BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1
WINDSTOP (01/04/2003)
  • LABBE PHILIPPE

    WINDSTOP (01/04/2003)

    door LABBE PHILIPPE » vr maart 19, 2004 4:27 pm

    Ik ben op zoek naar de ideale windstop. Heeft er iemand ervaring met de glazen windstop van Mike Satur ? Is er eventueel een gelijkaardige windstop verkrijgbaar in Belgie? Ik moet er aan toevoegen dat het mij vooral te doen is om het te monteren zonder gaten te boren. Alle tips; verkooppunten, ervaring met bestellen in het buitenland... alles is welkom.
    Ik zie graag die Boxtermodellen, maar ik vrees dat ze heel hoog uitsteken, wat de lijn van de wagen wat breekt, daarom had ik ze graag eens live gezien.
    ---------------------
    Reply Luc
    Philippe (en alle anderen natuurlijk)

    bekijk deze vergelijkende test eens

    http://www.mgf.ultimatemg.com/windstop_data.htm

    Luc
    ------------------------
    Reply Bruno

    Inderdaad, mooi vergelijkende site:
    maar vergeet ook de site van Erik niet :
    www.mgtf.be
    Styling/interior/windstops
    Veel info met veel links en prijzen, alle info die je behoeft.

    --------------------------
    Reply Ivan
    Hallo Philippe,

    Ik heb zelf al een aantal zaken in Engeland besteld (MS en Brown&Gammons) en tot hiertoe alleen positieve ervaringen gehad; die bedrijven zijn stees professioneel en betrouwbaar. Van B&G heb ik de goederen met een koerierdienst laten toesturen; MS heb ik zelf bezocht (2x) toen ik in de buurt was. Op onze F staat een MGR windstop, en die doet zijn werk zeer goed. Nadeel is natuurlijk de 2 gaatjes die moeten doorgeboord worden, maar stel je daar ook geen verschrikkelijke dingen bij voor. De gaten worden netjes afgedekt door de voetjes waarin de windstop gemonteerd wordt; dus het valt niet op en het geheel is zeer stevig. Mocht dit voor jou toch een (mentale) hinderpaal vormen, dan zou ik de windstop van Newton Commercial aanraden (ook te vinden op het internet). Qua styling gelijk aan de MGR windstop, maar monteerbaar zonder te boren. De glazen windstop van MS ziet er uiteraard anders uit, misschien ook mooier, maar ik heb al op de Engelse BBS gelezen dat hij niet zo efficiënt zou zijn (en voor de montage denk ik dat de T-bar er wel eventjes dient voor verwijderd te worden). . Opgelet, ik heb er zelf geen persoonlijke ervaring mee; het is van horen zeggen. Alleen kan ik bevestigen dat een windstop een ZEER groot verschil uitmaakt, en 'topless' rijden mogelijk maakt van zodra het niet regent, ongeacht de temperatuur (echt comfortabel vanaf +10°C en een beetje zon).

    Om iets in UK te bestellen bij MS/B&G/Newton/... zou ik volgende aanraden :
    1) stuur een E-mail (eventueel via de website) met wat je juist zou willen en vraag prijs, met BTW, verpakking en transport inclusief (prijzen die MS op zijn website vermeld zijn zonder BTW! (+17% dacht ik)). Vraag ook naar de leveringstermijn (meestal een paar dagen). De transportkosten zijn meestal zéér concurrentieel (MS gebruikt een dienst die zéér goedkoop is); je kan zelf trouwens ook een inschatting maken via de website van DHL/TNT/...
    Vraag ook een telefoonnummer waarop je hun vlot kan bereiken.
    2) Indien OK, bevestig dan per E-mail en vermeld dat je zal opbellen om je VISA gegevens door te geven (VISA - of gelijkaardig- is het handigst omdat je daar zelf geen kosten aan hebt). Persoonlijk hou ik er niet van om die gegevens via E-mail of internet te verspreiden. Just in case ... Bevestig ook het juiste adres waar men de goederen kan afleveren. Je moet er wel op letten dat een koerierdienst meestal tijdens de kantooruren langskomt, en dat er iemand moet thuis zijn om af te tekenen voor ontvangst. Tip : indien mogelijk, laat de goederen afleveren op je werk (als dat mogelijk is). Men zal wel één of andere zekerheid vragen, zeker de eerste keer als ze met je zaken doen en de goederen op een ander adres moeten afgeleverd worden.
    3) vraag bevestiging als de goederen opgestuurd zijn en wanneer ze zullen aankomen.
    4) voor de goede orde, stuur nog een mailtje als alles goed aangekomen is.

    Hope this helps.

    Ivan
    --------------------------
    Reply ErikB Antwerp

    Ik kan alleen maar beamen wat Ivan meedeelde.

    Nog wel even vermelden dat de windstop van Chrome-Design eveneens geen boren vereist.

    BTW in de UK bedraagt inderdaad 17% en wordt vermeld als VAT.

    Na e-mail communicatie stuur ik meestal een fax met alle gegevens door.... ook deze werkwijze heeft nog nooit een probleem opgeleverd.

    Tot slot: er is een Nederlandse site die eveneens Mike Satur spullen aanbied, de prijzen heb ik echter nog niet vergeleken (en de url heb ik niet direct bij de hand, indien nodig vind ik die wel terug, laat maar iets weten).

    Groeten,

    Erik,

    --------------------------
    Reply Luc

    is het deze nederlandse site

    http://www.mgfnl.nl

    Luc
BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten