BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1
startproblemen
  • Avatar gebruiker
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

    startproblemen

    door jantje » do nov 19, 2009 9:33 am

    Opnieuw heb ik een probleem bij het starten:

    als ik de sleutel omdraai hoor ik enkel één tik (ik vermoed de relais die werkt) maar verder gebeurt er niets.
    De batterij is goed opgeladen (heb die deze nacht met een lader volledig opgeladen)

    De F heeft wel iets meer dan een week stolgestaan.

    Er zit een nieuwe startmoter en een nieuwe battrij in, dus dat kan het ook al niet zijn.

    Heeft er iemand raad voor deze hopeloze voetganger (noodgedwongen)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do nov 19, 2009 9:44 am

    Slechte massa of + ergens ?
    Alle verbindingen eens los halen, schoon (roestvrij) maken en terug monteren.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

    geen soelaas

    door jantje » zo nov 22, 2009 11:08 am

    Heb alles nagezien, geen enkele zekering is gesprongen, en de batterij is goed opgeladen. Volgens mijn bescheiden mening is de massa goed.

    Toch geeft hij enkel een luide duidelijk hoorbare "klik" als ik de sleutel omdraai. De Startmoter schier echter niet in gang.

    Wat kan er aan de hand zijn???

    Zou niet graag nog een keer VAB moeten bellen. (zou al de derde keer zijn dit jaar :oops:
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » zo nov 22, 2009 12:33 pm

    Alles wat nieuw is hoeft niet heel te zijn. :!:

    en alleen voor het oog hoeft niet voldoende te zijn. :lol:

    Meten is weten maar proberen is ook leuk. :lol:

    als je de startmotor hoort klikken is het euvel rond de startmotor.

    1./ maak met een startkabel een extra massa(chassis) aan het blok en probeer het nog eens.

    2./ Maak een extra massa van de minpool(accu) naar het chassis en probeer het nog eens.

    Als een massa kabel vast zit wil dit nog niet zeggen dat deze voldoende aan de massa (minpool-chassis) ligt. Misschien voldoende voor een lampje maar niet voor de hoge amperages van een startmotor!
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

    Bedankt !

    door jantje » zo nov 22, 2009 4:45 pm

    Bedankt Tukker voor deze tip!

    Heb eerst de startkabels van de massa naar het motorblok gelegd, maar dat bracht geen soelaas.
    Dan maar de startmoter zelf rechtstreeks aan de massa van de batterij gelegd, en ja hoor! hij draaide!

    Een 10 tal minuten laten draaien om de batterij goed op te laden (intussen alles terug vastgezet) en een klein toertje gedaan. Nadien een paar keer proberen te starten en hij doet het weer.
    Morgen zie ik wel of het een definitieve oplossing is.

    De startkabel werd wel zeer warm, blijkbaar zat de starter vast of zo (kan dat?) want mijn kabels zijn wel van behoorlijk niveau (300 A) Maar ja, een starter trekt wel wat stroom.

    In ieder geval bewijst dit voor mij dat een formum als dit echt wel zinvol is. Nogmaals bedankt! :applaus: :applaus:
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » zo nov 22, 2009 10:26 pm

    Dit wil dus zeggen dat je de massa kabel van de accu naar het chassis moet losnemen en schoonmaken. :idea:

    Sander zij het al. MASSA. :lol: :thumbsup:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten