BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1
Defect MGF !!!!!!!!!! « Thread started: Jan 17th, 2004 »
  • Frans Solberg

    Defect MGF !!!!!!!!!! « Thread started: Jan 17th, 2004 Â

    door Frans Solberg » di maart 23, 2004 4:22 pm

    Geachte Heren,

    Ik ben sinds 31-05-2001 eigenaar van een MGF 1.8 Coupe.

    Ik heb altijd veel plezier aan deze auto gehadt, tot op de dag van 15-01-2004.
    Het volgende is namelijk aan de hand; Ik ging samen met mijn vrouw en de auto even wat boodschappen doen , plotselijk zag ik dat de temperatuur meter omhoog ging tot het rode streepje, heb de auto meteen aan de kant gezet, ben toen na de koelvloeistof gaan kijken en bleek dat deze helemaal leeg was.(p.s. heb helemaal geen koelvloeistof gevonden op de oprit)
    Ik heb toen de garage gebeld wat ik moest doen, ze zeiden dat ze mij kwamen ophalen, en niet meer mocht gaan rijden met de auto.
    Er kwamen twee monteurs die eerst even wat water in het koelvloeistof res. deden, maar het water liep evenhard weer weg.
    Conclusie de auto moest mee naar de garage, ze dachten dat de koppakking kapot was, (Het olie temp. meter gaf geen hoger waarde aan dan 120 o.)
    Afgesproken was dat vrijdag 16-01-2004 verder gekeken werd.
    Op vrijdag om 17.00 uur heb ik dan maar eens gebeld, ik had nog niets van hun gehoord, ik kreeg te horen dat in het ergste geval mijn hele motor vervangen moest worden, (p.s. ? 6300,==) Rede was dat er water in oliepeilstok zat.
    Mijn vraag aan U is dan vriendelijk?

    Is dit normaal dat ik nu een nieuwe motor moet hebben, met deze klachten.
    Komt U deze klacht bekend voor, en zo ja hoop ik van U vriendelijk iets te mogen horen, zodat ik deze klacht op een zo snelle en goede manier kan verhelpen, en ook waar ik het beste met deze klacht van mijn auto naar toe moet.

    De garage waar ik de auto gekocht heb en tevens in onderhoud heb is (ROKAM ) A2-Mobilport te Maastricht in Nederland
    .
    Hopelijk kunt U mij helpen, zodat ik weer genieten kan van mijn MGF.

    Met vriendelijke groeten,

    Frans Solberg

    ------------------Reply Sander----------------------
    Het lijkt mij erop dat je 'gewoon' een lekke kop pakking hebt (HGF). Join the club . Dit zou nooit meer dan 1000 euro mogen kosten. Je bent op tijd aan de kant gegaan volgens mij dus 'echte' schade heb je niet.Kopje eraf, in het ergste geval vlakken, nieuwe pakkingen, klein materiaal, zou altijd meteen de distributieriem vervangen en de benodigde sapjes. Verder is het een uur of 10 sleutelen à 56 euro per uur tegenwoordig

    Als je geïnteresseerd bent in wat meer pk's kun je trouwens evt meteen de kop laten porten.

    Houd ons op de hoogte !
    Ik hoop dat het allemaal meevalt
    (ik ben geen monteur, dit is enkel mijn ervaring)

    mvg,

    Sander

    ------------------Reply ghostrider----------------------

    Zelfs een verrotte distributieriem hoeft geen nieuwe motor te kosten....
    Tip: Laat je kop bij reparatie meteen flowen! Errug leuk!!
    ------------------Reply Johan Slagter----------------------

    Hoeveel water hebben ze in het reservoir gegoten, er kan namelijk vrij veel water in. Als het direct weer wegliep kan het ook zijn dat je een gebarste slang hebt.

    Mocht het nodig zijn een andere motor te plaatsen kun je wellicht beter een 2e hands motor kopen in Engeland bij een van de 2 bekende, gespecialiseerde sloperijen ( MGF Centre of Midlands MGF). Dit scheelt veel geld, je hebt volgens mij alleen geen garantie. Er zijn echter al meer mensen die dit hebben moeten doen.

    Als er meer bekend is graag meer info, kunnen we misschien weer meer vertellen.


    Johan
    ------------------Reply Bruno ----------------------

    als het water meteen wegliep, was dat dan omdat al het water uit het circuit was verdwenen, of wil je zeggen dat het op de grond liep. Ik denk ook eerder aan een kapotte slang (dit komt vrij veel voor, cfr.,Ted Newman op Treffen 2003), dan aan een HGF. In dit laatste geval had je al veel eerder symptomen gezien, of de garage. Dit lijkt mij echt een ander probleem, dat veeel goedkoper is (de slang dus), zoals Johan zegt.
    Hou ons op de hoogte.
BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten