d'raan alleen dan voor 16.000 euro.

    De vraag aan jullie is nu ook, is het verstandig om een (mooiere) auto te kopen bij een particulier, zonder garantie etc. Of moet je 5.000 euro meer betalen voor garantie en een minder mooie auto?

    Afbeelding

    m.v.g.
    Jarno [MGF]
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » za feb 12, 2005 12:49 am

    Voor 5.000 Euro mag er aardig wat fout lopen. Tracht te weten te komen waarom de particulier de auto verkoopt.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » za feb 12, 2005 12:54 am

    @Erik, de beste vrouw verkoopt de auto omdat zij een auto van de zaak rijd (de MGF dus) alleen een praktijk aan huis heeft, waar zij dus werkt en waardoor zij maar 5.000km per jaar rijdt.
    Nu hebben zij besloten om een gezinsauto te gaan kopen, als auto van de zaak, en dus moet de MGF weg.

    Dit begreep ik uit haar mail(tjes) waarin zij trouwens heel betrouwbaar over kwam! :)
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » za feb 12, 2005 1:50 am

    Ziet er goed uit, hoe is de auto onderhouden? Hou er in ieder geval rekening mee dat je volgend jaar een dure onderhoudsbeurt krijgt (5 jaar of 60.000 Km). Dan moet de distributieriem worden vervangen.

    Voor een (duitse ) checklist zie hier:

    http://www.mgfcar.de/banxx/checkl.html

    Voor wat andere info zie hier:

    http://mgf.mobitronics.net/viewtopic.ph ... =0&postday

    Johan
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » za feb 12, 2005 2:12 am

    Mooie wagen, maar wel schandalig veel geld vind ik persoonlijk, voor een F van 2001.
    Kijk nog eens rond, eentueel in Duitsland, en dan zal je zien dat je dezelfde wagen kan vinden voor menig 1000'tjes minder.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » za feb 12, 2005 12:09 pm

    Bruno schreefColonMooie wagen, maar wel schandalig veel geld vind ik persoonlijk, voor een F van 2001.
    Kijk nog eens rond, eentueel in Duitsland, en dan zal je zien dat je dezelfde wagen kan vinden voor menig 1000'tjes minder.



    Ik heb de dealer €18.000 betaal voor een F uit 1997 (in 2003) dus de prijs is goed. @ Bruno, je hebt in NL de TF niet onder de €30.000,- de prijzen liggen hier totaal anders. Als je importeerd uit b.v. Duitsland verlies je je voordeel bij het invoeren weer omdat je dan een fikse heffing mag betalen :cry:

    Mijn tip: Ga met de F van de mevrouw in kwestie naar je eigen dealer. Tik daar iets van €100,- af voor een grondige inspectie (schade enz) en als het wage in orde blijkt te zijn moet je gewoon die kopen. Vanaf MY2000 zijn de F-jes een stuk beter geworden en €5000,- aan stukken kun je er gewoon niet aan krijgen lijkt me (na de dealercheck) Ook is het aantal kilometers belangrijk.
    Building >200BHP K-series
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » za feb 12, 2005 1:26 pm

    Sander heeft gelijk ja, als je hier een F voor 16.000 kan krijgen is het meestal eentje uit vroegere bouwjaren en dan ziet hij er ook nog eens een stuk slechter uit + een veel hogere km. Stand.

    Overigens is de F op de foto de auto bij de Dealer, niet bij de particulier.
    We gaan een keer kijken bij de mevrouw, dan zal ik wel wat foto's maken :)
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » za feb 12, 2005 6:27 pm

    Ben ff aan het kijken geweest in DLD (autoscout24), en dan kom ik op een prijs van ongeveer € 12.000. Dan komt er nog zo'n €3.500 aan bpm bij en nog wat andere zaken daar weer bij, en dan zit je aardig bij de €16.000.

    Prijs is dus goed te noemen voor Nederlandse begrippen.

    Maar geef wat meer gegevens

    Johan
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    Re: Een MGF Particulier kopen?

    door Coen » za feb 12, 2005 7:39 pm

    De keus zou voor mij niet moeilijk zijn. Het verschil in prijs en kilometer stand is veel te groot, dit in het voordeel van de particulier. Bij deze mevrouw zou ik dan ook de auto aanschaffen.
    Lotus Elise S2 111s
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » za feb 12, 2005 11:38 pm

    Blij in Belgie te wonen zou ik zo zeggen, bijvoorbeeld :

    enkel Belgische prijzen :
    http://www.autoscout24.be/nl-be/detail. ... d=42402181
    http://www.autoscout24.be/nl-be/detail. ... d=44055472
    http://www.autoscout24.be/nl-be/detail. ... d=44301675

    Liever een TF ?

    http://www.autoscout24.be/nl-be/detail. ... d=43742286
    http://www.autoscout24.be/nl-be/detail. ... d=44008355
    http://www.autoscout24.be/nl-be/detail. ... d=44487912

    etc....

