BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1
Deur vergrendeld
  • Rijkers
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 38
    GeregistreerdCOLON vr apr 29, 2005 7:22 pm
    WoonplaatsCOLON Larum (Geel), Belgium

    Deur vergrendeld

    door Rijkers » vr okt 09, 2009 11:09 pm

    Het motortje van de deurvergrendeling aan de bestuurderskant maakte al geruime tijd een luid schurend lawaai, dus eigenlijk had ik hem toen al moeten laten vervangen...
    Gevolg: de deur zit nu op slot en is onmogelijk te ontgrendelen, ook niet via de sleutel. Ik kan wel via de passagierskant in de auto geraken, maar de bestuurdersdeur zit dus potvast! Iemand een idee hoe ik deze toch kan openkrijgen zonder stukken te maken ? Is het motortje zelf te vervangen en wat zouden de kosten ongeveer zijn ??
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

    door Ralph » za okt 10, 2009 2:24 pm

    Ik heb precies hetzelfde probleem gehad en het is redelijk goed te vervangen zonder al te veel schade. Het slot blijft in superlock en gaat waarschijnlijk nooit meer open.

    Tip zorg eerst voor een vervangend slot. Ik heb die van mij bij Weusthof vandaan. Ik meen 90 euro incl verzenden. Tevens heb ik me 2 nieuwe plastic deurpanneel houdertjes laten meesturen. (deze gaan sneuvelen).
    Let ook op de aansluitingen, er zijn 3 typen.

    - Je moet in ieder geval alle schoefjes van de deurbekleding los schroeven. 3 stuks gaan niet lukken met een dichte deur.
    Onder de spiegel tussen deur en dash en de 2 aan de binnenkant van de deurstijl.
    - Wanneer je ze los hebt (op die drie na) trek je het paneel met een aantal voorzichtige rukken naar boven toe. Als je het goed doet, raakt er niks kapot. (behalve de 2 plastic paneel houdertjes).

    -Vervolgens moet je het slot van de binnenkant van de deur kapot "slaan". Met een hamer en schroevendraaier :lol:
    De deur zal vanzelf ontgrendelen en je kunt het nieuwe slot inbouwen.

    Al met al een half uurtje werk, als je het de eerste keer doet.

    Succes!
    MGF is verkocht. Nu helaas alleen nog maar in 1:18 :-(
  • Rijkers
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 38
    GeregistreerdCOLON vr apr 29, 2005 7:22 pm
    WoonplaatsCOLON Larum (Geel), Belgium

    door Rijkers » zo okt 18, 2009 8:05 pm

    Thanks!

    Ga 'm morgen bij garage Roes in Lichtaart binnenbrengen aangezien ik geen tijd vind om dit zelf te doen en omdat den MG toch nog een groot onderhoud nodig heeft. Ben eens benieuwd naar de offerte want het is de eerste maal dat ie naar iemand anders gaat dan ,aar wijlen 't Zonnehuys in Vosselaar waar ie steeds geweldig goed werd ontvangen...
    :cry:
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » zo okt 18, 2009 11:58 pm

    Rijkers schreefColonThanks!

    Ga 'm morgen bij garage Roes in Lichtaart binnenbrengen aangezien ik geen tijd vind om dit zelf te doen en omdat den MG toch nog een groot onderhoud nodig heeft. Ben eens benieuwd naar de offerte want het is de eerste maal dat ie naar iemand anders gaat dan ,aar wijlen 't Zonnehuys in Vosselaar waar ie steeds geweldig goed werd ontvangen...
    :cry:



    ow een ex klant
    ik werk nu bij garage ruys in kalmthout

    grtz
    zoon van wijlen t'sonnehuys
    mrcarribean
    8) 8) 8)
    real mini 1998 65 PK
    honda amigo 1974 4 PK
    mobilette 1978 ? PK
    landrover defender 2010 122 pk en enorm veel koppel
    honda novio 1971 4 PK
    rover streetwise 105 pk diesel power
    mgf brg 1997 125 pk
  • Rijkers
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 38
    GeregistreerdCOLON vr apr 29, 2005 7:22 pm
    WoonplaatsCOLON Larum (Geel), Belgium

    door Rijkers » do jan 14, 2010 10:28 pm

    Gisteren een raming van de kosten gekregen:
    Waarschijnlijk is er water in de deur terecht gekomen, want zowel het electrische slot als het volledige mechanisme voor de electrische ramen zou volledig vernield zijn...
    Het volledige slot zou vervangen moeten worden (kostprijs onderdeel alleen: iets meer dan 340€ excl. BTW) en het volledige mechanisme met motor voor de electrische ruit links (kostprijs onderdeel alleen iets van een 230€ excl. BTW :cry: :cry: ).

    Ik dacht dat onderdelen voor m'n MG indertijd belachelijk goedkoop waren (toch in vergelijking met m'n mitsubishi die ik voordien had); of is dit toch normaal te noemen :?)
    _______________________________________
    Car 1: BMW E91 320d touring (for its looks!) and comfort
    Car 2: X-power grey MG TF stepspeed (for fun !)
    Car 3:Ford Mondeo (for its huge space !)
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » vr jan 15, 2010 7:19 am

    Ik vermoed dat je deze onderdelen gewoon op E-bay kan vinden
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

    door Ralph » vr jan 15, 2010 9:12 am

    Zelfs op marktplaats komen ze regelmatig voorbij. Of natuurlijk bij weusthof.


    Slot bij weusthof is 90 euro incl verzenden.
    Raammechanisme op marktplaats 125 euro.

    Dus met wat onderhandelen of misschien ergens goedkoper ben je voor een kleine 200 euro klaar.
    MGF is verkocht. Nu helaas alleen nog maar in 1:18 :-(
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    door philipvanv » vr jan 15, 2010 11:46 am

    €340 voor het slot alleen is echt van de pot gerukt! Ik heb een nieuw LHD linker slot bij Mike Satur gekocht voor £176.09 incl BTW en verzendingskosten gekocht (ook veel, maar toch al een pak minder).
BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten