BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1
piepen rechts voor
  • Renno
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 175
    GeregistreerdCOLON zo dec 26, 2004 10:05 pm
    WoonplaatsCOLON Terneuzen (Nederland)
    CONTACTCOLON

piepen rechts voor

door Renno » ma dec 07, 2009 9:20 pm

Na afgelopen vrijdag een hele dag op pad geweest te zijn, vond mijn mg het vandaag nodig protest te laten horen.

Rechts voor piept het en kraakt het tijdens het rijden. Bij stilstand rechts voor geduwd en inderdaad, daar zit volgens mij het kraken. Nu lekken mijn schokdempers al enige tijd. Zou het kunnen dat deze "leeg" is? Is die bij te vullen of moet ik hem gewoon vervangen? Voor wat?
    Mmmmmmmm....... MGF !!! :)))
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » di dec 08, 2009 12:51 am

Een lege schokdemper ? Nee, dat zou de eerste zijn. De ophangingsrubbers daarentegen, zijn veelal wel een oorzaak. Zitten ze nog allemaal goed op hun plaats is ze smeren met siliconenspray een oplossing, maar veelal piept en kraakt het, doordat de rubber uit de schokdempers onderaan is gekomen (rubber schokdemper-draagarm). Meestal rechts achter, maar anderen kunnen er even goed last van hebben. Ik heb sinds kort een hele zak van die ophangingsrubbers besteld, omdat het meer en meer begint voor te komen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » di dec 08, 2009 9:45 am

Lekt je schokbreker? of je hydra gas bol? welke kleur komt eruit?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » di dec 08, 2009 9:46 am

Hij heeft het over zijn schokdemper die wat "zweet".
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Renno
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 175
    CONTACTCOLON

door Renno » di dec 08, 2009 10:11 am

Bedankt voor de comments. Inderdaad, lekken = zweten..... :oops:

Vanmorgen leek het weer meer met de stuurinrichting te maken te hebben. Sturen gaat gepaard met extra geluiden.

Ik zal vanvond eens kijken naar de omhangrubbers.
    Laatst bijgewerkt door 1 op Renno, in totaal 0 keer bewerkt.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » di dec 08, 2009 10:17 am

misschien een foto met een pijl? dan kunnen we even meekijken...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Renno
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 175
    CONTACTCOLON

door Renno » di dec 08, 2009 10:30 am

Ik heb nog geen idee waar het precies zit. Zogauw ik dat weet zal ik er een foto van maken.
  • Renno
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 175
    CONTACTCOLON

door Renno » di dec 08, 2009 7:11 pm

Vanavond het nog eens grondig bekeken. Het geluid komt van recht voor, is er tijdens het rijden, maar ook bij stilstand als ik met het stuur draai. Het komt ergens vanachter het rechter voorwiel. Ik kan alleen niet precies de locatie zien. Hierbij een foto van achter het rechter voorwiel.
    Afbeelding
  • Renno
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 175
    CONTACTCOLON

door Renno » do dec 10, 2009 3:41 pm

Bruno schreefColonEen lege schokdemper ? Nee, dat zou de eerste zijn. De ophangingsrubbers daarentegen, zijn veelal wel een oorzaak. Zitten ze nog allemaal goed op hun plaats is ze smeren met siliconenspray een oplossing, maar veelal piept en kraakt het, doordat de rubber uit de schokdempers onderaan is gekomen (rubber schokdemper-draagarm). Meestal rechts achter, maar anderen kunnen er even goed last van hebben. Ik heb sinds kort een hele zak van die ophangingsrubbers besteld, omdat het meer en meer begint voor te komen.

Kun je dit zien op de foto? Volgens mij ziet alles er goed uit.

Omdat het nu zowel piept bij het sturen als rijden over een hobbeltje, denk ik meer aan de overgang van de "stuurstang" naar de "stang voor het sturen van de wielen". Maar geen bewijs daarvoor, omdat ik daar niet bij kom. Kan dit? Hoe zit dat in elkaar?
BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1