BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1
Doen? MG-F VVC 1997, of laten staan? (17/01/2004)
  • Johan V

    Doen? MG-F VVC 1997, of laten staan? (17/01/2004)

    door Johan V » di maart 23, 2004 4:18 pm

    Hallo,

    Wij zijn van plan een (2001 uit Duitsland geimporteerde) MG-F VVC met 80.000Km op de teller te kopen.

    We hebben er in gereden, helemaal super natuurlijk, maar er waren een paar kleine dingen die ons opvielen;

    1. De ramen gingen wel electrisch naar boven, maar erg hakkelend, ze bleven soms hangen.
    2. Hij trok een beetje naar links, bij remmen, en licht bij rijden.
    3. De kilometerteller naald trilde ook.
    4. Achterruit zag je bijna niets door.

    Zijn dat "normale" dingen die makkelijk te herstellen zijn, of moeten we oppassen?
    Is een hardtop een absolute must?
    Er zit een airco op, is deze betrouwbaar? We konden nl. moeilijk uitproberen bij koud weer....

    Overigens gaat het om een MG-F uit 1996....

    Ik las op een website dat de MG-F nagenoeg geen rechtuitstand heeft in het stuur, zou het kunnen dat ie daarom, voor mijn gevoel, een kant uit trok?
    En komt dat door de luchtvering?

    We hopen het nog te horen van jullie!
    Toch nog 1 vraag (ja, we willen alles zeker weten, het is een hoop geld), waar kunnen wij aan controleren of het om een "echte" VVC gaat?

    Nou, dat was de laatste vraag, voorlopig....

    Bedankt alvast!!!

    ------------------Reply Johan Slagter----------------------

    Een van de dingen die je kunt controleren is het punt waar de toerenteller in het rood gaat. Dit zou bij een VVC op 7200 rpm moeten zijn, bij een MPI is dit 6500 rpm.

    Een mgf kan heel goed rechtuit rijden, dit is meestal een punt van GOED uitlijnen, echter kan ook iets versleten zijn (bussen).

    De naald van de snelheidsmeter kan wel iets trillen, dit mag niet te gek zijn en dit is meestal bij een snelheidsgebied.

    De achterruit is te vervangen, dit kost zo'n €150. Deze kun je bestellen bij www.mgfnl.nl .

    Veel meer informatie is te vinden in een eerdere thread.

    Succes Johan

    Johan
    ------------------Reply Sander----------------------
    Als je door het rooster naar binnen kijkt (door de achterbak) kun je denk ik precies het vvc logo bovenop de inlaat zien staan (heb er zelf geen, weet niet zeker)

    Een trillende naald is normaal.
    De doffe achterruit is met een uur of 2 poetsen weer in nieuwstaat. Iedere plastic ruit geschadigt wanner open gereden word. Kwestie van bijhouden.
    1996 is het 1e jaar dat de mgf is gebouwd. In deze lichting zitten een aantal kinderziektes zoals een slecht sluitende kap. Ik zou voor minimaal 1997 gaan. Wellicht is je al opgevallen dat een 1996 tegenover een 1997 een stuk goedkoper is; dat is de reden. De hakkelende ramen heb ik ook last van bij natte raamgeleiders (stof wat er voor zorgt dat het raam niet beschadigt)

    Ik zou voor het trekken van de auto oppassen. Zeker eerst na laten kijken; wellicht is het een duitse schade auto geweest.

    Tip: Laat de auto nakijken bij de locale dealer en laat hem een oordeel vellen.


    Suc6 !


    Sander

    ------------------Reply Bruno ----------------------

    . De ramen gingen wel electrisch naar boven, maar erg hakkelend, ze bleven soms hangen.
    2. Hij trok een beetje naar links, bij remmen, en licht bij rijden.
    3. De kilometerteller naald trilde ook.
    4. Achterruit zag je bijna niets door.

    Zijn dat "normale" dingen die makkelijk te herstellen zijn, of moeten we oppassen?
    Is een hardtop een absolute must?
    Er zit een airco op, is deze betrouwbaar? We konden nl. moeilijk uitproberen bij koud weer....
    Hebben jullie soms nog goede tips voor ons?


    1. kwestie van de rubbers eens te smeren met siliconenspray. Deze rubbers stoppen de ruit een beetje als ze echt droog zijn.
    2. Waarschijnlijk uitlijning, of schuin afgesleten banden door slechte uitlijning in het verleden. Laat gewoon het stuur los bij rijden zonder te remmen op een rechte baan, als hij dan niet trekt, is het toeval geweest (elke baan watert af naar rechts, of spoorvorming). Indien hij het heel erg heeft bij alleen maar remmen, moet je de rempistons even checken, misschien zit er eentje vast. Hoe zit het trouwens met staat van de remschijven ?
    3. De meeste MG's hebben hier een BEETJE last van zoals Johan vermeld.
    4. Nieuw krijg je het achterruitje nooit, maar producten als greygate Plastic polish, te krijg bij Brown and Gammons, doen al veel goed. ( http://www.ukmgparts.com/cgi-bin/gen5?runprog=bg&cat=MGF&cov=Y&mode=detail&o=107444805420627&code=BGF2005&filen=mgf6&head2=MGF ) .

    Jullie vragen of een hardtop een must is, wel ik heb er geen en ik mis er ook geen. De softtop is van een zeer goede kwaliteit, en een hardtop zorgt er alleen maar voor dat de wagen wat stiller is. Echter als je een MG koopt doe je dat niet voor het komfort, maar voor het plezier. Om een beter verwarmbare wagen te hebben in de winter hoef je het ook niet te doen, want ik kan toch wel zeggen dat de mg een wagen is die zeer snel warm wordt en door het kleine kompartiment ook echt warm kan worden als je de verwarming vol open zet, hardtop of niet.

    Wat de airco betreft kan ik zeggen dat er nog maar weinig of geen klachten van gehoord zijn. Ga de BBS maar eens na; zeer weinig problemen. Echter als je een airco in gezonde conditie wil houden moet je hem regelmatig gebruiken, winter en zomer. Immers een airco die alleen in de zomer wordt gebruikt om te koelen, heeft de neiging om te stinken, wegens bacterieen-vorming op de verdamper. Deze bacterieen vinden daar een ideale droge en donkere kweekhaard. De MgF beschikt daarenboven nog niet over een aktieve koolstoffilter die dit probleem tegengaat. Tenslotte is het zo dat een airco die alleen in de zomer wordt gebruikt het probleem vertoont van ,droog wordende O-ringen, met lekkages als gevolg.

    Als je een nieuwe mg koopt, ga dan altijd eens langs bij een keuringscentra. Zo weet je dat je niet een kat in een zak koopt (cfr. andere thread )

    Het is inderdaad trouwens zo dat je beter een iets jongere MG koopt, een 97 en later, omdat deze de kinderziektes niet meer hadden, zoals een lekkend dak. Alhoewel dat zelfs een 96 best goed kan zijn.

    Tot slot kan je inderdaad een VVC erkenen aan onder andere de toerenteller, zoals Johan zegt, aan het VVC-logo op de inlaat-collecteur, en natuurlijk aan de velgen, de bekleding (half stof en leer bij een MKI) en tot slot aan het Vin-nummer. Als de 8ste letter een G is, is het een MPI. Is het een T dan heb je een VVC.

    HTH
BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten