BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1
Stilvallen
  • colchester
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 104
    GeregistreerdCOLON zo okt 18, 2009 11:24 am
    WoonplaatsCOLON ZAVENTEM

    Stilvallen

    door colchester » ma okt 19, 2009 11:40 pm

    Hallo,als kersverse eigenaar (MGF 1997) maar direkt met mijn eerste panne uitpakken......
    Ik wou zondagmorgen de auto buitenrijden en....hij startte wel maar wiebelde dan (na enkele seconden) rond de 1000 toeren en viel dan stil, nog es geprobeerd maar dan met meer gas, klimt effe langzaam in toeren en valt dan weer stil.
    De (drie denk ik) zekeringen voor het managament syteem zijn ok.
    Verder nog ; ventilator in stand 3 en 4 maakt hels kabaal en de versnellingspook voelt los aan (ook in de versnellingen).
    Ik ben zelf geen mekanieker of handige harry.....maw, wat zou de oorzaak kunnen zijn en wat zou dit mij kunnen kosten?
    Verder geen merkbare gebreken, rijdt fijn en alles werkt naar behoren.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di okt 20, 2009 12:08 am

    Allemaal niet onoverkomelijk.
    Stilvallen kan inderdaad te maken hebben met een sensor of stepper, maar ik denk eerder aan een slechte ontsteking of misschien zelfs het zuigen van valse lucht op de inlaat.

    Losse pook ? gewrichten even checken (misschien te veel speling. Kabels genoeg op spanning ?)
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Stilvallen

    door schrokke » di okt 20, 2009 8:43 pm

    colchester schreefColonversnellingspook voelt los aan (ook in de versnellingen).


    Heb ik ook voorgehad, bij mij was er gewoon een bout losgekomen in de schifter.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • colchester
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 104
    GeregistreerdCOLON zo okt 18, 2009 11:24 am
    WoonplaatsCOLON ZAVENTEM

    Re: Stilvallen

    door colchester » zo nov 29, 2009 2:36 am

    schrokke schreefColon
    colchester schreefColonversnellingspook voelt los aan (ook in de versnellingen).


    Heb ik ook voorgehad, bij mij was er gewoon een bout losgekomen in de schifter.


    Probleem opgelost, was het benzinepompje dat in de benzinetank zit......veel werkuren dus, totaalplaatje van 330 eur :cry: (inclusief 80 eur sleepkosten).
    Allee ,we kunnen weer bollen.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma nov 30, 2009 12:23 am

    Vervangen van de benzinepomp is helemaal niet veel werk. Nog geen half uur zelfs. T'is de pomp zelf waar men soms de hoofdprijs voor wil, terwijl ze 2de hands echt niet duur zijn. Ik heb er ook nog liggen (denk ik)
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • colchester
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 104
    GeregistreerdCOLON zo okt 18, 2009 11:24 am
    WoonplaatsCOLON ZAVENTEM

    door colchester » di dec 01, 2009 3:32 am

    Bruno schreefColonVervangen van de benzinepomp is helemaal niet veel werk. Nog geen half uur zelfs. T'is de pomp zelf waar men soms de hoofdprijs voor wil, terwijl ze 2de hands echt niet duur zijn. Ik heb er ook nog liggen (denk ik)


    Oeps, half uurtje werk? wat is dan de prijs van een nieuwe benzinepomp?
    In de veronderstelling dat het een nieuw pomje is dan zou ik uitkomen op 250 eur (330-80 eur sleepkosten) , kan dit ? of ben ik bij de luren genomen? wel effe bij zeggen dat de garage in kwestie geen ervaring met MG-Rover heeft.(misschien beetje meer werk door gebrek aan kennis...)
BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten