Verse MG eigenaar, enkele vraagjes...
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Verse MG eigenaar, enkele vraagjes...

    door BlackFox » do okt 08, 2009 8:09 pm

    Zoals reeds vermeld bij het "stel je zelf even voor" topic, hebben we thuis pas een MGF gekocht.
    Hier had ik dan nog enkele technische vraagjes omtrent:


    - waterlek passagiersdeur ter hoogte van spiegel -> zou van een platte rubber afkomstig moeten zijn en we hebben de "tube" methode toegepast. Resultaat is nog af te wachten.

    - Airco werkt niet knopje -> licht wel op, motortoerental zakt niet. Geen gas? compressor stuk?

    - Lampje van SRS licht soms op

    - Lampje van handrem is ook gevoelig, licht ook snel op wanneer de handrem af staat -> is wat speling op, oplossing?

    - Stoffen dakje in orde krijgen -> al geprobeerd met zachte "groene" zeep, heeft al een resultaat opgeleverd, nog andere tips?

    - Plastic achterruitje polieren -> tips?

    - Het windscherm is een plexi exemplaar met een MG logo dat blauw oplicht -> stroom moet nog aangesloten worden, tips voor aansluiting in de buurt van de achterkant?

    - Uitlaat eindstukjes apart te verkrijgen? of toch ineens een nieuwe uitlaat? (gebrom is wel leuk, nog geen idee of het afkomstig is van de uitlaat of ergens anders) Hoeveel kost een volledige standaard uitlaat? En hoeveel een aftermarket? En vooral, waar te verkrijgen, en geraakt dat door de technische controle?

    - Verlichting van hercirculatie knopje werkt niet, lampje brandt wel wanneer je de knop indrukt

    - Stuur draait vanzelf lichtjes naar links -> wederom gekend probleem, maar niet echt storend. Simpele oplossing voor?

    Alvast bedankt ;)
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    Re: Verse MG eigenaar, enkele vraagjes...

    door Kevin » do okt 08, 2009 8:18 pm

    BlackFox schreefColon- Lampje van SRS licht soms op


    Ff de stekkertjes onder je stoel controleren, het kan aan de verbinding liggen van de gordelspanners.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » do okt 08, 2009 8:20 pm

    Die van de passagiersstoel heb ik al eens nagekeken.
    Die van de bestuurdersstoel ben ik compleet vergeten...
    Morgen eens doen :)
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » do okt 08, 2009 8:25 pm

    - Airco werkt niet knopje arrow licht wel op, motortoerental zakt niet. Geen gas? compressor stuk?

    Laat eerst even naar je Freon kijken, meestal is dat het probleem. het motortoerental hoor je amper dalen maar de werking van de airco is beperkt. Hij werkt het best om de ruiten bij regen droog te houden.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » do okt 08, 2009 8:26 pm

    - Stuur draait vanzelf lichtjes naar links arrow wederom gekend probleem, maar niet echt storend. Simpele oplossing voor?

    Jazeker maar het is een beetje een prutswerkje, kost ca 2 uur werk.
    Bestaat uit het opnieuw afstellen van een potmeter.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

    Re: Verse MG eigenaar, enkele vraagjes...

    door Ralph » do okt 08, 2009 8:26 pm

    Lampje van handrem is ook gevoelig, licht ook snel op wanneer de handrem af staat -> is wat speling op, oplossing?

    Je kunt het bakje onder de armsteun eruit schroeven. Hier kun je de handrem wat bijstellen.

    - Stoffen dakje in orde krijgen -> al geprobeerd met zachte "groene" zeep, heeft al een resultaat opgeleverd, nog andere tips?

    Ik heb altijd de cabrio set van turtle wax gebruikt. Deze werkte zeer goed. Ik heb begrepen dat de site sponsor nu ook wat in hun assortiment hebben.

    - Plastic achterruitje polieren -> tips?
    Greygate

    - Stuur draait vanzelf lichtjes naar links -> wederom gekend probleem, maar niet echt storend. Simpele oplossing voor?

    niet echt eenvoudig, maar wel zelf te doen ->http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/co ... /index.htm
    MGF is verkocht. Nu helaas alleen nog maar in 1:18 :-(
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » do okt 08, 2009 8:31 pm

    Waar kan je die greygate polish verkrijgen? :)

    Die EPAS reset had ik ook al eens gezien, best eens goed doorlezen voor we daar aan beginnen :lol:
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

    door Ralph » do okt 08, 2009 8:37 pm

    Greygate -> KLIKERDEKLIK

    Ik ben eigenlijk ook nooit aan de epas reset begonnen. Zo erg was het bij mij niet. Alleen bij stilstand draaide hij een beetje.
    MGF is verkocht. Nu helaas alleen nog maar in 1:18 :-(
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » za okt 10, 2009 12:31 pm

    Greygate is besteld!

    Ze heeft net even boven de put gestaan en het ziet er allemaal eigenlijk zeer goed uit, nergens geen olielek o.i.d.

    De uitlaat op zich is ook nog goed, maar de flexipipe is er aan voor de moeite...
    Afbeelding

    Enigste oplossing is waarschijnlijk een nieuwe bestellen? Zoja, waar en welke?
    En waar zou ik van die eindtips kunnen krijgen?

    En dan nog een bijkomend vraagje, op volgende foto zie je achter de flexipipe 3 buizen lopen die van voor de auto ergens komen, de 3de (rechts) lijkt echter niets te zijn? Hoort dit zo, of ontbreekt er hier iets?
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » za okt 10, 2009 12:41 pm

    De downpipe is duidelijk aan vervanging toe. Maar dat had je al gezien. Waar die andere pijp voor is? Ik heb net even onder mijn F gelegen maar kan die niet terug vinden. Bruno weet wel meer denk ik.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » za okt 10, 2009 2:50 pm

    Ik heb precies zo'n vaag vermoeden dat die wel eens van de airco zou kunnen zijn?
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » za okt 10, 2009 2:58 pm

    BlackFox schreefColonIk heb precies zo'n vaag vermoeden dat die wel eens van de airco zou kunnen zijn?


    Zo op het eerst gezicht heb je helemaal gelijk.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » za okt 10, 2009 3:01 pm

    En daarom werkt 'ie dus ook niet :mrgreen:

    Nu is maar de vraag waarom daar iets weg is...
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » za okt 10, 2009 3:46 pm

    Tja er zijn nogal wat appendages die op een auto met airco anders zijn. Wellicht zit hier een kern is waarom dat men de buizen heeft afgesloten. Zeker als de airco het om de een of andere reden toch al niet doet zal men snel kiezen voor standaard materiaal ipv specifiek voor een auto met airco.

    Je zou dus kunnen kijken of je nog een compressor hebt.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » za okt 10, 2009 3:52 pm

    Graag!

    Waar? :lol:

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten