sonneland softtop
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

sonneland softtop

door ttdesign6 » ma dec 07, 2009 2:13 pm

collegarijders,

ik was eerst van plan een nieuwe pvc achterruit te kopen voor mijn f, maar toen bedacht ik dat de keren die ik tot nu toe met de softtop gereden heb vrij luidruchtig zijn. ik ben al langer aan het twijfelen om eens te gaan kijken voor een sonneland softtop met glazen achterruit.

iemand van jullie die dit dak op de auto heeft zitten en is het de investering waard? 8)
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » ma dec 07, 2009 3:42 pm

Heb deze kap erop zitten. Bevalt me uitstekend, maar voor het geluid hoef je het niet te doen hoor. Je kan wel veel sneller je softtop openen en sluiten, omdat je het ruitje niet hoeft los te ritsen.

Het zicht naar achteren is iets minder, doordat het glazen ruitje kleiner is dan de originele. Grote voordeel is wel, dat je geen last meer hebt van een verminderde doorkijk. het glas wordt immers niet dof.

Er bestaan ook binnen liners voor de softtop. Hoewel ik niemand ken, die deze heeft geplaatst.
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » ma dec 07, 2009 3:55 pm

binnen liners voor de softtop wat wil dat precies zeggen? Een soort binnenbekleding?

Mijn softtop is nu in zeer goede staat, ik moet wel een nieuwe achterruit hebben, en het lawaai vind ik ook een minpunt dus ik zoek eigenlijk iets tegen het lawaai....
  • Wiellem
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON do apr 09, 2009 8:50 am
    WoonplaatsCOLON omg 's Hertogenbosch

door Wiellem » ma dec 07, 2009 4:33 pm

ttdesign6 schreefColonbinnen liners voor de softtop wat wil dat precies zeggen? Een soort binnenbekleding?

Mijn softtop is nu in zeer goede staat, ik moet wel een nieuwe achterruit hebben, en het lawaai vind ik ook een minpunt dus ik zoek eigenlijk iets tegen het lawaai....

Gewoon het lawaai accepteren, hoort er nou eenmaal bij :)
    MGF 1.8 MY2000 BRG
    Trophy koplampen - MGTF achterlichten - Janspeed uitlaat - 52mm TTB - K&N 57i filter - 16 inch 11-spoke MGTF160 velgen - MG red AP's - Pioneer TS-WX11A Subwoofer - Rolbeugel
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » ma dec 07, 2009 5:20 pm

http://www.mgfcarparts.org.uk/uk/120493013458/

niet goedkoop, maar mogelijk wel de oplossing voor je. overigens nog steeds goedkoper dan een nieuwe softtop ;)
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » ma dec 07, 2009 6:12 pm

het lawaai accepteren isssss een goede optie:p, maar comfort staat ook erg hoog in het vaandel en als er dan die optie is..waarom niet 8)

bedankt remieme!
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

door Rick » ma dec 07, 2009 8:14 pm

De kap met glazen achterruit heb ik ook. Echt een mooie kap en van goede kwaliteit. Het enige nadeel is dat de achterruit wat kleiner is, maar je hebt wel achterruit verwarming en de ruit kan niet dof worden.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » ma dec 07, 2009 9:01 pm

De binnenliners zijn van erg dunne stof, dat doet echt niets voor het geluid.

Je bent overigens wel een van de weinigen die klaagt over te veel geluid in een F. De meesten denken daar precies het tegenovergestelde van.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

door Johan » ma dec 07, 2009 9:47 pm

De liner is ook direct bij de fabrikant te bestellen.

Auco.de is de naam

Ik weet niet wat duurder is, ik heb ooit daar mijn liner gekocht
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » di dec 08, 2009 1:11 am

ik heb nog nooit eerder een cabrio gehad, ik rij wel vaak in een cooper s cabrio, deze is....natuurlijk een stuk stiller maar het geluid bij de f viel me op..al is het niet storend :wink:
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » di dec 08, 2009 9:47 am

Over wat voor geluid heb je het dan? ruis van de banden, windgeruis van de kap? motorgeluid?

Allemaal redelijk makkelijk op te lossen met een andere uitlaat. :lol:
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » di dec 08, 2009 9:53 am

dit helpt ook :

Afbeelding

:wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » di dec 08, 2009 11:33 am

Remieme schreefColon...kan wel veel sneller je softtop openen en sluiten, omdat je het ruitje niet hoeft los te ritsen. .....

:?: :?: :?: En dat deed jij elke keer... :?:
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » di dec 08, 2009 11:34 am

tuurlijk niet,

Ik heb ook nog nooit dat ruitje losgeritst..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » di dec 08, 2009 11:38 am

Alleen in de winter als de hardtop erop gaat..... lijkt me.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.