Terugroep aktie ??
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

Terugroep aktie ??

door Bruno » do nov 26, 2009 11:58 am

MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

door Ronald MG TF » do nov 26, 2009 12:22 pm

:shock: Oei, dat ziet er niet goed uit.....
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » do nov 26, 2009 12:24 pm

Hoogst waarschijnlijk gaat het uiteraard om Uk-wagens (check vin), maar je weet maar nooit....
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

door Ronald MG TF » do nov 26, 2009 12:32 pm

Vin gechekt...welle zitten safe :wink:
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » do nov 26, 2009 12:51 pm

Bruno schreefColonHoogst waarschijnlijk gaat het uiteraard om Uk-wagens (check vin), maar je weet maar nooit....

't Gaat om de nieuwe TF's .... misschien dat Weusthof terug mag met de LE500, maar voor de rest zal de impact op het continent klein zijn. :roll:
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » do nov 26, 2009 8:36 pm

SDPRDWBKC8D001001 is het VIN nr van de laatste LE85.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

door Brooklands » do nov 26, 2009 9:30 pm

Kasper schreefColonSDPRDWBKC8D001001 is het VIN nr van de laatste LE85.

Het is dat wel .....9D..... als het gaat over de LE85
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017

door Kasper » do nov 26, 2009 9:40 pm

Brooklands schreefColon
    Kasper schreefColonSDPRDWBKC8D001001 is het VIN nr van de laatste LE85.

Het is dat wel .....9D..... als het gaat over de LE85

:oops: :oops:

Je hebt het helemaal aan het rechte eind, immers de LE85 heeft andere schokdempers en heeft hierdoor daar geen last van.. Het verbaast me wel dat de laatste nummers (1001) overeenkomen.
    wjjkoevoets
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 190
    GeregistreerdCOLON di mei 13, 2008 8:05 am
    WoonplaatsCOLON Sprundel

door wjjkoevoets » do nov 26, 2009 9:41 pm

Erg jammer dit. Heb er altijd al een beetje een naar gevoel bij gehad dat een, voor mij iig, onbekende Chinese auto fabrikant MG Rover gekocht heeft. Niet voor het een of ander, maar er is de laatste jaren vrij veel ophef geweest over auto's die uit China kwamen waarvan de veiligheid en kwaliteit op z'n minst "questionable" was. Ik hoop dat het in de toekomst beter zal gaan!
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

door Nem58 » do nov 26, 2009 9:49 pm

wjjkoevoets schreefColonErg jammer dit. Heb er altijd al een beetje een naar gevoel bij gehad dat een, voor mij iig, onbekende Chinese auto fabrikant MG Rover gekocht heeft. Niet voor het een of ander, maar er is de laatste jaren vrij veel ophef geweest over auto's die uit China kwamen waarvan de veiligheid en kwaliteit op z'n minst "questionable" was. Ik hoop dat het in de toekomst beter zal gaan!

Als ik kijk hoeveel gerenommeerde merken (BMW, Mercedes, Peugeot) auto's terugroepen ben ik niet verbaasd dat het ook bij een MG/ROVER/ Nanjingding kan gebeuren.
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
    wjjkoevoets
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 190
    WoonplaatsCOLON Sprundel

door wjjkoevoets » do nov 26, 2009 9:56 pm

Nem58 schreefColon
    wjjkoevoets schreefColonErg jammer dit. Heb er altijd al een beetje een naar gevoel bij gehad dat een, voor mij iig, onbekende Chinese auto fabrikant MG Rover gekocht heeft. Niet voor het een of ander, maar er is de laatste jaren vrij veel ophef geweest over auto's die uit China kwamen waarvan de veiligheid en kwaliteit op z'n minst "questionable" was. Ik hoop dat het in de toekomst beter zal gaan!

Als ik kijk hoeveel gerenommeerde merken (BMW, Mercedes, Peugeot) auto's terugroepen ben ik niet verbaasd dat het ook bij een MG/ROVER/ Nanjingding kan gebeuren.

Ah ja, dat is natuurlijk ook weer waar.
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388

door Brooklands » do nov 26, 2009 9:56 pm

Kasper schreefColonHet verbaast me wel dat de laatste nummers (1001) overeenkomen.

De nummers kunnen niet overeen komen. De nummerring van de laatste cijfers loopt gewoon door. 8D naar 9D is de wisseling van modeljaar, de nummerring gaat bij 9D verder waar het bij 8D is geëindigd.

Zo dus:

SDPRDWBKC8D000799
    SDPRDWBKC8D000800
    SDPRDWBKC9D000801
    SDPRDWBKC9D000800
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017

door Kasper » do nov 26, 2009 10:04 pm

Ik vind het jammer dat de officiële berichtgeving zo summier is. Zo komt het namelijk over dat de fabriek zelf er iets aan kan doen. Een TF is net zoals iedere auto een samenraapsel van onderdelen van vele firma's. Hier heeft een schokdemperleverancier een steek laten vallen. De autofabrikant is echter vaak niet in de positie om de werkelijke verantwoordelijke publiek aan de schandpaal te nagelen.

(LE500 en TF135 gebruiken Tenneco (Monroe) dempers, LE85 Bilstein. De melding is vanaf 13 oktober publiek, de eigenaren hebben op 12 oktober een brief van de fabriek gekregen.

Wat erger is, is dat VOSA er dus 6 weken over doet om dit te publiceren!
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388

door Brooklands » do nov 26, 2009 10:08 pm

Kasper schreefColonWat erger is, is dat VOSA er dus 6 weken over doet om dit te publiceren!

En dan de melding dat we hier moeten zoeken: Vehicle Id : SDPRDWBKC8D000579 to SDPRDWBKC8D001001 is ook nog eens niet correct.
    wjjkoevoets
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 190
    WoonplaatsCOLON Sprundel

door wjjkoevoets » do nov 26, 2009 10:22 pm

Kasper schreefColon

Ik vind het jammer dat de officiële berichtgeving zo summier is. Zo komt het namelijk over dat de fabriek zelf er iets aan kan doen. Een TF is net zoals iedere auto een samenraapsel van onderdelen van vele firma's. Hier heeft een schokdemperleverancier een steek laten vallen. De autofabrikant is echter vaak niet in de positie om de werkelijke verantwoordelijke publiek aan de schandpaal te nagelen.

(LE500 en TF135 gebruiken Tenneco (Monroe) dempers, LE85 Bilstein. De melding is vanaf 13 oktober publiek, de eigenaren hebben op 12 oktober een brief van de fabriek gekregen.

Wat erger is, is dat VOSA er dus 6 weken over doet om dit te publiceren!

Ai, dus de schokdemper fabrikant is hier verantwoordelijk voor? Dat zal ze waarschijnlijk een hoop geld gaan kosten. Kan me niet voorstellen dat NAC hier zo blij mee is, vooral niet omdat zij wel degene zijn die er op worden aangekeken (En dan neem ik mezelf even als voorbeeld). Bedroevend allemaal.