BUTTON_POST_REPLY 117 berichten
Binnenkort weer naar de keuring
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    Binnenkort weer naar de keuring

    door RacingGreen » wo dec 02, 2009 12:24 pm

    hallo,

    In maart 2010 is het weer zover - mijn F moet dan gekeurd worden. Nu vroeg ik me af of ik met volgende zaken door de keuring zal geraken (ik ga altijd in Alken).

    *K&N 57i luchtfilter
    *donker getinte lexus style black achterlichten

    Maak me daar wel zorgen over want geraak er sowieso bijna nooit van de 1e keer door... En als ze de aanzuigbuis zien hangen van de filter (onderaan de auto) beginnen ze ook weer te zeveren waarschijnlijk. En over de lichten kan ik me inbeelden dat ze zeggen dat deze niet fel genoeg zijn (er is zo'n code in gegraveerd, maar weet niet of ze dat gelijkstellen met originele lichten).

    Alvast bedankt voor de hulp.
    MGF '99 1.8mpi Racing Green ***VERKOCHT 02/08/2013***
    52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial, witte pinkers, trophy front spoiler, trophy inserts

    Mijn F in beeld: viewtopic.php?f=16&t=10277
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » wo dec 02, 2009 1:34 pm

    Luchtfilter vraag ik me ook af, maar denk niet dat dat een punt zal zijn...?
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    door philipvanv » wo dec 02, 2009 1:57 pm

    Over de luchtfilter hebben ze bij mij niets gezegd, ma ik heb hem dan ook laten keuren in Brussel ;)
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » wo dec 02, 2009 2:04 pm

    BlackFox schreefColonLuchtfilter vraag ik me ook af, maar denk niet dat dat een punt zal zijn...?


    Mmmm, maar als ze die buizen zien hangen vinden ze daar ongetwijfeld wel commentaar op. In de aard van "uw bodemvrijheid wordt beperkt", of "dit is tuning", ...

    Elk jaar is de keuring echt een bron van stress :x
    MGF '99 1.8mpi Racing Green ***VERKOCHT 02/08/2013***
    52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial, witte pinkers, trophy front spoiler, trophy inserts

    Mijn F in beeld: viewtopic.php?f=16&t=10277
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    door philipvanv » wo dec 02, 2009 2:09 pm

    Maar meneer, ik denk aan het milieu, dat is een herbruikbare filter ;)
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    door Ronald MG TF » wo dec 02, 2009 2:12 pm

    RacingGreen schreefColonElk jaar is de keuring echt een bron van stress :x


    Inderdaad, ik heb op zich niets tegen de keuring als die op een correcte manier gebeurd, maar als ze beginnen te "zeveren" over pietluttigheden dan krijg ik het op mijn zenuwen...
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » wo dec 02, 2009 2:19 pm

    De achterlichten hebben een europees keurmerk. Dus dat zou geen probleem moeten opleveren.
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • Avatar gebruiker
    em-gee-efke
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1277
    GeregistreerdCOLON di feb 06, 2007 11:46 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen-op-Zoom

    door em-gee-efke » wo dec 02, 2009 2:24 pm

    Nem58 schreefColonDe achterlichten hebben een europees keurmerk. Dus dat zou geen probleem moeten opleveren.


    Het hangt er van af hoeveel % ze licht ze nog doorlaten. Ze zouden hierover wel eens moeilijk kunnen doen.
    Ik ging met mijn F destijds ook in Alken, maar ik ken iemand die in Alken op de keuring werkt, dus dat scheelt alweer ;)
    MGF Co-pilote
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    door Ronald MG TF » wo dec 02, 2009 2:29 pm

    em-gee-efke schreefColonIk ging met mijn F destijds ook in Alken, maar ik ken iemand die in Alken op de keuring werkt, dus dat scheelt alweer ;)


    De laatste keer heb ik een kort jurkje aangetrokken met een diepe décolleté...jammer genoeg was ik vergeten mijn snor af te scheren... :(
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » wo dec 02, 2009 3:21 pm

    Ronald MG TF schreefColon
    em-gee-efke schreefColonIk ging met mijn F destijds ook in Alken, maar ik ken iemand die in Alken op de keuring werkt, dus dat scheelt alweer ;)


    De laatste keer heb ik een kort jurkje aangetrokken met een diepe décolleté...jammer genoeg was ik vergeten mijn snor af te scheren... :(

    :lol: kan me voorstellen :wink:

    Voorbije maand met de F naar de keuring : K&N + aanvoerpijpen ... geen probleem, wel een verstandige conversatie rond gehad :wink:
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » wo dec 02, 2009 4:30 pm

    em-gee-efke schreefColon
    Nem58 schreefColonDe achterlichten hebben een europees keurmerk. Dus dat zou geen probleem moeten opleveren.


    Het hangt er van af hoeveel % ze licht ze nog doorlaten. Ze zouden hierover wel eens moeilijk kunnen doen.
    Ik ging met mijn F destijds ook in Alken, maar ik ken iemand die in Alken op de keuring werkt, dus dat scheelt alweer ;)


    Hier vrees ik dus ook voor. Ik kan me al goed inbeelden dat ze gaan zeggen "Keurmerk of niet, ze zijn te donker", en dan moeten de originele er terug op. Probleem is dat die rubberen afsluitingen kapot zijn... Ze waren zo onderhevig geweest aan de weersomstandigheden door de jaren heen dat ze rot waren geworden.
    MGF '99 1.8mpi Racing Green ***VERKOCHT 02/08/2013***
    52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial, witte pinkers, trophy front spoiler, trophy inserts

    Mijn F in beeld: viewtopic.php?f=16&t=10277
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » wo dec 02, 2009 4:32 pm

    lucas schreefColon
    Ronald MG TF schreefColon
    em-gee-efke schreefColonIk ging met mijn F destijds ook in Alken, maar ik ken iemand die in Alken op de keuring werkt, dus dat scheelt alweer ;)


    De laatste keer heb ik een kort jurkje aangetrokken met een diepe décolleté...jammer genoeg was ik vergeten mijn snor af te scheren... :(

    :lol: kan me voorstellen :wink:

    Voorbije maand met de F naar de keuring : K&N + aanvoerpijpen ... geen probleem, wel een verstandige conversatie rond gehad :wink:


    Ja zolang niemand er negatieve keuringservaringen mee heeft gehad zal ik hem er maar op laten. Het is inderdaad 'beter' voor auto en milieu maar leg dat maar eens uit aan sommige pennenlikkers van het keuringsbureau. Bruno was toch ook eens afgekeurd door zijn RVS remleidingen dacht ik? totaal belachelijk ...
    MGF '99 1.8mpi Racing Green ***VERKOCHT 02/08/2013***
    52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial, witte pinkers, trophy front spoiler, trophy inserts

    Mijn F in beeld: viewtopic.php?f=16&t=10277
  • Avatar gebruiker
    em-gee-efke
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1277
    GeregistreerdCOLON di feb 06, 2007 11:46 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen-op-Zoom

    door em-gee-efke » wo dec 02, 2009 4:37 pm

    RacingGreen schreefColon
    em-gee-efke schreefColon
    Nem58 schreefColonDe achterlichten hebben een europees keurmerk. Dus dat zou geen probleem moeten opleveren.


    Het hangt er van af hoeveel % ze licht ze nog doorlaten. Ze zouden hierover wel eens moeilijk kunnen doen.
    Ik ging met mijn F destijds ook in Alken, maar ik ken iemand die in Alken op de keuring werkt, dus dat scheelt alweer ;)


    Hier vrees ik dus ook voor. Ik kan me al goed inbeelden dat ze gaan zeggen "Keurmerk of niet, ze zijn te donker", en dan moeten de originele er terug op. Probleem is dat die rubberen afsluitingen kapot zijn... Ze waren zo onderhevig geweest aan de weersomstandigheden door de jaren heen dat ze rot waren geworden.


    De APK op de F van Remieme deed hier wel degelijk moeilijk over. Wij hebben de originele terug moeten plaatsen.
    MGF Co-pilote
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » wo dec 02, 2009 7:01 pm

    RacingGreen schreefColon
    em-gee-efke schreefColon
    Nem58 schreefColonDe achterlichten hebben een europees keurmerk. Dus dat zou geen probleem moeten opleveren.


    Het hangt er van af hoeveel % ze licht ze nog doorlaten. Ze zouden hierover wel eens moeilijk kunnen doen.
    Ik ging met mijn F destijds ook in Alken, maar ik ken iemand die in Alken op de keuring werkt, dus dat scheelt alweer ;)


    Hier vrees ik dus ook voor. Ik kan me al goed inbeelden dat ze gaan zeggen "Keurmerk of niet, ze zijn te donker", en dan moeten de originele er terug op. Probleem is dat die rubberen afsluitingen kapot zijn... Ze waren zo onderhevig geweest aan de weersomstandigheden door de jaren heen dat ze rot waren geworden.


    Maar waarom zouden ze meten hoeveel licht de achterlichten doorlaten? Laat gewoon je europees goedkeuringsbewijs zien en het zou goed moeten zijn.

    Heb dit ook gedaan met de duitse TUV (en die is minstens net zo streng als in Belgie).
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • Avatar gebruiker
    em-gee-efke
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1277
    GeregistreerdCOLON di feb 06, 2007 11:46 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen-op-Zoom

    door em-gee-efke » wo dec 02, 2009 7:20 pm

    Bij ons werd de F daarop afgekeurd, Europees keurmerk of niet.
    MGF Co-pilote
BUTTON_POST_REPLY 117 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten