alweer koelvloeistof
    kostos
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 103
    GeregistreerdCOLON di aug 11, 2009 12:43 pm
    WoonplaatsCOLON leeuwarden

alweer koelvloeistof

door kostos » ma okt 12, 2009 3:19 pm

hallo luitjes

ben net na een weekje vakantie even wezen rijden met de F.(heeft bijna twee weken stilgestaan) controleer ik na het ritje de koelvloeistof en zie er witte vlekken opdrijven..heb net vorige maand een grote beurt laten geven, nieuwe distributieriemen en waterpomp en aanspanner, nieuwe koelvloeistof ...de hele santenkraam laten checken...olie ziet er goed uit geen mayo aan de dipstick, weet iemand wat dit is?
    MGF Britisch Racing Green 1997
    Na complete demontage VVC, kop gereviseerd en koelsysteem vervangen en thermostaat modificatie toegepast. Nu weer langzaam de boel weer in omgekeerde volgorde terug plaatsen
    kostos
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 103

door kostos » ma okt 12, 2009 5:28 pm

als ik t forum zo door lees denk ik dat ik ook een HGF heb, mega klote...wat een leuk autootje leek begint nu een beetje op een nachtmerrie te lijken...de vorige eigenaar verzekerde mij dat alleen een kleine beurt nodig was..maar ik begin nu ernstig te twijfelen..ben nu al over de helft van de aanschafprijs heen aan reparaties.. :twisted:
    Na complete demontage VVC, kop gereviseerd en koelsysteem vervangen en thermostaat modificatie toegepast. Nu weer langzaam de boel weer in omgekeerde volgorde terug plaatsen
  • mgf_stefke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 765
    GeregistreerdCOLON zo okt 19, 2008 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Kalmthout

begin hgf

door mgf_stefke » ma okt 12, 2009 8:53 pm

hoi kostos
    ik denk dat het het begin van hgf is
    van uw olie naar uw water

water plus olie geeft mayo kleur

moeilijk van op afstand te zeggen
    wat het juist is maar ik denk dat het de koppakking is
    zeker in het oog houden en eigenlijk beter niet rijden met de mg ,voordat het opgelost is
    voor dat je motorschade rijd een degelijke oplossing voorzien vrees dat het blok nog een keer uiteen moet
    voor de koppakking
    0472770333
    kostos
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 103

door kostos » ma okt 12, 2009 9:05 pm

dank je voor je advies..ik breng de F asap naar kollum (UKparts) voor reparatie
    kostos
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 103

door kostos » ma okt 12, 2009 9:14 pm

om nu weer t forum af te zoeken :oops: ..is t mogelijk om de boel zelf te vervangen? en welke koppakking raden jullie me aan?
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » ma okt 12, 2009 9:32 pm

kostos schreefColonom nu weer t forum af te zoeken :oops: ..is t mogelijk om de boel zelf te vervangen? en welke koppakking raden jullie me aan?

ligt er maar net aan :wink:

Mochten je liners een beetje ongelijk liggen dan de originele, anders wellicht de LR.
    Maar het is m.i. niet zo daat de LR (Land Rover) pakking per definitie beter is al wordt deze wel de verbeterde genoemd, dat is hier alleen maar een politieke benaming.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

door Ralph » di okt 13, 2009 7:48 am

Maar het is m.i. niet zo daat de LR (Land Rover) pakking per definitie beter is al wordt deze wel de verbeterde genoemd, dat is hier alleen maar een politieke benaming.

Maar de LR pakking heeft zich nog niet kunnen bewijzen. Ik heb laatst toch de LR pakking laten plaatsen. (De oude plaatsten ze bij de diverse garages niet meer).

Is er eigenlijk al een HGF geval bekend bij iemand die een LR pakking heeft?
    MGF is verkocht. Nu helaas alleen nog maar in 1:18 :-(
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » di okt 13, 2009 9:49 am

Ralph schreefColonIs er eigenlijk al een HGF geval bekend bij iemand die een LR pakking heeft?

Daar gaat het hier niet om. De LR pakking is dan gewoon niet goed in staat om de boel afdoende af te dichten. Waarschijnlijk is voor nieuwmontage de LR pakking de beste keuze.
    Ik denk zeker wel dat er reeds meerdere F-jes zijn die met LR pakking een HGF hebben gehad.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » di okt 13, 2009 12:20 pm

Vergeten jullie niet te zeggen dat er na een reparatie altijd nog wel een beetje olie kan vrijkomen dat bij de vorige hgf ergens in het blok gesukkeld is?
    Heb natuurlijk wel geen idee over de voorgeschiedenis, maar indien er geen koelvloeistof verloren gaat lijkt de kans me al een pak kleiner op hgf...
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » di okt 13, 2009 12:59 pm

De laatste keer (begin zomer) dat ik mijn garage sprak hadden ze iets van 50 LR pakkingen geplaatst en nog niet een retour gehad...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    kostos
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 103

door kostos » di okt 13, 2009 4:22 pm

de F heeft vorig jaar een nieuwe koppakking gehad, sinds ik hem heb (juni dit jaar, heb ik de olie, de bougies, bougieskabels, low level kit, koelslangen, radiator, v-snaar, waterpomp, distributieriemen en aanspanner vervangen, winter en zomer kap en nieuwe banden voor en achter..maar nadat de distributie riemen en de waterpomp vervangen was de olie en de koelvloeistof schoon, maar na drie weken is de drab weer terug in de koelvloeistof, maar ik laat hem binnenkort onder druk zetten bij Henk in Kollum
    kostos
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 103

door kostos » di okt 13, 2009 6:51 pm

enne geen verlies van koelvloeistof :?
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » wo okt 14, 2009 6:24 am

heb je misschien een hoop korte ritjes gemaakt met de F?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    kostos
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 103

door kostos » wo okt 14, 2009 6:51 am

yep.. de laatste tijd alleen maar ritjes van en naar de basis...zo'n 8 km
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » wo okt 14, 2009 6:58 am

bij veel korte ritjes kan condens ook een reden zijn voor de witte vlekken, ik probeer me alleen te herinneren of je ze dan op de olie of in de koelvloeistof tegen komt..