Even voor het nageslacht: de oplossing.
Het bleek simpelweg de clip te zijn die de kabel tegenhoudt, die is verdwenen. 2e, 4e en achteruit lukken dus wel omdat dit aan de versnellingsbak een trekkende beweging geeft, 1e, 3e en 5e "duwen", hetgeen niet lukt zonder de clip...
Hoe ik het altijd klaarspeel om zo'n dingen voor te hebben, ik snap het niet, maar ik kom altijd zo'n rare dingen tegen
Misschien dat de pitstop voor m'n vriendin met de bijhorende off road-test er iets mee te maken had