    En dan spreken we dus inderdaad nog niet over Duitse prijzen.
    Anyway, stel dat je inderdaad een 'F 2002 in Belgie koopt voor 12000 euro en daar nog jullie zogenaamde BPM bij, neem nu 3500 euro dan kom je toch nog altijd een dikke 5000 euro goedkoper, niet ?
    Als het niet voordeliger zou zijn in het buitenland te kopen, waarom koopt dan elke Nederlander zijn F dan in Duitsland ?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » zo feb 13, 2005 2:40 pm

    Een F 2002 moet meer BPM bij hoor. BPM hangt af van nieuwaarde en leeftijd bij drie jaar en een cataloguswaarde van +/- €22.000,00 zit er nog €5.270,32 BPM aan dus...... Ik heb een exell tabel waar je het goed kunt zien, voor de geintereseerde.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » zo feb 13, 2005 3:00 pm

    Voor de BPM moet je uitgaan van de Nederlandse catalogusprijs, inc BPM, BTW en andere zaken, inclusief accesoires.

    Voor een goed hulpje hierbij kun je hier naartoe:

    http://www.vwe.nl/import/bpm_calculator ... invoer.asp

    Bij een catalogusprijs van €30.000 kom je uit op €3.700 BPM als de auto een eerste toelating heeft van 1-12 -2002.

    €16.000 is echt een goede prijs voor die leeftijd en kilometrage (alleen in Nederland :( )

    Johan
  • Rene
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 160
    GeregistreerdCOLON ma okt 25, 2004 11:05 pm
    WoonplaatsCOLON Koningsbosch, Nederlands Limburg
    CONTACTCOLON

    door Rene » zo feb 13, 2005 6:35 pm

    Sander schreefColon
    Bruno schreefColonMooie wagen, maar wel schandalig veel geld vind ik persoonlijk, voor een F van 2001.
    Kijk nog eens rond, eentueel in Duitsland, en dan zal je zien dat je dezelfde wagen kan vinden voor menig 1000'tjes minder.



    Ik heb de dealer €18.000 betaal voor een F uit 1997 (in 2003) dus de prijs is goed. @ Bruno, je hebt in NL de TF niet onder de €30.000,- de prijzen liggen hier totaal anders. Als je importeerd uit b.v. Duitsland verlies je je voordeel bij het invoeren weer omdat je dan een fikse heffing mag betalen :cry:

    Mijn tip: Ga met de F van de mevrouw in kwestie naar je eigen dealer. Tik daar iets van €100,- af voor een grondige inspectie (schade enz) en als het wage in orde blijkt te zijn moet je gewoon die kopen. Vanaf MY2000 zijn de F-jes een stuk beter geworden en €5000,- aan stukken kun je er gewoon niet aan krijgen lijkt me (na de dealercheck) Ook is het aantal kilometers belangrijk.




    Ik heb in oktober 2004 in Duitsland een TF 135 gekocht voor 15.200 euro
    Inclusief alles (kenteken BPM keuring, platen) had ik hem op de stoep staan voor 19.000 euro met een jaar garantie
    De auto is van augustus 2002 had 30.000 km gereden en is werkelijk perfect
  • kristof
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 97
    GeregistreerdCOLON di okt 26, 2004 4:53 pm
    WoonplaatsCOLON heist op den berg

    door kristof » zo feb 13, 2005 6:46 pm

    ik weet nog wel iemand ... in belgie hij verkoopt fjes wanneer ik hem contacteerde over twee weken zij hij mij dat hij enkele tfjes binne ging krijgen weet de prijs nog niet maar dacht dat hij me gezegd had dat de prijs rond de 20000 zou draaien....
    mgf 18 vvc fga chip bmc carbon luchtfiter hardtop uitbouwkitje, navi ,17" velgen etc...
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo feb 13, 2005 8:14 pm

    kristof schreefColonik weet nog wel iemand ... in belgie hij verkoopt fjes wanneer ik hem contacteerde over twee weken zij hij mij dat hij enkele tfjes binne ging krijgen weet de prijs nog niet maar dacht dat hij me gezegd had dat de prijs rond de 20000 zou draaien....



    20000 euro :shock: :shock:
    Een vrij hoog bedrag dus voor een Belgische Tf.
    zie mijn voorbeelden van hierboven. Ben je zeker dat het een vriend van je is :lol:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten